Battlefield patří mezi nejsilnější značky herního průmyslu a je také jednou z klíčových her z portfolia vydavatelství Electronic Arts. Důkazem je i přijetí posledního dílu (naše recenze), kterého se od jeho vydání 9. listopadu loňského roku prodalo 7,3 milionů kopií.
To je číslo, o kterém se většině her může jen zdát, přesto nad ním ve zprávě investorům vyjádřil šéf EA Andrew Wilson zklamání. Podle původních plánů totiž očekával ještě o milion víc.
Battlefield V se dočkal od fanoušků poměrně kontroverzního přijetí. Spousty negativního rozruchu způsobil již první oznamovací trailer, který místo válečného pekla druhé světové války připomínal spíše divoký komiks z genderově vyvážené alternativní historie.
V DICE nakonec celkové vyznění hry výrazně změnili a o nehratelný brak (jak by napovídalo například uživatelské hodnocení na Metacriticu) určitě nejde. Úspěch Battlefieldu 1 se však zopakovat nepodařilo.
Andrew Wilson přitom vidí důvody nezdaru někde jinde. Jednak za to prý mohl odklad, který hru poslal proti v té době již výrazně zlevněné konkurenci, jednak prý bylo chybou upřednsotnit příběhový mód pro jednoho hráče na úkor aktuálně populárního režimu battle royale. Ten bude do Battlefiledu bude teprve dodatečně přidán.
Nechci vynášet ukvapené soudy, ale na základě tohoto vyjádření to vypadá, že po Call of Duty se singleplayerem sekne propříště i Battlefield.