Švédský tým Digital Illusions znají především milovníci pinballů (Pinball Dreams, Pinball Fantasies, Pinball Illusions) a závodních her (Nascar Heat, Rally Masters, STCC, STCC2). Jen málokdo si však dokáže vzpomenout na akční Codename Eagle, ve které měl hráč za úkol plnit různé diverzní mise ve fiktivním prostředí Evropy roku 1917 – VŘSR (alespoň v této hře) nikdy neproběhla, a poslední car z rodu Romanovců se snaží expandovat dál na západ. Codename Eagle se dočkal poměrně výrazného úspěchu – 250 tisíc prodaných kopií je na hru z roku 1999 skutečně dost. Právě zkušenosti z této hry se vývojáři rozhodli zužitkovat v dalším projektu s výmluvným názvem Battlefield 1942.
Náplň hry bude velmi podobná již zmiňovanému Codename Eagle. Na začátku bude nutné vybrat si některou z „tříd“ postavy (například pěšák, medik, sniper, inženýr), která se vzápětí objeví v komplexně zpracovaném virtuálním bojišti, kde bude možné používat (stejně jako ve Flashpointu) všechna vozidla a zbraně (obsadit s kamarády 88mm dělo nebude žádný problém), na které narazíte. Kromě pěchotních misí vývojáři chystají i letecké bitvy (ať již z pozice pilota, palubního střelce nebo bombometčíka) a námořní operace (i na lodi si lze vybrat z několika postů – kapitán, střelec, výsadková jednotka...). Podobně jako u konkurenčních her, i tady se bude bitevní pole hemžit stovkami vojáků, kteří budou navozovat ten správný „válečný“ pocit – dostat se například do obklíčení mechanizovanou německou pěchotou znamená ve většině případů trpký konec spojený se zdánlivě nekonečným čekáním na smrt. Autoři slibují čtyři kampaně, které nás postupně zavedou do severní Afriky, na ostrovy Pacifiku, mezi kruté boje východní fronty i do konečné fáze války po invazi do Normandie – celkem to dělá něco kolem padesátky misí, včetně rekonstrukcí historických i slavných filmových událostí, jako například D-Day, Iwo Jima, Stalingrad nebo poslední bitva z filmu Saving Private Ryan. Pokud by vám ani tohle všechno nestačilo, můžete si v přiloženém editoru vytvořit mise vlastní.
Největších změn oproti předchůdci doznalo technické zpracování. Podle prvních screenshotů lze celkem věřit tvrzení lidí z Digital Illusions, že půjde o doposud nejlépe graficky zpracovanou taktickou válečnou hru – stačí se podívat na precizně vymodelované a animované postavy (medik dávající másáž srdce je opravdu silné kafe), které se prohánějí po krajině o rozloze několika desítek čtverečných kilometrů. Pro interiéry jsou použité odlišné rutiny než pro venkovní boj, a tak není divu, že vnitřek budou připomíná spíš nějakou „klasickou“ 3D akci než válečný simulátor. Nad veškerým děním bude bdít realistický fyzikální engine, ve kterém nechybí balistika (kritická zejména při tankových a námořních bitvách), ani propracované letové modely stíhaček i bombardérů. Obrovské pozornosti vývojářů se dočkal multiplayerový mód. V něm se může přes internet utkat až 32 hráčů, po lokální síti maximálně 64 (ideální pro dlouhé bezesné noci na obrovských LAN parties). Volba typu mise záleží jen na vaší fantazii – chcete se s kamarády posadit do B-17 a vyzvat na souboj pár Messerschmittů? Nebo snad toužíte po tankové bitvě kdesi v Ardenýách? A co takhle výsadek pěchotního družstva do týlu nepřítele? Žádný problém...
Battlefield 1942 by měl do obchodů dorazit někdy začátkem třetího čtvrtletí letošního roku ve verzích pro PC a Xbox. Bude však mít dva velké konkurenty – v té době již dostatečně etablovaný Operation Flashpoint a masivně multiplayerovou World War II Online. Každopádně se můžeme těšit na nespočetné hodiny kvalitní válečné zábavy, jak v singleplayeru, tak při síťové hře.