Série Amnesia patří mezi nejzásadnější hry minimálně hororvého žánru, když nic jiného, tak si na ní udělal jméno jednu dobu nejpopulárnější youtber světa PewDiePie.
I když na sebe nijak nenavazují, mají tři neočíslované díly (Dark Descent, A Machine for Pigs, Rebirth) mnoho společného. Tak především se většinově odehrávají ve všeobjímající temnotě, kde okolní „zlo,“ usilující o váš život, spíše jen tušíte než vidíte. Dopředu se můžete dostat jedině vlastním důvtipem a plížením, žádné zbraně totiž proti nepřátelům nemáte.
V čerstvě oznámeném čtvrtém díle, který nese podtitul Bunker, ovšem bude všechno jinak. Na místo předpřipraveného lineárního vyprávění se budete moci vydat kdykoliv kamkoliv a navíc budete mít možnost se i fyzicky bránit. Jakožto voják uvězněný během první světové války v podzemním bunkru se budete nahánět s monstrem v temných chodbách, skriptované sekvence nahradí survival elementy. Starat se bude potřeba o základní životné potřeby jako hlad a žízeň, potřebné vybavení si pak postavíte z nalezeného haraburdí.
Přiznám se, že jako veliký fanoušek studia Frictional nejsem z nového směru vývoje příliš nadšený, ale nezbývá než doufat, že tito mistři na horory (kromě Amnesie musíme připomenout i vynikající Somu) dobře vědí co dělají. O výsledku jejich práce se budeme moci přesvědčit již v březnu příštího roku a to na PC, PS4, Xbox One a Xbox X|S. Ne, nezapomněli jsme na nic, speciální verze pro PS5 se zatím opravdu neplánuje