Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

KOMENTÁŘ: Nedodělek, nebo příslib? Význam patchů ve hrách roste

Jedním z poznávacích znamení moderních her je jejich závislost na dodatečných úpravách všeho druhu. Řeč není pouze o updatech, které mají opravovat nevychytané bugy. Masivní patche mnohdy přidávají spoustu nového obsahu. Jak roste tlak vydavatelů na vydávání her v konkrétních termínech, hrají podobné úpravy stále větší roli.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TD
FT

F95i62l47i32p 68T26ř14e92b93a

25. 1. 2019 11:43

Mě na patchích zaráží úplně jiná věc: Patche, které jsou stejně velké, jako původní hra. Nejde o ne/schopnost vývojářů, jde mi o jejich naprostý nezájem. Samotný engine a herní data tvoří možná 5% veškerých dat, dalších dejme tomu 10-20% tvoří specifická data (mapy, modely, skripty) a zbylé tři čtvrtiny hry (nebo víc) jsou "assets" - textury, zvuky, filmy. Vážně je nutné to všechno stahovat pokaždé znovu? Opravdu? Tak proč se tomu říká záplata (patch), když stahuju tu hru celou?

To samé Steam a pod. Opravdu je nutné obden stahovat celý 250MB instalátor jen kvůli informaci co že je nejnovějším cílem Midweek Madness?

2 0
možnosti
JK

J91i89r59i 98K42o68c57m86a38n

25. 1. 2019 12:37

záleží jak ty věci jsou uchovávané, většinou to není v jednom souboru a pokud se změní třeba jen textura tak se musí celý ten balík nahradit. a stáhne se třeba 2GB velký soubor

2 0
možnosti
TD

TO: Jakub Bohuněk

Oprava bugů je sice nákladný a dlouhý proces, ale má se dělat před vydáním hry, ne až po něm. (Některé hry jsou po vydání téměř nefunkční nebo nejdou dohrát. :-/)

Když si koupím třeba auto nebo film, tak taky očekávám že budu jezdit bezpečně, nebo budu koukat na již hotové dílo. A ne že se mi automobilka nebo režisér budou omlouvat a zvát si mě do servisu, nebo mi pošlou patch na film, který bude mít trošku jiný průběh nebo dopadne úplně jinak. :-/

Samozřejmě se vše nedá odchytnout a menší opravy jsou v pořádku.

Ale poslední dobou vydavatelé tlačí na termíny a pak to většinou dopadne špatně.:-/

0 0
možnosti
JB

Není jednodušší na něčí příspěvek prostě reagovat pod ním?

Ty termíny co se mají dodržovat mají svůj smysl.

Vývoj her je komplexní problém a je třeba hodně plánovat cashflow. Zkrátka není zase tak snadné to celé naplánovat a když dojde rozpočet, tak je kolikrát firma nucená hru vydat i v nehotovém stavu a opravu chyb zaplatit až z prodejů. Ty doby, kdy hry dělali převážně nadšenci a mohli si ve svých týmech dovolit jet měsíc před vydáním dvanáctky nebo dvacítky a ustát to, jsou už dávno pryč. Může si to dovolit firma se stálým příjmem jako Blizzard nebo nějaké nezávislé studio. Ostatní už moc ne.

Hlavní je, že nikdo nikoho nenutí kupovat si hru hned při vydání a studia to taky nedělají plánovitě. Chyby kazí jak recenze tak první reakce a i když jsou následně opravené, tak ta informace o jejich dřívější existenci přetrvá a prodeje pořád ovlivňuje.

2 0
možnosti
PT

Patche beru a beru i jejich nutnost. Ale blbý je když večer usedbete konečně k PC že si chvilku něco zahrajte a jen koukáte jak se vám stahuje aktualizace, bez které hru nespustite. Pak Vám nezbývá než koukat z okna nebo s manželkou na Ordinaci. A to dokáže pokazit večer. (S tím oknem a ordinací je to samozřejmě nadsázka)

5 0
možnosti
JB

To se týká v podstatě jenom online her, kde je nutnost, aby všichni hráči měli stejnou verzi. Je to opruz, ale nezažil jsem hru, co by to dělal nějak často.

0 0
možnosti
Foto

Nemyslím si, že je fér dávat do jednoho soudku hru typu Fortnite a tragédie typu Battlefield V a Fallout 76. Fortnite byl i po vydání perfektně odladěnou hrou s plynou hratelností. Ano nějaké tweaky jsou vždy potřeba, ale oproti té tragédii, které předvádí EA či Bethesda jsou EPIC Games úplným etalonem vývojářského studia. EA/DICE pro BF V prozatím jenom záplatuje ten totálně nedodělaný bazmek a o nějakém významnějším množství dodatečného obsahu si můžeme nechat jenom zdát. O tom, že EA či Bethesda si za své tituly řekli částku jako za AAA titul ani nemluvě (a lituji ty lidi, kteří jim to skutečně dali).

Takže není patch jako patch.

0 0
možnosti

Fortnite po vydání rozhodně nebyl perfektně odladěná hra.

0 0
možnosti
JB

Plně tu čekám veskrze negativní komentáře, takže to zkusím hned z trochu opačné strany.

Vytváření patchů stojí peníze. Někdo je musí udělat a otestovat, takže i při relativně bezbolestné online distribuci se nedá říct, že by tohle byl znak nějaké korporátní nenasytnosti. Kdyby to tak bylo, hry by zůstávaly v takové podobě, kdy začnou být pro většinu lidí hratelné. Celý problém se tak v podstatě týká jenom těch, co z nějakého důvodu musí hry kupovat hned po jejich vydání.

Pozitivním příkladem u patchů je podle mě Paradox Interactive. Vždy s každým dalším rozšířením hry zároveň vydají pro všechny hráče nový patch, který nejenom upravuje stávající stav hry, ale taky přidává některé úplně nové prvky, které byly vytvořené pro to dané rozšíření.

0 0
možnosti
TD

Je jasné, že nostalgie nám nasazuje růžové brýle.

Ale je trochu nefér říkat, že staré hry nebyly tak komplexní jako ty dnešní.

Taky na těch straších hrách pracoval tým většinou o pár lidech (programátor, grafik a tvůrce zvuků a hudby a testovali kamarádi nebo členové rodiny). Zato dnešní závěrečné titulky vypadají jak z Hollywoodských trháků.

Dříve, kdyby vydali hru na disketě nefunkční, tak by se update už zařizoval těžko (ne, že by se to nikdy nestalo). Proto se testovalo a testovalo.

Dnes se na to tak nehledí a několika GB 0-day patche jsou na "denním pořádku" a hra se po vydání většinou stává hratelná tak po 3-4 měsících.:-P

Nic méně internet je super a dnes nebýt s hrou on-line a nevyužívat jeho plusy by bylo zpátečnické.

Jen si myslím, že "potřeby akcionářů" dnes převažují nad soudností vydavatelů a spokojeností hráčů více, než by bylo vhodné (jak v kvalitě, tak v originalitě). :-/

7 0
možnosti
MK

já když to jde, online vypínám. Nesnáším, když mě hra násilně nutí se socializovat.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa

novinky 20. 4. 2024 51

Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

novinky 18. 4. 2024,  aktualizováno 19. 4. 2024 130

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

novinky 22. 4. 2024 6

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

novinky 18. 4. 2024 9

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

magazín 21. 4. 2024 16

Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

Fortnite umožňuje vypínat oslavné animace, aby se poražení hráči neurazili

novinky 23. 4. 2024 3

Provozovatelé hry Fortnite nyní umožňují všem hráčům vypnout zobrazování oslavných animací, jež prý...

World of Warcraft: Dragonflight se rozloučí remixem Mists of Pandaria

novinky 23. 4. 2024 1

Zatímco separátní battle royale režim Plunderstorm se pomalu blíží ke konci, tvůrci během května...

V nové hře podle Pána prstenů se nebude bojovat, ale stavět Hobitín

novinky 23. 4. 2024 6

Chystaná hra Tales of the Shire nás zavede do světa Pána prstenů, tentokrát však nebudeme bojovat...

Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů

magazín 23. 4. 2024 12

Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč