Středa 8. července 2020, svátek má Nora
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 8. července 2020 Nora

Skvěle hodnocená hra si vydáním zkazila pověst. Tvůrci vysvětlují proč

aktualizováno 
Autoři komunitou financovaného projektu War for the Overworld nabídli upřímný pohled za oponu. Odhalili, s jakými problémy se při vývoji potýkali a proč titul vyšel ve značně nedokončeném stavu.

Vznik War for the Overworld veřejně posvětil i Peter Molyneux, autor původního Dungeon Keeperu. | foto: Microsoft

V rámci předběžného přístupu se uživatelské hodnocení na Steamu pohybovalo okolo 90 %, po vydání však kleslo na 73 %.

Týmu totiž během vývoje začaly hned dvakrát docházet finance. Poprvé to bylo před vydáním verze pro předběžný přístup na Steamu v roce 2013, kdy autoři takřka vyčerpali 200 tisíc liber získaných na Kickstarteru. Podruhé pak kritická situace nastala koncem roku 2014, kdy vývojářům docházely i peníze z předběžného přístupu.

Odhadli proto, jak dlouho na hře dokážou pracovat bez výraznějšího přísunu financí a datum vydání následně stanovili na 2. dubna 2015. V ten den titul skutečně vyšel, sužovalo ho však citelné množství chyb.

Tvůrci přitom věděli, že hra není hotová a vyjít by neměla. Měla ji vydat společnost Sold Out a vývojáři měli pocit, že datum vydání musí za každou cenu dodržet.

Hlavní problém spočíval v nedostatečném plánování. War for the Overworld byl totiž projekt party nadšenců bez předešlých zkušeností s vývojem her. Jejich cílem bylo oživit hratelnost strategie Dungeon Keeper, pro kterou provozovali fandovské stránky. A šéf vývoje Josh Bishop zpětně připouští, že během kampaně pro komunitní financování naslibovali příliš.

Přičítat to však nelze nekalým úmyslům. Tým jednoduše neodhadl množství práce, které hra v rozsahu War for the Overworld bude vyžadovat.

Zprvu ostatně autoři hru vyvíjeli přes internet. Tvůrce jste tak mohli objevit například v Británii, Německu, Francii i Austrálii. Bishop však říká, že to nevedlo zrovna k nejefektivnější práci.

V průběhu vývoje se však všichni členové týmu přestěhovali do Británie a jeho závěrečné fáze probíhaly v domě, který si osmičlenný tým pronajal ve městě Hove.

War for the Overworld
War for the Overworld
War for the Overworld

War for the Overworld

Jedno patro proto sloužilo tvorbě a ve druhém tým žil. Práce se navíc ke konci tvorby proměnila v maraton, během kterého vývojáři konzumovali velké množství energetických nápojů a instantních jídel. Kromě sledování nových dílů Hry o trůny lidé v domě odpočívali pouze spánkem.

Řadu úrovní navíc tým vytvářel pouze několik týdnů před financemi vynuceným datem vydání. S tvorbou přitom pomáhala skupina dobrovolných testerů, kvůli nedostatku času však nebylo možné všechny chyby před vydáním odstranit.

„Došlo nám to jen několik týdnů před vydáním. Říkali jsme si, že to není dobré. Ale finální datum se blížilo a my se v situaci natolik topili, že jsme prostě pokračovali beze změn,“ vysvětloval pro britský server Eurogamer ředitel vývoje Josh Bishop.

War for the Overworld
War for the Overworld

War for the Overworld

Uživatelské hodnocení tak po vydání oproti stavu v předběžném přístupu kleslo. Výsledek se stal terčem hlasité kritiky. V titulu totiž chyběly některé slibované funkce, síťovou hru pro čtyři lidi vývojáři raději deaktivovali a celkového počtu chyb by se jeden nedopočítal.

Tým se však nehodlal vzdát a po vydání usilovně pracoval na nápravě. Se zvyšujícím se počtem vydaných aktualizací tak opět stoupalo i uživatelské hodnocení, které se nyní na Steamu pohybuje okolo 83 %.

Zdá se tedy, že výsledkem je navzdory nesnázím a nezkušenosti autorů povedená hra. Tým na titulu více než rok a čtvrt po vydání stále pracuje a možnosti hry v květnu rozšířil obsah zvaný Heart of Gold. Tým se navíc v mezičase přemístil do kanceláří v Brightonu, kam jednotliví členové každodenně dojíždějí.

Hra od vydání prodala přes 150 tisíc kusů, jinými slovy obdivuhodný počet. Tedy pokud vezmete v potaz, že jde o neznámou značku od fandovského týmu. Pomyslnou maturitní zkoušku však tým složil úspěšně a pomalu začíná vymýšlet koncept lepší hry. Tu však Bishop slibuje lépe naplánovat.

War for the Overworld
Autor:
  • Nejčtenější

Vývojář dal nenáviděnému sportovnímu týmu handicap, nikdo roky nic nepoznal

Vývojář Mark Turmell, autor klasické basketbalové videohry NBA Jam, se přiznal, že jakožto fanoušek týmu Detroit...

Modly hráčského světa: pět her, jejichž příběh vás dostane do kolen

Premium Her se skvostným příběhem je více než dost. Vybrali jsme pět kousků, za které si scenáristé zaslouží potlesk. Rozhodně...

RETRO: Jak se hrálo levně v době, kdy hry stály třetinu průměrné výplaty

Kdo si chtěl v devadesátých letech pořídit legální kopii videohry, musel sáhnout hluboko do peněženky. I ty nejlevnější...

Hlavního hrdinu v remaku Mafie bude opět dabovat Marek Vašut

Skvělá zpráva pro fanoušky české klasiky Mafia. Vedle již potvrzeného Petra Rychlého se dabingu chystaného remaku...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pět nejočekávanějších her, které vycházejí v červenci

V červenci se vydáme do feudálního Japonska, které čelí nájezdům Mongolů. S Mariem budeme zachraňovat princeznu Peach v...

Největší slabiny ojetých dodávek. Přinášíme přehled nejporuchovějších vozů

Premium Dodávky byly stvořeny pro práci. Najedou mnohem více kilometrů než osobní auta, a to v náročných podmínkách. Ne všechna...

Schizofrenní žena, nechtěná emigrace. Zachránila ho Nemocnice na kraji města

Premium Kde je hranice skutečné lásky? Kdy končí vztah a začíná tyranie? Ladislav Chudík na tyto otázky dlouhé roky marně...

VELKÝ TEST ZOO: přehled cen, zvířat i atrakcí. Přijeďte, pomůžete!

Premium Mají otevřeno 365 dní v roce, ať praží slunce, nebo se žení čerti. Na několik týdnů je zavřel až koronavirus. Chcete...

  • Další z rubriky

Nejlepší mafiánské hry, které nejsou Mafia

O nejlepší mafiánské hře všech dob asi s našimi čtenáři netřeba vést dlouhé diskuse. Obzvláště proto, že příliš...

ANKETA: Jak vnímáte kontroverzi kolem The Last of Us Part II

Zatímco recenzenti udělují post-apo dobrodružství The Last of Us Part II vysoké, až maximální známky a první prodeje...

ANKETA: Koupíte si letos next-gen konzoli?

Koncem letošního roku vyjdou PlayStation 5 a Xbox Series X, tedy konzole nové generace od Sony a Microsoftu. Plánujete...

ANKETA: Diablo II oslavilo 20 let, která postava je vaše nejoblíbenější?

Skoro se tomu až nechce věřit, ale od vydání legendárního akčního RPG Diablo 2 právě uplynulo dvacet let. V aktuální...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz