Půlka herní scény se v těchto dnech pře o to, jestli je nedávno vydaný díl série Dragon Age (viz naše recenze) úspěchem, nebo ne. Na Metacriticu je to poměrně jasné, agregované hodnocení novinářů je slušných 82 bodů ze sta, daleko důležitější jsou pro vývojáře ovšem prodeje.
Ty oficiálně ještě nebyly zveřejněny, ovšem něco lze usuzovat ze statistik Steamu – podle neoficiální stránky SteamDB se hra dostala téměř na hranici 90 tisíc souběžně hrajících lidí. Je to hodně, nebo málo pro AAA multiplatformovou hru? Inu, to musí posoudit až účetní v Electronic Arts, rozhodně to ale není nijak závratné číslo, kvůli němuž by si investoři mohli vyplatit mimořádné odměny.
To tvůrci loňského hitu Baldur’s Gate 3 mají úplně jiné starosti. Na rozdíl od drtivé většiny singleplayerových her jim totiž v této kategorii počet hráčů dokonce vzrostl. Samozřejmě, k absolutnímu vrcholu, který krátce po vydání strmě nastartoval až na 875 tisíc, se už nepřiblížili, v počtu celkových čísel má však „Baldura“ dokonce o pár procent lepší výsledek než vloni.
„Náš průměrný denní počet aktivních uživatelů se oproti loňskému roku zvýšil o 20 %,“ pochvaloval si na sociální síti X produkční ředitel Michael „Cromwelp“ Douse. A čím se dají tato čísla vysvětlit? Patrně přidanou oficiální podporou modifikací, kterými si mnoho lidí již dříve dokončenou hru zpestřuje.
A ne, není to jen těmi erotickými (viz náš článek), svět postavený na pravidlech papírové hry Dungeons & Dragons vyloženě vybízí k vlastní tvorbě. To se Veilguardu určitě nestane.