Skvěle hodnocená hra si vydáním zkazila pověst. Tvůrci vysvětlují proč

aktualizováno 
Autoři komunitou financovaného projektu War for the Overworld nabídli upřímný pohled za oponu. Odhalili, s jakými problémy se při vývoji potýkali a proč titul vyšel ve značně nedokončeném stavu.

Vznik War for the Overworld veřejně posvětil i Peter Molyneux, autor původního Dungeon Keeperu. | foto: Microsoft

V rámci předběžného přístupu se uživatelské hodnocení na Steamu pohybovalo okolo 90 %, po vydání však kleslo na 73 %.

Týmu totiž během vývoje začaly hned dvakrát docházet finance. Poprvé to bylo před vydáním verze pro předběžný přístup na Steamu v roce 2013, kdy autoři takřka vyčerpali 200 tisíc liber získaných na Kickstarteru. Podruhé pak kritická situace nastala koncem roku 2014, kdy vývojářům docházely i peníze z předběžného přístupu.

Odhadli proto, jak dlouho na hře dokážou pracovat bez výraznějšího přísunu financí a datum vydání následně stanovili na 2. dubna 2015. V ten den titul skutečně vyšel, sužovalo ho však citelné množství chyb.

Tvůrci přitom věděli, že hra není hotová a vyjít by neměla. Měla ji vydat společnost Sold Out a vývojáři měli pocit, že datum vydání musí za každou cenu dodržet.

Hlavní problém spočíval v nedostatečném plánování. War for the Overworld byl totiž projekt party nadšenců bez předešlých zkušeností s vývojem her. Jejich cílem bylo oživit hratelnost strategie Dungeon Keeper, pro kterou provozovali fandovské stránky. A šéf vývoje Josh Bishop zpětně připouští, že během kampaně pro komunitní financování naslibovali příliš.

Přičítat to však nelze nekalým úmyslům. Tým jednoduše neodhadl množství práce, které hra v rozsahu War for the Overworld bude vyžadovat.

Zprvu ostatně autoři hru vyvíjeli přes internet. Tvůrce jste tak mohli objevit například v Británii, Německu, Francii i Austrálii. Bishop však říká, že to nevedlo zrovna k nejefektivnější práci.

V průběhu vývoje se však všichni členové týmu přestěhovali do Británie a jeho závěrečné fáze probíhaly v domě, který si osmičlenný tým pronajal ve městě Hove.

War for the Overworld
War for the Overworld
War for the Overworld

War for the Overworld

Jedno patro proto sloužilo tvorbě a ve druhém tým žil. Práce se navíc ke konci tvorby proměnila v maraton, během kterého vývojáři konzumovali velké množství energetických nápojů a instantních jídel. Kromě sledování nových dílů Hry o trůny lidé v domě odpočívali pouze spánkem.

Řadu úrovní navíc tým vytvářel pouze několik týdnů před financemi vynuceným datem vydání. S tvorbou přitom pomáhala skupina dobrovolných testerů, kvůli nedostatku času však nebylo možné všechny chyby před vydáním odstranit.

„Došlo nám to jen několik týdnů před vydáním. Říkali jsme si, že to není dobré. Ale finální datum se blížilo a my se v situaci natolik topili, že jsme prostě pokračovali beze změn,“ vysvětloval pro britský server Eurogamer ředitel vývoje Josh Bishop.

War for the Overworld
War for the Overworld

War for the Overworld

Uživatelské hodnocení tak po vydání oproti stavu v předběžném přístupu kleslo. Výsledek se stal terčem hlasité kritiky. V titulu totiž chyběly některé slibované funkce, síťovou hru pro čtyři lidi vývojáři raději deaktivovali a celkového počtu chyb by se jeden nedopočítal.

Tým se však nehodlal vzdát a po vydání usilovně pracoval na nápravě. Se zvyšujícím se počtem vydaných aktualizací tak opět stoupalo i uživatelské hodnocení, které se nyní na Steamu pohybuje okolo 83 %.

Zdá se tedy, že výsledkem je navzdory nesnázím a nezkušenosti autorů povedená hra. Tým na titulu více než rok a čtvrt po vydání stále pracuje a možnosti hry v květnu rozšířil obsah zvaný Heart of Gold. Tým se navíc v mezičase přemístil do kanceláří v Brightonu, kam jednotliví členové každodenně dojíždějí.

Hra od vydání prodala přes 150 tisíc kusů, jinými slovy obdivuhodný počet. Tedy pokud vezmete v potaz, že jde o neznámou značku od fandovského týmu. Pomyslnou maturitní zkoušku však tým složil úspěšně a pomalu začíná vymýšlet koncept lepší hry. Tu však Bishop slibuje lépe naplánovat.

War for the Overworld
Autor:

Největší herní veletrh E3 probíhá od 11. do 13. června v Los Angeles. Bethesda předvedla novinky Doom: Eternal a Wolfenstein: Youngblood. Microsoft oznámil první informace o nové konzoli Xbox Scarlett a rozšíření Xbox Game Pass na PC.

EA na své vlastní akci ukázalo gameplay ze Star Wars Jedi: Fallen Order.

Nejčtenější

Co se děje s herním gigantem Electronic Arts? Nemá hry a na E3 pohořel

EA Play 2017

Nepopulární společnost Electronic Arts na letošní E3 úplně propadla. Než takový debakl, to už by udělala lépe, kdyby se...

Hodina s Cyberpunkem 2077: působí výpravněji a propracovaněji než Zaklínač 3

Xbox - E3 2019

Stejně jako loni, také letos CD Projekt Red za přísných bezpečnostních opatření ukazoval za zavřenými dveřmi pro...

Keanu Reeves odhalil start Cyberpunku 2077, nový Xbox vyjde na Vánoce 2020

Xbox - E3 2019

Microsoft oznámil službu Xbox Game Pass Ultimate, která spojuje dohromady trojí předplatné, a potěšil odhalením data...

Naprostá akční extáze, Doom Eternal je ještě dravější. Dojmy z hraní

Doom Eternal

Střílečka Doom Eternal působí jako po všech stránkách lepší a hlubší verze špičkového restartu z roku 2016. Ochutnávka...

Dojmy z hraní: Watch Dogs Legion se posouvá směrem, který nikdo nečekal

Watch Dogs Legion

Ubisoft nás den před otevřením výstaviště v Los Angeles pozval do utajené lokace, kde jsme si za přísných...

Další z rubriky

Keanu Reeves odhalil start Cyberpunku 2077, nový Xbox vyjde na Vánoce 2020

Xbox - E3 2019

Microsoft oznámil službu Xbox Game Pass Ultimate, která spojuje dohromady trojí předplatné, a potěšil odhalením data...

Vybrali jsme nejvtipnější okamžiky z letošních E3 prezentací

Ikumi Nakamurová

To divácky nejzajímavější z celé E3 se odehraje ještě před jejím oficiálním otevřením. Tiskové konference největších...

Bowsera vykázali ze show, nová Zelda vyjde v září a na Switch míří Zaklínač 3

The Legend of Zelda: Link's Awakening - remake

Maraton velkých konferencí v rámci herního svátku E3 2019 uzavřelo Nintendo. To se během svého pořadu Nintendo Direct...

Najdete na iDNES.cz