Původní hra Aliens versus Predator byla totální akční bombou. Přinesla do singleplayeru ultrarychlou hratelnost, tři odlišné, díky filmovým předlohám velmi atraktivní, herní charaktery a vzhledem k obtížnosti (způsobené zejména nemožností ukládat hru), temnosti prostředí a geniálnímu hudebnímu doprovodu i hratelnost hutnou tak, že by se dala krájet zápěstními břity. Místo jednoduché a pitomé rychlokvašky, těžící z populárního motivu, Fox Interactive nabídli hráčům střílečku par excelence. Bylo by marketingovým hříchem, v tak krásně vyšlapané cestičce nepokračovat, a tak nikoho nepřekvapilo, když Sierra minulý rok vypustila dlouho připravované druhé pokračování. Aliens versus Predator 2 přinesl sofistikovanější přístup – komplexnější levely, více zbraní a vybavení i propracovanější příběh. Bohužel také možnost ukládat pozice kdykoliv během hry bez jakéhokoliv omezení. Hra se tím sice značně zjednodušila a zpřístupnila, ale trošku ztratila na atmosféře. Přesto si však uchovala velice slušnou hratelnost a ani s tou atmosférou to nebylo zas tak špatné. Takže není divu, že si vysloužila teplé místečko na pevném disku mnoha hráčů. Dobrodružství však pokračuje - připravuje se datadisk, nazvaný Primal Hunt.
Jeho příběh začíná pět století let před událostmi v AvP2, kdy na planetu LV1201 (ještě před kolonizací lidmi a založením výzkumné základny) létali predátoři na pravidelné sobotní dýchánky spojené s lovem vetřelčích trofejí. Při jednom takovém výletu narazil jeden z lovců na tajemný artefakt, který měl podle legendy ovládat vetřelce. Šťastný nálezce však záhy skončil v pasti, z níž byl až za dlouhých pět set let omylem osvobozen žoldačkou Dunyou, která se snažila artefakt dopravit do výzkumné stanice. Jeho, a tím pádem váš, úkol je jasný - lokalizovat a získat zpět onen podivuhodný a důležitý předmět. Ovšem během průniku do lidské základny narušíte její bezpečnostní systém, takže se tam s vámi dostanou i vetřelci. Ti počnou záhy vyžírat její obyvatele a pro vás začne druhá část hry, kdy v kůži zmutovaného predaliena -kombinaci vetřelce a predátora - pátráte po artefaktu, abyste jej mohli zničit. Mezi tím vším zmatkem se samozřejmě opět potácejí lidé, kterým jde o jediné - o přežití.
Hra nabídne devět singleplayererových misí (po třech za každou z ras) a čtyři originální multiplayer mise. Spolu s nimi také další přídavné mapy, updaty a patche, které byly dosud k původní hře vydány. Samozřejmostí jsou nové zbraně. Mariňák bude mít k dispozici dvojici pistolí, podle obrázků v naší galerii to vypadá, že v druhé ruce budete moci držet nejen pistoli, ale i nějakou jinou zbraň, též dokáže ovládat kulometné věže a rozmisťovat automatické střelecké věže. Predátor dostane do vínku energetickou pušku a v multiplayeru možnost autodestrukce, jež dokáže v řadách nepřátel natropit pořádnou paseku. S tím vším se budete procházet zcela novým prostředím - ruinách zbylých po predátoří rase, a setkáte se dvěma novými, na LV1201 domorodými, tvory.
Datadisk budou dávat dohromady Third Law Interactive, známí snad jen úchylnou střílečkou KISS: Psycho Circus - The Nightmare Child. Vypuštěn by pak měl být koncem července. A... a to je vlastně všechno. Není toho moc, co říkáte? Vypadá to, že vzhledem k minimu inovací jak v arzenálu, tak v prostředí, a k délce, kvůli které (budou-li mise podobně rozsáhlé jako v AvP2), vám zabere add-on asi jedno odpoledne, se hlavními lákadly se stanou příběh, multiplayer a hlavně známé jméno. Otázkou zůstává, zda-li to bude stačit v porovnání s cenou (datadisk by se měl prodávat za cca 20 dolarů). Nechme se tedy překvapit, třeba nám výrobce bude chtít udělat na prázdniny radost a místo devíti bude misí osmnáct, ve hře najdeme pět nových zbraní pro každou rasu, úplně nová prostředí, nespočet nových nepřátel, jeden herní charakter navíc a celé to dostaneme úplně zadarmo. No jo... asi ztrácím soudnost, budu už muset s tím kofeinem přestat.