Ninja Assault - první dojmy

  12:00
Firma Namco a střílečky pro světelnou pistoli, to jsou spojené nádoby. Připomenu, že za uvedenou světoznámou japonskou firmou najdeme z poslední doby počiny jako je další díl Time Crisis nebo upírské Vampire Night. Takže vítejte v další akci s Gconem v ruce, z níž se vám tímto snažíme zprostředkovat naše první pocity.

Stříleček pro světelnou pistoli – v tomto případě můžeme jmenovitě připomenout nejnovější – není podle všeho nikdy dost a tak firma Namco chystá pro evropský trh (říjen) vydat PS2 titul Ninja Assault, o jehož příběhovém pozadí již byla na našich stránkách řeč. Přeskočme tedy story a věnujme se tomu, co nás zde čeká v oblasti herních principů.

Překvapivě půjde o neutuchající akci, v níž s počítačem striktně ovládaným charakterem likvidujete své nepřátele porůznu se objevující na obrazovce a to buď za pomoci Dual Shocku (u něhož oceníte výraznou pomoc při zaměřování - něco na způsob auto-locku) nebo Gconu 2, se kterým to je rozhodně stylové představení. Jelikož však naše redakční 100 Hz televize Panasonic s Gconem 2 nekomunikuje, zkoušel jsem ze zoufalství ještě myš v naději, že by na způsob hry existovala ještě tahle alternativa. Bohužel.

Ninja Assault Ninja Assault

Pročež se připravte na neustálé střílení nepřátelských ninjů, démonů a dalších osob, tematicky sladěných s obdobím temného japonského středověku. Grafická stránka hry je však pohříchu spíše průměrná a týká se to jak všech zúčastněných na scéně, tak okolního prostředí, které je velice chudé na detail a z prvních scén jsem se dočkal toliko hodně jednotvárného prostředí s nic moc efekty, počítaje v to i změny počasí (déšť, sníh). A abych byl upřímný, také standardní vybíjení protivníků mi s ohledem na tento žánr též přijde jako lehce nemotivující a při absenci jakékoliv pohybové aktivity - nějaké přikrčení, schování se za objektem apod. to vypadá, že příznivci akce dostanou obvyklou střílečku bez velkých žánrových překvapení, která tak zaujme ponejvíce sváteční hráče nebo ty, kteří tento typ her ještě nikdy předtím nehráli.

Na druhou stranu se jedná o dva roky starý projekt, který se před uvedeným časem objevil na automatech, takže z tohoto pohledu se už poněkud chudičké koncepci nemůžeme divit - jde opětovně o konverzi, byť s několika vylepšeními, jež však v oblasti hratelnosti a herních principů nejsou nikterak zásadní.

Story mód má několik stupňů obtížnosti, kde si přijdou na své i hodně mizerní střelci. Hned zkraje se nabízí několik volitelných příběhových etap, resp. tři možnosti zahájení, po jejichž výběru se ocitáte na rozličných místech hry. Otázkou zůstává, zda-li se jedná o exkluzivní lokace nebo jde o proházené pořadí vašeho postupu hrou, v níž jsou na výběr dvě hlavní postavy s možností vzájemné kooperace. Ano, titul Ninja Assault lze hrát v módu pro dva hráče, čímž výrazně stoupá jeho kredit.

Ninja Assault Ninja Assault

Při střelbě zřetelně vidíte, kolik HP soupeřům zbývá do konce jejich životní etapy a tomu lze podřídit strategii boje, eventuálně zvolit, kdy si můžete dovolit luxus dobití zbraně. Pakliže je na scéně až příliš velká převaha nepřátel, můžete využít funkce zrychleného pohybu kurzoru, nebo příležitostné alternativy vypuštění sekundární zbraně. V případě dvou bijců, bojujících bok po boku proti temnotě, pak nechybí klasicky barevně odlišené terčíky pro zohlednění, kdo je kdo.

Vedle Story tu najdeme i tréninkový mód s několika režimy, který však nijak neosvětluje princip a ovládání hry - ostatně k čemu, je to jednoduché - ale spíše se zde jedná o další vložené minihry. Patrně proto Training najdeme v sekci Bonus Games. Patří sem např. trefování modrých rybek v rybníčku, snaha o udržení zlatého nuggetu co nejdéle ve vzduchu (ve stylu efektních kousků z Divokého západu, kde se pro změnu střílelo do mincí) nebo střílení panáků stylizovaných do podoby hrdých samurajů, kteří číhají za nakrátko se otevřivšími dveřmi. Drobnou chybkou tohoto představení je skutečnost, že nemůžete zapauzovat dění na obrazovce, ale na druhou stranu nejde o žádnou maratónskou akci, spíše o decentní rozptýlení v limitu několika desítek sekund, k němuž navíc lze přizvat i kamaráda na versus, což tomu dodává tu správnou šťávu a říz.

Protivníci sice používají několik podařených fint, jako je schovávání se za objekty, štíty, rychlé skákání ve výškách mezi stromy - takže je problém s rychlým zacílením zejména tehdy, když je jich na scéně větší množství, nicméně celé tohle schéma se točí okolo musu, že musíte pasivně vyčkat běhu hry, až se k vám dostanou sami blíže nebo se odkryjí. Neboli těžko kdy je překvapíte. Na obrazovce švenkujete zaměřovacím terčíkem a v okamžiku vystřílení všech protivníků se přesunujete do dalšího obrazu. Tohle už tady bylo tolikrát, že se nabízí otázka, proč to hrát po sté, nota bene v nijak zajímavém vizuálním ztvárnění. Samozřejmě, očekávaná spousta miniher se postará o příjemné oživení a zpestření, nemluvě o avizovaném kooperativním módu, ale vzato kolem a dokola jsou ve vzduchu určité rozpaky.

Protože možností, kterak vylepšit tento žánr je asi milión; ale ne, tvůrci stále trvají na zažitých mechanismech, které mění k lepšímu jen velice neochotně. Co takhle inventář se zbraněmi a uzdravovačkami. Co takhle alespoň omezený prostor po manévrování a eventuelní rozličné pohybové aktivity (možnost přikrčení, vykukování zpoza rohu nebo plazení). Co takhle nějaké úhybné manévry, protože i tady platí, že pokud se k vám dostane protivník na tělo a vy kupř. zrovna dobíjíte zbraň, nemáte šanci nijak reagovat a ztrácíte životy – příliš zbytečná a tristní pasivita. Co takhle konečně jednou rozsáhlý svět se spoustou levelů, tedy něco, co nedohrajete ani se Save za pár desítek minut. Co takhle něco volitelných úkolů pro splnění během mise s následným bodovým ohodnocením, jež lze proměnit třebas za lepší náboje apod. Co takhle nějaké změny v interakcí okolního prostředí, které stále nabízí omšelé schéma výbušných sudů či beden a tím to tak nějak hasne. Co takhle alternativa několika zásahových zón na těle, kdy dojde ke zpomalení postupu nebo přímo razantní odražení nepřítele o několik metrů dozadu, abyste se posléze mohli vypořádat s nějakým jiným nebezpečenstvím. Co takhle používání dopravních prostředků anebo, v neposlední řadě, zkusit naprogramovat multiplayer ve stylu Versus a za přítomnosti čtyř hráčů a volně generovatelných nepřátel?

Ninja Assault Ninja Assault

Nikoli, asi si budeme muset nějakou dobu počkat, než se tvůrci rozhodnou nějak zásadněji obměnit zažité žánrové schéma. Dokud se to dobře kupuje, není přeci důvod nic měnit, že? Takže, abych to nějak uzavřel. Ninja Assault nenabízí nic převratného, v mých očích je to jen další komerční tah, díky němuž se dočkáme další tuctové gamesy v PS2 obchodech. Nicméně nelze přehlédnout příjemný kooperativní mód a předpokládané bonusové minihry, jež by přeci jenom mohli alespoň trochu zvednout náladu všem potencionálním kupcům.

Autor:
Témata: Panasonic

Nejčtenější

Víte, kolik let už se pracuje na nejočekávanější hře současnosti?

Ačkoliv je vydání městské akce Grand Theft Auto 6 vzdálené ještě víc než rok, studio alespoň jako útěchu zveřejnilo druhý trailer. Ten okomentoval i bývalý vývojář Rockstaru David O’Reilly a...

Nečekaný hit už prodal dva miliony. V korporátu by to neprošlo, říká autor

Ačkoliv původně panovaly obavy, že menší francouzské RPG Clair Obscur: Expedition 33 zůstane ve stínu slavnější hry, opak je pravdou. Šéf studia Sandfall k tomu dodal, že hra by v rámci velkého...

Po letech zkoušení dohrál nejtěžší mapu Dooma s více než 23 tisíci nepřátel

Streamer Coincident jako první člověk na světě dohrál legendami opředenou mapu Okuplok, která je považována za nejobtížnější level klasické střílečky Doom. Průchod, během něhož zlikvidoval tisícovky...

Náhoda? Datum vydání nejočekávanější hry prozradila léta stará písnička

Ostře sledované hry jsou pod naprostým drobnohledem fanoušků, kteří pečlivě analyzují každý nový trailer a vše dávají do nečekaných, až bláznivých souvislostí. Grand Theft Auto 6 není výjimkou.

Postapokalyptický seriál Fallout by mohl běžet víc než dekádu

Seriálový Fallout na Amazon Prime Video se stal senzací loňského roku a pokud si udrží zájem fanoušků, mohl by běžet více než dekádu, věří herec Aaron Moten, který ztvárnil jednu z hlavních rolí....

Trestají mě za to, že jsem údajně nácek, stěžuje si šéf herního studia

Herní firma Moon Studios prosí lidi, aby přestali bombardovat jejich nejnovější hru negativními recenzemi. Šéf studia nejprve tvrdil, že je firma ve finančním ohrožení, následně to vzal zpět a začal...

14. května 2025 1

Co natáčíš? Populární streamerku vulgárně napadli během vysílání

Populární korejská streamerka Yoo Yoon-jin, známá celému světu pod přezdívkou Jinnytty, nebude na svou nedávnou návštěvu jižní Franice vzpomínat v dobrém. Přímo během živého natáčení ji totiž...

14. května 2025 22

Switch 2 má šikovný režim, který prodlouží životnost baterie

Pokud uživatelé Switche 2 obětují trochu času na hraní na jedno nabití, prodlouží si tím celkovou výdrž baterie.

13. května 2025  10:36 0

Postapokalyptický seriál Fallout by mohl běžet víc než dekádu

Seriálový Fallout na Amazon Prime Video se stal senzací loňského roku a pokud si udrží zájem fanoušků, mohl by běžet více než dekádu, věří herec Aaron Moten, který ztvárnil jednu z hlavních rolí....

12. května 2025  11:30,  aktualizováno  13.5 8:49 8

Víte, kolik let už se pracuje na nejočekávanější hře současnosti?

Ačkoliv je vydání městské akce Grand Theft Auto 6 vzdálené ještě víc než rok, studio alespoň jako útěchu zveřejnilo druhý trailer. Ten okomentoval i bývalý vývojář Rockstaru David O’Reilly a...

13. května 2025 19

Režim myši na Switchi 2 funguje i v základním menu

Jednou z novinek očekávané konzole Switch 2 od Nintenda je možnost používat herní ovladače také v režimu myši. Využití najde i mimo hry.

12. května 2025  13:50 0

Rozjede váš počítač novou Mafii? Raději si ověřte hardwarové požadavky

Očekávaná gangsterka Mafia: Domovina běží – na rozdíl od přecházejících dílů včetně remaku – na Unreal Enginu 5. Pokud plánujete hrát na PC, ověřte si, zda splňuje minimální nároky.

12. května 2025  12:33 0

Detektor pohybu a děsivé zvuky. Vetřelecký horor zachycuje atmosféru filmu

Loňská hororová survival střílečka Alien: Rogue Incursion vyšla pouze pro virtuální realitu, letos si v nové verzi zahrajeme i tradičně. Ačkoliv její hodnocení se velmi různí, většina hráčů se...

12. května 2025 2

Zážitek jako Kingdom Come 2 vám jiné médium nedá, říká producent Martin Klíma

Kingdom Come: Deliverance 2 překonal všechna očekávání a zaslouženě se stal komerčním hitem nejen u nás, ale celosvětově. O tom, jak se takový kolos, na jehož vzniku pracovali stovky lidí dlouhých...

11. května 2025 15

Nové GTA vyjde až za rok, tak si aspoň zahrajte tyto slavné klony

Mysleli jsme si, že si nové GTA zahrajeme ještě letos, ale nakonec bude čekání zřejmě ještě dlouhé. Abyste si ukrátili čas, můžete vyzkoušet některou ze známých her, která nabízejí podobný styl...

10. května 2025 6

RECENZE: Návrat krále stříleček Doom je jiný, ale zatraceně dobrý

90 %

Doom: The Dark Ages se jasně řadí mezi nejlepší díly kultovní série. Je jiný, svůj, krvavý a implementování bullet hell mechanismů dopadlo parádně. Tuhle fantasy řežbu si žádný správný Slayer nenechá...

PC
9. května 2025 8

Do Kingdom Come 2 zamíří nový příběh za méně než týden

Český hit Kingdom Come: Deliverance 2 rozšíří za méně než týden první placené rozšíření Brushes with Death s tajemným malířem Vojtou.

9. května 2025  10:36 4
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.