Pokud vám název Arcanity něco připomíná, může tak být ze dvou důvodů - buďto se vám to plete s výborným RPG Arcanum (naši recenzi si můžete přečíst zde), nebo jste si matně vybavili, jak jsme o tomto titulu kdysi dávno psali. Protože je to ale už více než rok, a hra stále není na trhu, osvěžíme si paměť připomínkovým článkem.
Není se čemu divit, že při současném boomu MMORPG her se autoři - malá kalifornská společnost Brick House Trading - rozhodli jít s davem a učinit ze své připravované prvotiny právě multiplayerové online RPG. Zvláštností, kterou se Arcanity bude moci pochlubit, jsou například speciální Dungeon Masteři, kteří se tady honosí titulem Campaign Manager. Tito CM budou pravděpodobně online 24 hodin denně a budou zastávat role NPC postav, které budou mít v rukou směr herního příběhu. Setkat se s nimi tedy můžete v nejrůznějších podobách, od obyčejného hostinského, až po samotného Boha. Se všemi budete moci se svou postavou hovořit či dokonce provozovat jiné způsoby interakce (jako například výměna předmětů a tak podobně). Pokud byste se náhodou s někým z těchto Campaign Managerů dostali do křížku, je dobré vědět, že rozhodně nejsou nezranitelní, což je jistě potěšující zpráva.
Poměrně zajímavý je i fakt, že se v Arcanity můžete stát polobohem (pozor, neplést s Bohem, ten je mocnější a i jinak lepší), ovšem pouze tehdy, když se vám podaří stávajícího poloboha zabít. Tím pádem nejen získáte všechny božské vlastnosti a schopnosti, ale bude vám poskytnuta i výsada bydlet na chráněném místě v obklopení vlastním služebnictvem. Za příjemné zpestření své nové funkce můžete považovat i to, že všechny sochy ve všech chrámech, kostelech i náměstích změní svou vizáž právě dle nového božstva - tedy vás. Pokud ovšem nemáte na to, abyste polobohy zabili, budete se muset spokojit s nevděčnou rolí jejich uctívačů. Podle toho, koho si k tomu účelu vyberete, vám pak budou připisovány různé bonusy či srážky k vašim vlastním statistikám. Základních statistik bude deset, pět fyzických a pět psychických.
Postava, s níž to celé budete absolvovat, se nebude zlepšovat dosahováním nějakých úrovní, protože v Arcanity se na úrovně nehraje, stejně tak jako se tu nehraje na vyhraněná povolání. Záleží jen na vás, jestli se budete více metání firebalů či spíš máchání mečem, ale nepoužíváním té které schopnosti bude vaše výkonnost klesat. Zajímají-li vás rasy, které budou ve hře k dispozici, pak se zatím mluví o pětici - lidé, elfové, minotaurové, Akazi a jakási čtyřnohá stvoření podobná lvům, ovšem podle autorů to zdaleka není uzavřená záležitost, protože nějaké ty rasy ještě rozhodně přibudou. Pochopitelně zůstává zachován systém získávání zkušeností, které lze sbírat buďto tréninkem nebo prostým učením.
Abychom také nějaké to slovo ztratili o herním světě, který vás bude obklopovat, musím říct, že jeho velikost nejde zatím nijak specifikovat. Jisté je, že se bude hrát na jednom serveru a že všichni hráči tudíž sdílí jeden jediný svět. Nečekejte tedy žádné oddělené zóny, ani teleporty do temných hlubin dungeonů. Na vlastní oči se však budeme moci o kvalitách Arcanity přesvědčit až tedy, až hra vyjde, což je ovšem zatím pořád zahaleno tajemstvím.