Diskuze
KOMENTÁŘ: Nedodělek, nebo příslib? Význam patchů ve hrách roste
Děkujeme za pochopení.
F95i62l47i32p 68T26ř14e92b93a
Mě na patchích zaráží úplně jiná věc: Patche, které jsou stejně velké, jako původní hra. Nejde o ne/schopnost vývojářů, jde mi o jejich naprostý nezájem. Samotný engine a herní data tvoří možná 5% veškerých dat, dalších dejme tomu 10-20% tvoří specifická data (mapy, modely, skripty) a zbylé tři čtvrtiny hry (nebo víc) jsou "assets" - textury, zvuky, filmy. Vážně je nutné to všechno stahovat pokaždé znovu? Opravdu? Tak proč se tomu říká záplata (patch), když stahuju tu hru celou?
To samé Steam a pod. Opravdu je nutné obden stahovat celý 250MB instalátor jen kvůli informaci co že je nejnovějším cílem Midweek Madness?
J91i89r59i 98K42o68c57m86a38n
záleží jak ty věci jsou uchovávané, většinou to není v jednom souboru a pokud se změní třeba jen textura tak se musí celý ten balík nahradit. a stáhne se třeba 2GB velký soubor
T85o29m12á72š 94D25u39š81e40j83o33v85s14k18ý
TO: Jakub Bohuněk
Oprava bugů je sice nákladný a dlouhý proces, ale má se dělat před vydáním hry, ne až po něm. (Některé hry jsou po vydání téměř nefunkční nebo nejdou dohrát. )
Když si koupím třeba auto nebo film, tak taky očekávám že budu jezdit bezpečně, nebo budu koukat na již hotové dílo. A ne že se mi automobilka nebo režisér budou omlouvat a zvát si mě do servisu, nebo mi pošlou patch na film, který bude mít trošku jiný průběh nebo dopadne úplně jinak.
Samozřejmě se vše nedá odchytnout a menší opravy jsou v pořádku.
Ale poslední dobou vydavatelé tlačí na termíny a pak to většinou dopadne špatně.
J85a10k84u97b 55B10o29h16o46n50ě74k
Není jednodušší na něčí příspěvek prostě reagovat pod ním?
Ty termíny co se mají dodržovat mají svůj smysl.
Vývoj her je komplexní problém a je třeba hodně plánovat cashflow. Zkrátka není zase tak snadné to celé naplánovat a když dojde rozpočet, tak je kolikrát firma nucená hru vydat i v nehotovém stavu a opravu chyb zaplatit až z prodejů. Ty doby, kdy hry dělali převážně nadšenci a mohli si ve svých týmech dovolit jet měsíc před vydáním dvanáctky nebo dvacítky a ustát to, jsou už dávno pryč. Může si to dovolit firma se stálým příjmem jako Blizzard nebo nějaké nezávislé studio. Ostatní už moc ne.
Hlavní je, že nikdo nikoho nenutí kupovat si hru hned při vydání a studia to taky nedělají plánovitě. Chyby kazí jak recenze tak první reakce a i když jsou následně opravené, tak ta informace o jejich dřívější existenci přetrvá a prodeje pořád ovlivňuje.
P34a45v97e83l 50T82r77ü55b13e84n54e92k88r
Patche beru a beru i jejich nutnost. Ale blbý je když večer usedbete konečně k PC že si chvilku něco zahrajte a jen koukáte jak se vám stahuje aktualizace, bez které hru nespustite. Pak Vám nezbývá než koukat z okna nebo s manželkou na Ordinaci. A to dokáže pokazit večer. (S tím oknem a ordinací je to samozřejmě nadsázka)
J51a17k38u44b 73B18o70h12o86n80ě73k
To se týká v podstatě jenom online her, kde je nutnost, aby všichni hráči měli stejnou verzi. Je to opruz, ale nezažil jsem hru, co by to dělal nějak často.
L57u69k12á86š 18N78o82v60o97t70n79ý
Nemyslím si, že je fér dávat do jednoho soudku hru typu Fortnite a tragédie typu Battlefield V a Fallout 76. Fortnite byl i po vydání perfektně odladěnou hrou s plynou hratelností. Ano nějaké tweaky jsou vždy potřeba, ale oproti té tragédii, které předvádí EA či Bethesda jsou EPIC Games úplným etalonem vývojářského studia. EA/DICE pro BF V prozatím jenom záplatuje ten totálně nedodělaný bazmek a o nějakém významnějším množství dodatečného obsahu si můžeme nechat jenom zdát. O tom, že EA či Bethesda si za své tituly řekli částku jako za AAA titul ani nemluvě (a lituji ty lidi, kteří jim to skutečně dali).
Takže není patch jako patch.
H96y88n11e55k 40Š10l33a40h16ů95n55e47k
Fortnite po vydání rozhodně nebyl perfektně odladěná hra.
J70a83k42u37b 79B72o46h63o34n84ě92k
Plně tu čekám veskrze negativní komentáře, takže to zkusím hned z trochu opačné strany.
Vytváření patchů stojí peníze. Někdo je musí udělat a otestovat, takže i při relativně bezbolestné online distribuci se nedá říct, že by tohle byl znak nějaké korporátní nenasytnosti. Kdyby to tak bylo, hry by zůstávaly v takové podobě, kdy začnou být pro většinu lidí hratelné. Celý problém se tak v podstatě týká jenom těch, co z nějakého důvodu musí hry kupovat hned po jejich vydání.
Pozitivním příkladem u patchů je podle mě Paradox Interactive. Vždy s každým dalším rozšířením hry zároveň vydají pro všechny hráče nový patch, který nejenom upravuje stávající stav hry, ale taky přidává některé úplně nové prvky, které byly vytvořené pro to dané rozšíření.
T23o74m67á93š 15D70u41š89e80j37o96v47s83k17ý
Je jasné, že nostalgie nám nasazuje růžové brýle.
Ale je trochu nefér říkat, že staré hry nebyly tak komplexní jako ty dnešní.
Taky na těch straších hrách pracoval tým většinou o pár lidech (programátor, grafik a tvůrce zvuků a hudby a testovali kamarádi nebo členové rodiny). Zato dnešní závěrečné titulky vypadají jak z Hollywoodských trháků.
Dříve, kdyby vydali hru na disketě nefunkční, tak by se update už zařizoval těžko (ne, že by se to nikdy nestalo). Proto se testovalo a testovalo.
Dnes se na to tak nehledí a několika GB 0-day patche jsou na "denním pořádku" a hra se po vydání většinou stává hratelná tak po 3-4 měsících.
Nic méně internet je super a dnes nebýt s hrou on-line a nevyužívat jeho plusy by bylo zpátečnické.
Jen si myslím, že "potřeby akcionářů" dnes převažují nad soudností vydavatelů a spokojeností hráčů více, než by bylo vhodné (jak v kvalitě, tak v originalitě).
M25i70l86o57š 42K91r60u23m63p
já když to jde, online vypínám. Nesnáším, když mě hra násilně nutí se socializovat.
Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa
Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...
Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos
Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu
Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...
Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu
Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?
Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...
Fortnite umožňuje vypínat oslavné animace, aby se poražení hráči neurazili
Provozovatelé hry Fortnite nyní umožňují všem hráčům vypnout zobrazování oslavných animací, jež prý...
World of Warcraft: Dragonflight se rozloučí remixem Mists of Pandaria
Zatímco separátní battle royale režim Plunderstorm se pomalu blíží ke konci, tvůrci během května...
V nové hře podle Pána prstenů se nebude bojovat, ale stavět Hobitín
Chystaná hra Tales of the Shire nás zavede do světa Pána prstenů, tentokrát však nebudeme bojovat...
Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů
Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...
Instalatér do Německa
Arcon Personalservice GmbH
nabízený plat:
75 260 - 90 320 Kč