Koncem minulého týdne ve své tiskové zprávě společnost Microsoft oznámila, že její herní konzole nové generace Xbox budou v České republice, stejně jako v celé Evropě, k dispozici nejdříve v prvním čtvrtletí roku 2002, přičemž v USA a v Japonsku bude Xbox v prodeji již od podzimu příštího roku. Potvrzuje se tak pro nás neblahý trend, podle nějž to vypadá, že evropský trh není pro výrobce herních konzolí nijak zvlášť zajímavý, neboť i v případě PlayStation 2 byla Evropa posledním regionem, na nějž se tato herní platforma dovážela.
I v otázce výroby nové herní konzole udělal Microsoft minulý týden jasno. Až dosud existovala naděje, že se Xboxy budou vyrábět v České republice v nově stavěné továrně firmy Flextronics International v blízkosti Brna. Nakonec však fiktivní souboj s Českou republikou vyhrálo Maďarsko a Xboxy bude montovat tamní pobočka Flextronicsu, přičemž druhá „továrna na Xboxy“ bude v Mexiku.
Výčet negativních zpráv pro Čechy těšící se na tuto novou konzoli však bude pokračovat i nadále. Grafický chip Xboxu, který dodává nVidia, totiž nepoběží na 300 MHz, jak se původně uvádělo, ale „pouze“ na 250 MHz. 3D Xchip, jak byl grafický procesor pojmenován, pak díky tomuto „zeštíhlení výkonu“ zvládne vykreslit jen 125 namísto původně ohlašovaných 150 M polygonů za sekundu. I přesto je však téměř 2x výkonnější než grafický čip v Sony PlayStation 2.
Ostatně celkový výkon Xboxu hravě překoná konkurenční Sony PlayStation 2 i připravovanou Nintendo GameCube, která se na trhu objeví zhruba ve stejném období jako Xbox. Srdcem Xboxu totiž bude procesor Intel s frekvencí 733 MHz a 64 MB operační paměti DDR. Xbox tedy bude mít oproti Xboxu i dvojnásobně velkou operační paměť a tím pádem i propustnost, která dosáhne 6,4 GB/sec.
Dost však bylo technické specifikace a rychlostí, vraťme se k aktuálním informacím z kuchyně Microsoftu a k tiskové zprávě. „Zhruba rok před uvedením Xboxu na trh Microsoft již velmi pokročil v zajišťování podpory od komunity vývojářů a prodejců her. Podepsal již více než 200 smluv s nejlepšími světovými vývojáři a vydavateli her na vytvoření her pro Xbox. Nedávno byla např. ohlášena dohoda se společností Electronics Arts o přípravě až deseti titulů pro období uvádění Xboxu na trh.“ (BonusWeb informoval)
Microsoft si tudíž kromě nejlepších technických parametrů zajistil také silnou základnu kvalitních herních titulů od vývojářů těch nejzvučnějších jmen a jediným problémem tak může být nedostatek jeho nových konzolí, stejně jako se tomu stalo v případě PlayStation 2. “Naším cílem je zajistit úspěšné uvedení Xboxu, dobře zorganizované a s maximální podporou. I proto jsme si vybrali Flextronics, díky němuž dokážeme záměrným rozfázováním uvádění produktů na trh lépe zajistit uspokojení specifických požadavků trhu v jednotlivých regionech světa,” uvedl Robbie Bach, senior viceprezident herní divize a hlavní manažer pro Xbox (CXO) společnosti Microsoft. Modleme se tedy, abychom v prvním kvartále roku 2002 Xbox skutečně sehnali bez problémů a neopakovala se situace s PlayStation 2.