Zprávy o připravovaných MMORPG se v poslední době množí jako houby po dešti a i dnešní novinka bude věnována jedné hře z tohoto žánru. Jedná se o hru Ages of Athiria, na které pilně pracují liídé ze společnosti Elysian Productions, Inc.
Ages of Athiria (dále jen AoA) by dle slov jejích tvůrců vlastně neměla být jen obyčejnou multiplayerovou hrou, ale mělo by se spíše jednat o komplexní virtuální svět. Svět zasazený do oblíbeného prostředí fantasy, kde se hráč bude moci stát silným válečníkem, mocným čarodějem, moudrým filosofem nebo úspěšným obchodníkem. Ve hře by měl být kladen důraz na interakci mezi hráči, na získávání informací a na rozvíjení vlastních schopností a dovedností. Vývoj vaší postavy bude v mnohém podobný klasickým RPGčkům nebo MMORPGčkům, ale není pojat levelově, nýbrž dovednostně. To znamená, že hlavní vývoj směřuje ke zlepšování různých skillů, kterých by mělo být kolem stovky. K dispozici je mnoho různých obchodních dovedností, dále různé bojové schopnosti, znalosti magického umění a také všelijaké specialitky, jako například zlodějské dovednosti a podobně. Kromě dovedností bude mít každá postava i několik základních vlastností – konkrétně sílu, inteligenci, vůli, obratnost, zručnost, konstituci, charismu a štěstí. Systém vylepšování by měl být opravdu propracovaný a měl by umožňovat dosáhnout i mistrovství v některém oboru – zkušení čarodějové budou například moci vyrábět vlastní artefakty a prodávat je ostatním, ostřílení bojovníci zase budou schopni zabít nepřítele jedinou ranou a podobně.
Hra vlastně nebude mít žádný konkrétní cíl, ale bude na hráčích, aby si ve světě AoA žili dle svého a volili si své vlastní cíle. Řemeslníci se mohou chtít stát nejlepším ve svém oboru, nájemní vrazi plížící se ve stínech si budou chtít vydělat na založení vlastní gildy a snem odvážného bojovníka bude třeba zabít draka. Boj ve hře samozřejmě nebude výjimkou a bude v podstatě v duchu podobných MMORPG. Počítá se s realtimovým průběhem soubojů, přičemž počítač bude částečně za hráče bojovat sám a nebude tedey nutné například zběsile klikat myší na nepřítele, v závislosti na speciálních dovednostech postavy bude boj obohacen i o různé manévry. Autoři se pokusí zabránit nešvaru zabíjení ostatních hráčů (známému jako PK – Player Killing), na druhou stranu však chtějí podporovat (nebo alespoň tolerovat) zabíjení podložené náboženstvím nebo třeba vrozenou nesnášenlivostí jednotlivých ras. O systému magie toho zatím autoři mnoho neprozradili, ale každopádně slibují, že se dočkáme tvorby vlastních kouzel, což by mohlo být zajímavé.
Velmi důležitá bude interakce mezi hráči navzájem i mezi hráči a NPC. Autoři slibují jak statické, tak dynamické questy, navíc by mělo být možno tvořit hráčské questy, a to zejména pomocí různých gild založených některými postavami. Na gildy by vůbec měl být kladen docela velký důraz, jelikož je záměrem autorů, aby se ve hře vytvořily různé komunity lišící se svými zájmy, prostředky k jejich dosažení a podobně. Ve hře by mělo být více hratelných ras než v jakékoli jiné MMO hře. AoA bude kromě klasických fantasy ras (člověk, elf, trpaslík, gnóm a podobně) obsahovat i poněkud exotičtější hratelné tvory – konkrétně bude moci vystupovat jako ogre, kentaur, goblin, obr nebo dokonce drak! Velmi bohatá bude i škála božstev, přičemž bohové nebudou ve hře jen tak na parádu ale budou ovlivňovat každodenní život. Každá rasa bude mít svého boha a božské rozmíšky tak často povedou k válce mezi celými národy. Jednotlivá postava se také bude moci stát oblíbencem svého boha, což jí leckdy pomůže ve formě „šťastné náhody“.
Hra bude vyvedena v nádherné 3D grafice a měla by umožňovat přepínání z vlastního pohledu do pohledu třetí osoby, jakož i vlastní nastavení kamery. Hra by měla (teoreticky) podporovat až hru padesáti tisíc hráčů. Stále ještě není vyřešeno umírání a znovuoživování postav, ale každopádně se počítá s nějakou penalizací za smrt. Zatím vše nasvědčuje tomu, že toto MMORPG by mohlo rozhodně patřit mezi ta lepší, ale je dost možné, že se v současné záplavě her tohoto druhu prostě ztratí. O datu vydání ještě není zdaleka rozhodnuto, ale snad se již brzy budeme moci přesvědčit na vlastní kůži, jaké to je být drakem, kentaurem či obrem.