Ubisoft se namísto počtu prodaných kopií chlubí počtem hráčů. Necelý den po vydání přivítal první milion, o víkendu už hlásil dva. „Dva miliony hráčů. Jsme nadšeni, že můžeme oslavit tento neuvěřitelný milník! Hra Assassin’s Creed Shadows nyní překonala uvedení her AC Origins a Odyssey na trh. Děkujeme, že jste se přidali k cestě do feudálního Japonska,“ píše vydavatel na X.
Na Steamu to ovšem už tak optimisticky podle SteamDB nevypadá. Úvodních 41 412 souběžně hrajících se v neděli vyšplhalo na 64 825 hráčů. PC verze je ovšem dostupná ještě skrze Ubisoft Connect a Epic Games Store. Hrát lze dále na Macu, PlayStationu 5, Xbox Series X/S a skrze předplatné Ubisoft+.
Například loňský Stalker 2 vyšel na PC, Xbox Series X/S a v předplatném Game Pass Ultimate / PC. Přesto hra na Steamu dosáhla 121 335 souběžně hrajících a tvůrci hlásili milion prodaných kopií krátce po vydání s poznámkou, že „mnohem více“ hráčů hraje právě přes Game Pass.
Slábnou i prodeje na Steamu. V Česku už se Assassin’s Creed Shadows prodávají hůře než Kingdom Come 2 či handheld Steam Deck, celosvětově mu z hlediska tržeb náleží třetí místo. První je free 2 play klasika Counter-Strike 2, druhý pak online kooperativní horor REPO. Ubisoft je poslední měsíce v problémem a byť Shadows není vyložený propadák typu Concord, na záchranu společnosti to zřejmě stačit nebude. Ve hře jsou akvizice i rozprodej části portfolia.
Ďábel se skrývá v detailech
Vycházejí také první videa, která se zaměřují na různé aspekty hry. Například video níže od Digital Foundry ukazuje poměrně značné rozdíly mezi PlayStationem 5 a PlayStationem 5 Pro.
Jedním z témat, které hráči řeší, je parkur. Ačkoliv je to jeden z prvků, na nějž se vývojáři během posledního odkladu zaměřili, porovnání s více než deset let starým dílem Unity zasazeným do Paříže v době Velké francouzské revoluce nevyznívá pro Shadows příliš lichotivě. Pohyb Arna působí více přirozeně, pohyby vyvažuje, zatímco Naoe chybí propracovanost, její pohyb lze označit za robotický a má problém vylézt i na stromy.
Věčným a vděčným tématem je také AI nepřátel, respektive jejich nepřirozené chování v situacích, které my lidé vnímáme jednoznačně. I v této oblasti je Shadows studnicí pro různé klipy.
Stačí si lehnout a máte vyhráno
Správný ninja není vidět, to je snad jasné:
„Assassin’s Creed Shadows ve svém jádru není špatná hra, ale zároveň jí chybí šmrnc, energie i chuť bojovat za záchranu kdysi proslulé značky. Je to víc toho samého v kabátě, který si kdysi fanoušci přáli, jenže možná už vhodná doba pominula. A když už vám hra trochu nejistě nabídne pár novinek, tak působí spíš nadbytečně, jako něco, co sem ani nepatří, jen aby vás zase rychle nahnala zpátky k roky ověřeným herním mechanikám,“ napsali jsme v recenzi na Bonuswebu.