Vetřelec: Romulus se pokouší vrátit značku ke kořenům. Příběhově je ukotven mezi prvními dvěma díly, tedy Vetřelcem (1979) a Vetřelci (1986). Diváci budou sledovat osudy mladých vesmírných kolonistů na opuštěné vesmírné stanici, která zase tak opuštěná není.
Režisér a spoluscenárista Fede Alvarez přiznává, že se inspiroval hrou Alien: Isolation. „Díky hře Alien: Isolation jsem si uvědomil, že Vetřelec může být i dnes opravdu děsivý a dobře ztvárněný. Hrál jsem ho několik let poté, co vyšel,“ řekl GamesRadar+.
„V té době vycházela Smrt ve tmě. Nebo jsem čekal, až vyjde Smrt ve tmě, a hrál jsem tu hru. Proto jsem si tenkrát říkal: Sakra, kdybych mohl něco udělat, tak bych nejradši natočil Vetřelce a znovu vyděsil diváky tou příšerou a tím prostředím. Hrál jsem a uvědomil jsem si, jak děsivý by Vetřelec mohl být, kdyby se vrátil k tomu tónu.“
Alvarezovi se hra líbila až tak, že do filmu propašoval easter egg v podobě nouzových telefonních budek. Ve hře slouží k uložení pozice, poté obvykle následuje náročnější pasáž. Ve filmu pak poslouží jako vodítko.
Velký vetřelčí kvíz aneb smrt, sliz a hnus. Obtížnost: pro všechny! |
„Film je koncipován tak, že pokaždé, když se má stát něco špatného, uvidíte telefon. Ve hře jste si pokaždé, když jste věděli, že je tam telefon, řekli: Sakra, za chvíli se objeví nějaká špatná scéna. Tady je to stejné. Uvidíte, že jsou strategicky rozmístěné po celém filmu. Když uvidíte telefon, je to jako: připravte se na střet.“