Armalion – bijte démony

  12:00aktualizováno  5. prosince 9:46
Tři temní démoni se snaží ovládnout svět. Kdo ho zachrání? Samozřejmě, že vy. V této hře, která by měla zajímavým způsobem zkombinovat to nejlepší z Diabla, Baldur's Gate a Warcraftů, k tomu budete mít znovu příležitost. Tento koktejl namíchaný z RPG a realtimové startegie by mohl být hrou stojící za vaši pozornost.

Armalion Více než před rokem jsme se poprvé zmiňovali o pěkně vypadajícím německém RPG zvaném Armalion. Rok je dlouhá doba a k dispozici je spousta nových informací, pojďme se tedy podívat, jak to s tímto mixem mezi strategií v reálném čase a RPG vypadá dnes.

Armalion vychází z jedné z nejúspěšnějších německých stolních RPG - Das Schwarze Auge (Černé oko) - přesněji její části Armalion, která je zaměřena především na bitvy deseti a více bojovníků. Autoři z vývojářského týmu Ikarion tyto souboje, které se s takovýmto množstvím postav u normálních erpégéček v podstatě nevidí, přenesli na monitory počítačů.

Co se vlastně v Aventurii, zemi v níž se děj Armalionu odehrává, stalo, že je potřeba vaší maličkosti? Při nepovedeném magickém rituálu prošli náhle otevřenou branou do světa temnot tři démoni a nyní se s pomocí některých lidí snaží otevřít cestu do svého světa natrvalo. Vaším úkolem je znemožnit zprovoznění brány a zlikvidovat všechny démony, na které narazíte. Aby to nebylo tak jednoduché, je tu ještě bídný necromancer, který kontroluje území, kde má brána vzniknout. Záchrana světa je prostě opět ve vašich rukou.

To je základní nástin děje - podrobnosti zatím autoři tají. Kromě hlavní příběhové linie bude v Armalionu ještě jedna vedlejší, která se bude v určitých bodech s tou hlavní Armalion protínat. Mimo to samozřejmě při svém putování narazíte i na spoustu postranních questů, sloužících především k získávání zkušeností a vylepšování vybavení. Příběh se má měnit podle toho, s jakou postavou hrajete a jakých skutků se dopouštíte. Například zloděj by se měl zúčastnit menšího množství bitev než bojovník, ale naopak dostávat více pro něj vhodných úkolů.

Postav bude v Armalionu na výběr dvanáct, rozdělených na šest povolání a muže a ženy. To, zda hrajete s holkou nebo klukem, se projeví na vlastnostech a schopnostech postavy. Celým putováním vás však bude provázet pouze jeden hrdina. Další postavy se k němu mohou v určitých částech hry připojit a vy je tím dostanete pod svou kontrolu.

Kde se ale vezme těch deset nebo více bojovníků, o nichž jsme mluvili v úvodu? Budete si je muset najmout. Žádnou velkou řež nevybojujete jen se svou družinou. Zaplatíte několik žoldáků, vyhrajete (nebo prohrajete) bitvu a ti, kteří přežili, vás zase opustí. Tady se dostáváme ke zmiňovaným prvkům převzatých z realtimových strategií. Vaši skupinu a žoldáky budete během bitvy komandovat stejně jako v RTS. Ovšem pokud toho bude na vás moc, zmrazíte čas a v klidu všem rozdáte úkoly – zaútoč, ustup, použij magii atd.

Armalion Proti vám by se podle slov autorů mělo postavit něco okolo 50 – 70 typů démonů. Mnoho z nich ale bude jen variacemi na stejný druh - někteří však prý budou opravdu velcí.

Ke každému správnému erpégéčku patří kouzla. Zde jich bude asi sedm desítek, přičemž postavy z jednotlivých kategorií by měly každá zvládat přibližně dvacet magických rituálů. Není to žádné závratné číslo, ale je pravda, že ve většině her pořádně nevyužijete více než deset kouzel. Ta z Armalionu by měla být opravdu účinná a především prakticky použitelná.

Ve hře nebude přirozeně chybět ani multiplayer. Maximálně se budou moci po internetu nebo po lokální síti utkat tři hráči. Na výběr má být kampaň se všemi questy, upgrady i příšerami (jejich síla a odolnost se bude měnit podle počtu hráčů), nebo RTS mise zaměřené na samotné bitvy.

Grafika Armalionu běžící na vlastním enginu, vyvinutém v Ikarionu, vypadá opravdu hezky a podle videa, které je ke stažení na domácí stránce hry, jsou postavičky také perfektně rozhýbané. Armalion by měl být již z větší části hotov – takže se můžeme těšit.

Autor:
 

Nejčtenější

THQ Nordic koupilo české Warhorse Studios za 860 milionů korun

Kingdom Come: Deliverance

Vydavatelství THQ Nordic koupilo stoprocentní podíl v pražském vývojářském studiu Warhorse Studios, které před rokem...

Vývojář vrací fanouškům dvojnásobek darovaných částek, z jeho hry je hit

Rise to Ruins

Z nenápadné nezávislé hry se stal prodejní hit a její autor nyní svým nejvěrnějším fanouškům vrací peníze, které mu...

Vjel do kolejí, pak dostal další ban. Český streamer opět „úřadoval“

Český streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš měl 8. února 2019 drobnou dopravní nehodu v...

Komentátor a herní streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš se rozpovídal o tom, jak se svým autem skončil v kolejích. Posléze se...

Nastává herní svátek, vychází rovnou několik netrpělivě očekávaných pecek

Anthem

Herní průmysl dnes zažívá jedno z nejbohatších období roku, protože vychází rovnou několik titulů, na které jsme se již...

RECENZE: Kdyby vyšel Half-Life letos, vypadal by jako Metro: Exodus

Metro: Exodus

Čekali jsme hodně, ale dostali jsme ještě víc. Po patnácti letech od vydání Half-life 2 se konečně objevila hra, která...

Další z rubriky

Autoři Dishonored a Prey hledají způsoby, jak lépe monetizovat své hry

Dishonored: Death of the Outsider

Studio Arkane se do historie zapsalo především díky svým skvělým příběhovým hrám pro jednoho hráče, ale do budoucna už...

Navzdory vlažnému přijetí se vývoj Darksiders 3 zaplatil

Darksiders 3

Brutálně těžká akce Darksiders 3 sice kritiku příliš neuchvátila, ovšem z finančního hlediska jde o jednoznačný úspěch....

Fanoušek cestoval přes půl Evropy, aby se podíval na skutečný hrad z CS:GO

Google Maps

Youtuber známý jako 3kliksphilip se vydal z Anglie až do malé vesničky Predjama na jihozápadě Slovinska, jen aby se...

Najdete na iDNES.cz