Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Need for Speed: Carbon na vlastní kůži

  12:00aktualizováno  20. července 8:13
Proti sérii Need for Speed můžeme namítat cokoliv, ale její komerční úspěch musí být podpořen i nějakou kvalitou. Proto jsme neváhali a využili možnosti si vyzkoušet nejnovější díl.

Need for Speed: Carbon Včera proběhla v Praze tisková prezentace společnosti Electronic Arts, na níž nám samotným producentem hry byl předveden nový díl z letité závodní série Need for Speed s podtitulem Carbon. Hlavní ovšem byla skutečnost, že poté, co nám v kostce byly sděleny základní informace jsme si mohli kousek z NFS: Carbon i zahrát. Do Prahy za tímto účelem přijeli i novináři z Maďarska a Polska, takže lze s notnější dávkou nadsázky označit celou prezentaci za akci globálnějšího charakteru :-).

Změny doznal i režim Drift, který je nyní více založen na rychlosti, jakou trať projíždíte.

Hra byla k dispozici ve verzích pro PlayStation 2 a Xbox 360, přičemž v průběhu dne jsme byli ujištěni, že zatímco Need for Speed: Carbon Need for Speed: Most Wanted byla vytvářena primárně pro současné konzole a verze pro Xbox 360 byla víceméně pouze graficky vylepšeným portem, Carbon je vyvíjen již primárně pro konzole nastupující generace s tím, že verze pro současné systémy jsou tvořeny jako jakýsi „downgrade“ next-gen verzí, což upřímně řečeno bylo na PS2 verzi i vidět, nicméně na zásadnější soudy je ještě dost času, jelikož musíme zohlednit fakt, že zatímco verze pro Xbox 360 jela na obrovské plazmové televizi, verze pro PS2 se krčila na malém LCD displeji poměrně pochybných kvalit a parametrů. PC verze by pak měla být někde na půli cesty mezi next- gen a současnou konzolovou generací.

Hned v úvodu bylo zmíněno, že se rozhodně nejedná o pokračovatele značky Underground či Most Wanted, ale o zcela nový svébytný titul, jenž byl vystavěn zcela nově. No, je potřeba brát to samozřejmě trochu s rezervou, protože celkový dojem ze hry se do Need for Speed: Carbon značné míry podobá předchozím dílům, ale nelze si nevšimnout, že autoři několik změn přeci jen udělali. Opět se sice vydáváme na pole ilegálních závodů, ovšem inspirací pro Carbon byl takzvaný canyon racing, jenž je zde nejvýrazněji zastoupen novým režimem, v němž se utkávají pouze dva borci na trase z bodu A do bodu B. Závodí se v něm na odlehlých serpentinách v kopcích mimo město a jde o to, že jeden závodník vyzve druhého k závodu tím, že do něj rovnou vystartuje a druhý se jej musí co nejblíže držet, v ideálním případě jej pak samozřejmě předjet. Hra přitom počítá skóre, jakého v závodě dosáhnete, a následně se role vymění. Jedete vepředu a skóre z předchozí jízdy musíte ubránit. Jedná se sice vlastně o variaci klasického sprintu, ale tento dvoukolový systém dodává hře na atraktivitě a dá se říci, že i na autentičnosti. EA totiž při tvorbě hry mnoho věcí konzultovali s lidmi z této ne zcela tradiční závodní branže, takže jim snad můžeme věřit, že to tak ve skutečnosti funguje :-).

Hratelnost jako taková příliš mnoho nového nepřináší.

Need for Speed: Carbon Nabídka ostatních režimů je víceméně klasická, takže se ve třech poměrně slušně rozlehlých městských lokacích setkáme samozřejmě i s klasickými závody, sprinty a dalšími módy. Ze seznamu protentokrát vypadl Drag a ubylo i honiček s policií, které ale nevymizely úplně. Zatímco v Most Wanted byli policejní vozy součástí 60 – 70 procent hry, v Carbonu by se toto číslo mělo pohybovat okolo dvaceti procent. V zájmu hratelnosti je nyní i řidší běžná doprava na ulicích, což je ale částečně omluveno i faktem, že se Carbon odehrává celý v noci, kdy na silnicích zrovna člověk nepotkává několikahodinové kolony. Na druhou stranu je ale potřeba říci, že z toho, co jsme měli možnost hrát, jsme nabyli pocitu, že i řídká doprava vám může statečně zkomplikovat život. Dost často se totiž nebohý civilista dokáže zjevit v tu nejméně vhodnou chvíli, třeba když zrovna řežete protisměrem nepřehlednou levou zatáčku nebo když se sotva přehoupnete přes horizont. Když už ale byla řeč o závodech, tak nesmíme zapomenout na to, že ve verzi pro Xbox 360 proti vám stojí až sedmička protivníků, což dodává celé Need for Speed: Carbon závodní akci zase o kousek více náboje.

Změny doznal i režim Drift, který je nyní více založen na rychlosti, jakou trať projíždíte. Mělo by tak odzvonit jízdám, v nichž si držíte pohodlnou rychlost a pohodlně smykujete. Aby bylo driftování ještě dramatičtější, jsou tu i speciální žlutě vyznačené zóny, v nichž je smyk více ohodnocen, ovšem vtip je v tom, že jsou umístěny na okrajích jinak vcelku pohodlně široké vozovky, odkud je to k mantinelům až nebezpečně blízko, přičemž kontakt se svodidlem samozřejmě znamená bodovou ztrátu. A novinek se dočkáme i v garáži, když si budeme svého miláčka ladit. Vozy jsou zde rozděleny do tří kategorií a tuning již rozhodně nebudejako dřív univerzální, ale mnohé prvky z jedné kategorie již nebude možné uplatnit v kategorii druhé.


>> Více aktuálních informací nejen o NFS: Carbon najdete na naší fanstránce <<

A když už jsme u té garáže, tak nesmíme zapomenout na výběr správného mechanika. V Carbonu toho totiž sami zase až tak moc nezvládnete a je potřeba vybrat si do party správné lidi, kteří vám pomohou v dobývání celého města. V základu se Need for Speed: Carbon totiž opět o to, abyste se vy, potažmo tedy vaše bandička, stali korunovanými závodními vládci všech zdejších oblastí. Je tedy nad slunce jasnější, že bez pořádného mechanika, který se vám o váš stroj bude starat podle toho nejlepšího vědomí a svědomí, to zkrátka nepůjde.

Vypadá to dobře, hraje se to pohodově, tak Carbon bude další z řady úspěšných NFS titulů.

Hratelnost jako taková příliš mnoho nového nepřináší, a opět se tedy jedná spíše o arkádovou záležitost nežli o pravověrný simulátor. Ve skutečnosti tedy jde o to, že to chce pár jízd než dostanete hru do ruky, ale potom to vypadá už na klasickou NFS pohodičku. Tvůrci ale hodně proklamují fungl novou fyziku, která je umožněna zejména stroji nové generace, ovšem v tomto bodě je potřeba říci, že jsme NFS: Carbon zatím nehráli dostatečně dlouho na to, abychom to dokázali Need for Speed: Carbon zodpovědně posoudit. Technické zpracování dnes již nijak zvlášť neohromí, jelikož Xbox 360 tu přeci jen již nějakou tu dobu máme a PS2 ještě mnohem déle, přesto ale nelze tvůrcům upřít cit pro typickou nablýskanost a líbivost, a zejména next-gen verze tedy budou vypadat hodně v pohodě.

Need for Speed: Carbon sice pro snad všechny myslitelné platformy vychází sice až na podzim, ale již teď je zřejmé, že si v EA jsou velmi dobře vědomi toho, co se prodává, a tak se můžeme těšit na další dost slušné závody ze stále poměrně atraktivního prostředí ilegálních závodů. Vypadá to dobře, hraje se to pohodově a kdyžsi k tomu připočteme něco letošních inovací, pak docházíme k výsledku, že Carbon bude jednoznačně další z řady úspěšných NFS titulů a letošní vánoční sezóna ho zastihne opět v plné formě.

Index očekávání: 85%

  • Nejčtenější

Černoši mají přednost. Naprosto nepřípustné, káral Elon Musk Microsoft

Není dne, kdy by se nespustila hádka ohledně woke her na sociálních sítí. Tentokrát se do kritiky chystané hry Avowed za údajně neférové pracovní podmínky a woke prvky ve hře zapojil mimo jiné i...

3. prosince 2024 145

Amouranth vydělala balík na bitcoinech, chce pomáhat zvířatům

Americká streamerka Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, nespoléhá jen na své fanoušky a obří příjmy, které jí plynou z platforem Kick a OnlyFans, obratem...

5. prosince 2024 16

Pět nejočekávanějších her, které vycházejí v prosinci

V prosinci se staneme slavným archeologem Indiana Jonesem, členem speciálních jednotek, superhrdinou od Marvelu či samurajem. Vyberete si z prosincové nabídky her? Pro vašeho favorita hlasujte na...

2. prosince 2024 12

Cheateři jsou jako rakovina. Buď přežijeme my, nebo oni, varují vývojáři

Premium

Vývojáři chystané online střílečky Delta Force se nezvykle otevřeně rozpovídali o tom, jak vážný problém pro ně představují podvodníci. I když takových je celkově jen několik málo procent ze všech...

30. listopadu 2024 6

RECENZE: Indiana Jones je zase na vrcholu, nová hra se vyrovná původním filmům

100 %

Že bude nová herní adaptace osmdesátkového hrdiny Indiana Jonese pecka, jsme tak trochu dopředu tušili, že ale až taková, jsme nedoufali ani v těch nejdivočejších snech. Rovnou stovku dáváme opravdu...

Xbox Series X/S
6. prosince 2024 21

RECENZE: Indiana Jones je zase na vrcholu, nová hra se vyrovná původním filmům

100 %

Že bude nová herní adaptace osmdesátkového hrdiny Indiana Jonese pecka, jsme tak trochu dopředu tušili, že ale až taková, jsme nedoufali ani v těch nejdivočejších snech. Rovnou stovku dáváme opravdu...

Xbox Series X/S
6. prosince 2024 21

Kingdom Come 2 vyjde o týden dříve a má nový trailer

Většina her se odkládá, očekávané české RPG Kingdom Come 2 ovšem vyjde o týden dříve, než se čekalo. Vývojáři se tak patrně chtějí vyhnout přímému souboji s dalším dílem série Assassin’s Creed.

6. prosince 2024 19

PlayStation oslavuje 30 let bezplatnými závody My First Gran Turismo

U příležitosti 30. výroční od vydání první konzole PlayStation vychází bezplatná verze závodů My First Gran Turismo, která má hráče seznámit s touto legendární sérií. Pod kapotou ovšem má něco i pro...

5. prosince 2024  10:57 2

Editor postav z Dragon Age je nově zdarma, lidé v něm tráví hodiny

Vydavatelství Electronic Arts uvolnilo zdarma propracovaný editor postav ze hry Dragon Age: Veilguard. Šikovní hráči s ním dokážou vytvořit hezčí tváře, než se podařilo samotným vývojářům.

5. prosince 2024  9:53 13

Jak oblékat děti na podzim? Kvalitní softshellové kalhoty jsou základ
Jak oblékat děti na podzim? Kvalitní softshellové kalhoty jsou základ

Podzimní počasí je nevyzpytatelné, proto redaktorky eMimina otestovaly dětské softshellové kalhoty Wolf, které nabízí e-shop Olšákovi.cz. Jak si...

Kvůli milence se rozvádět nebudu, nejsem blázen, říká Simona Krainová

Nepije alkohol, nejí přílohy, běhá a posiluje. Karel Vágner šel do sebe. Zhubl už víc jak deset kilo. Jeho manželka...

Patrik Hartl odstupuje ze StarDance, vrátí se Lucie Vondráčková

Po důkladném zvážení a na doporučení lékařů se spisovatel Patrik Hartl rozhodl ukončit svoje účinkování v taneční...

Obraz zmaru Volkswagenu. Tisíce elektroaut smutně čekají na kupce

„Pacient Autoland Deutschland je nejen nemocný, má vysokou horečku,“ píše německý Bild. A jako důkaz diagnózy ukazuje...

Hrála v pornu, tak skončila. Solfronk se v Bacheloru rozloučil s další účastnicí

Odhalení o minulosti soutěžící Denisy Veselé a jejím natáčení pornovideí výrazně zamávalo atmosférou v sídle Bachelora....

Došly nám síly. Česká specialistka na cupcaky zavírá svůj obchod

Lenka Hnidáková, průkopnice cupcaků v Česku a autorka dvou knih o těchto dezertech, zavírá svůj obchod v pražském...