Ještě před dvaceti lety bylo poměrně obvyklé, že jedna a ta samá hra vycházela v různých částech světa v jiných datech. Z tohoto důvodu naši američtí kolegové mohli slavit dvacáté výročí značky Battlefield již před deseti dny, v Evropě se však první díl začal prodávat až 20. září 2002.
A je to rozhodně výročí, které stojí za to si připomenout, jen málokterý titul měl totiž na herní průmysl takový vliv jako právě Battlefield 1942 (naše dobová recenze). Vývojáři se tehdy pustili do odvážného risku, když se rozhodli soustředit se pouze na multiplayer, což bylo tehdy doménou arénových stříleček jako Quake 3, Unreal Tournament nebo Counter-Strike. Oproti nim se ale Battlefield odehrává na velikých otevřených mapách, kde až 64 hráčů najednou může využívat i bojovou techniku, jako jsou tanky, letadla nebo lodě. Válčení se tak svým rozsahem přiblížilo skutečným bojům, namísto zběsile rychlého sportu budoucnosti, jako je tomu u výše zmíněných značek.
Zajímavé je, že hra tehdy vznikla v pouhých čtrnácti lidech. Vývojáři přitom původně zamýšleli, že by mělo jít o exkluzivitu konzole GameCube. Nakonec z toho ovšem sešlo, protože Nintendo nemělo jasně stanovenou online strategii. Ještě že tak, chce se říct z dnešního pohledu – podstatnou částí úspěchu hry totiž byla i snadná modifikace, která by bez PC platformy nikdy nebyla možná.
Battlefieldu 1942 se prodaly tři miliony kopií, což byla tehdy veliká věc. Ale především odstartoval mimořádně úspěšnou sérii. Nejprve vyšel v podstatě stand-alone datadisk z vietnamské války, oficiální druhý díl z roku 2005 pak značku katapultoval do mainstreamu. A tak série, navzdory tomu, že se poslední díl příliš nepovedl (viz naše recenze), bude pokračovat dál.
Ostatně dnes už je Battlefield 2042 výrazně lepší hrou než v době vydání a o finanční průšvih také vyloženě nešlo. V přípravě je proto další díl, který bude vyvíjen s ohledem na to, co fanoušci opravdu chtějí. Jednou z takových věcí je i příběhová kampaň, kterou hra měla naposledy před sedmí lety v policejním Battlefield Hardline. Historické díly Battlefield 1 a Battlefield V nabídly aspoň několik kratších „povídek“ o rozsahu dvou tří misí, loňský díl však na tuto oblast zcela rezignoval.
Jak moc berou v Electronic Arts tento aspekt vážně, naznačuje fakt, že kvůli příběhové kampani založili nové studio Ridgeline Games, které povede spoluautor značky Halo Marvus Lehto. Tohle by mohlo být veliké.
Každopádně značka Battlefield stále neřekla své poslední slovo a pád na dno (viz náš článek) je ideální příležitostí odrazit se opět k hladině.
Přejeme proto vše nejlepší ke kulatinám a k této příležitosti jsme se rozhodli uspořádat anketu, kdy nám pomůžete najít ten vůbec nejlepší díl v její historii. Hlasovat můžete rovnou pro tři díly najednou, výsledné pořadí vám poté představíme ve speciálním článku.