Jeden čas se již zdálo, že příznivcům tahových fantasy strategií nastanou krušné časy. Jejich takřka jediný vytoužený titul - čtvrtý díl RPG ságy Heroes of Might and Magic - byl neustále odkládán a jeho vydání bylo v nedohlednu. Nyní se již blýská na lepší časy. HoMaM IV zde bude za pár měsíců a nedávno dokonce i vyšla hra Etherlords, která mnohé hráče překvapila svým originálním systémem soubojů. A není to zdaleka vše, na co se mohou příznivci tohoto žánru těšit - neodvratitelně se blíží vydání hry Age of Wonders 2: The Wizard's Throne, která by mohla úspěch nových Heroes silně ohrozit. Před časem jsme vám nabídli první obrázky z tohoto titulu a nyní je konečně na čase vás s ním seznámit poněkud blíže.
První díl série Age of Wonders vyšel na jaře minulého roku a v hráčské obci způsobil rozporuplné reakce. Na některé hra zapůsobila vysokou hratelností a zábavností, jiné zklamala tím, že pouze kopírovala prvky z jiných oblíbených tahových strategií. Všichni se ale shodovali na tom, že vizuální zpracování mohlo být o poznání lepší a že nepřítomnost editoru misí a generátoru map výrazně snižuje životnost tohoto titulu. Druhý díl by to měl všechno napravovat a dokonce se snaží zbavit se oné nepříliš slušivé plagiátorské nálepky tím, že rozvíjí několik vlastních nápadů a na nich staví celý herní systém.
Jak tedy hra Age of Wonders 2: The Wizard's Throne vypadá? Začněme příběhem, který plynně navazuje na předchozí díl. Jsme tedy svědky útěku čaroděje Merlina v jeho vzducholodi, která je však napadena a několika firebally sestřelena na zem. Tam Merlin potká svého průvodce Gabriela, jenž mu bude po celou hru oporou a rádcem. Dozví se též, že s lidstvem to v boji proti stvůrám vypadá všelijak a že jen malý krůček jej dělí od záhuby. Jediná naděje spočívá v magii. Bohužel, všech šest Velkých mágů je rozhádaných a místo aby své snahy napřeli stejným směrem, navzájem spolu bojují. Východisko je jen jedno - musíte je porazit, zaujmout jejich místo a nakonec usednout na vytoužený Čarodějný trůn. Jen tak se vám podaří lidské síly sjednotit a odvrátit od něj záhubu.
Jak nejspíš tušíte, velký důraz zde bude kladen na kouzla a magii. Ta je rozdělena do šesti skupin - země, vody, ohně, vzduchu, života a smrti. S tím souvisí i singleplayerová kampaň, která je rozdělena do šesti základních částí po třech misích. V každé části budete muset postupně ovládnout daný obor magie a porazit jejího současného Pána. Až se vám podaří překonat všech šest, můžete se pokusit dosáhnout i na samotný Čarodějný trůn. Kampaň ale nebude lineární, jak byste si mohli myslet, nýbrž si sami zvolíte, kam se budou vaše kroky ubírat. Nedaří se vám třetí mise v ohnivé magii? Pak si dopřejte chvíli oddechu a mezitím sesaďte z trůnu pána černé magie.
Samozřejmě, že jako v každé pořádné fantasy strategii, i tentokrát přijdou ke slovu různí hrdinové, jejich povyšování, stavba a vylepšování měst, vynalézání kouzel a podobně. V tomto směru nás nečeká nic extra nového, originálním prvkem je ale využití magických věží. Ty jsou totiž hlavním prostředkem sesílání kouzel a také jejich epicentrem. Pokud totiž chcete seslat nějaké rozsáhlejší kouzlo na celé široké daleké okolí, musíte mít v onom prostoru postavenou magickou věž. A tu můžete mít postavenou pouze ve městě. A město potřebuje posádku a ta potřebuje jíst a jídlo získáte zase... Asi už tušíte, kterým směrem se úvahy tvůrců zatoulaly. Ano, magie je zde středobodem všeho a od ní se všechno odvíjí - od těch nejmenších maličkostí až po ty nejzákladnější principy. Pokud bude mít tento herní systém u hráčů úspěch, dopadne druhý díl Age of Wonders mnohem lépe než ten první - všechny ostatní chybky by totiž měly být vychytány. Grafika bude mixem 2D a 3D, přičemž prostředí by mělo být deformovatelné v reálném čase, těšit se můžeme i na pořádný multiplayer, sólové mise, generátor map a spoustu dalších věcí, jež nám minule tolik scházely. Finální rozsudek ohledně hry Age of Wonders 2: The Wizard's Throne by měl padnout již brzy - společnosti Triumph Studios a GOD Games ji totiž hodlají vydat na začátku příštího roku.