Boom virtuální reality opadl, věříte stále v její úspěch?

aktualizováno 
Splnila první generace virtuální reality od Oculusu, HTC nebo Sony vaše představy? Věříte v její úspěch? Napište nám, proč si myslíte, že ano, nebo naopak, proč je podle vás v současné podobě ve slepé uličce.

(ilustrační snímek) | foto: Cyberith

Resident Evil 7: Biohazard

Resident Evil 7: Biohazard

Martin Zavřel - Moderní helmy na virtuální realitu ze sebe setřásly většinu porodních bolestí zastaralých prototypů a nabízejí skutečně kvalitní vizuální zážitek, nesrovnatelný s čímkoliv jiným. Proto si myslím, že ačkoliv momentálně nejsou vyloženě masovou záležitostí, už nikam neodejdou a budou svoji pozici jen posilovat. Z pohledu běžného uživatele je velice důležité, aby helmy byly jednodušší, lehčí a levnější. Z pohledu hráče je neméně důležité, aby pro ně existovaly na míru zpracované, kvalitní, poctivé velké hry. Odehrál jsem Resident Evil 7 na jedno (desetihodinové) posezení s helmou a byl to jeden z nejsilnějších zážitků v mém životě. Pevně doufám, že takových bude v dohledné době více. 

HTC Vive Pro

HTC Vive Pro

Jan Kouba - Neřekl bych, že by byl vyloženě boom virtuální reality, na to, jaký potenciál tato technologie má, zase tolik lidí naneštěstí neoslovila. Dost mě to mrzí, ale důvody chápu. Považuji se za VR nadšence. HTC Vive jsem pořídil hned v první vlně a koupě rozhodně nelituji. Aspoň jednou týdně ve VR pár hodin trávím nebo pořádám VR seance pro přátele. Možná je prohlášení trochu troufalé, ale nebojím se o budoucnost VR a její úspěch. HTC nedávno představilo vylepšenou verzi headsetu a různých her na virtuální realitu přibývá, než by tomu bylo naopak. VR stále chybí pořádné AAA hry, které by se oprostily od zažitých postupů, to je hlavní problém. Ty hry, které se snaží inovovat herní zážitek a využít nového způsobu hraní, jsou většinou malé tituly, ale i tam se najdou klenoty. Nedávno vydaný simulátor běhu Sprint Vector je takový gem. Kombinuje herní skill a kondici hráče a parkour v něm je opojný a návykový. Až bude takových unikátně pojatých, kvalitních her víc, zase přibude lidí, kteří budou chtít zařízení doma. Masovějšímu rozšíření brání ještě cena headsetů a potřebných komponent, ale i tam postupem dojde ke zlevnění. Budoucnost nebude tak bouřlivá, že bychom vyházeli houfně své monitory a televize, ale své místo už si virtuální realita našla.

Jakub Žežule  - Z pohledu konzolisty si myslím, že prostor pro virtuální realitu tu určitě je a ani bych se moc nedivil, pokud by Sony u PlayStationu 5 nabízela možnost pořídit si novou konzoli s headsetem ve zvýhodněném bundlu. Ale určitě nevěřím, že Sony udělá stejnou chybu jako Microsoft s Kinectem a VR bude nadále jenom bonusovým doplňkem, nikoliv povinnou výbavou ke každému kusu konzole. Mám pocit, že nejvíc by platformě pomohla nějaká hra s geniálně chytlavým multiplayerem, kde rozpočet není tak velký problém jako u příběhových her nebo ohromných titulů odehrávajících se v otevřeném světě. Pak už stačí jen zorganizovat pár streamovaných turnajů, pozvat pár profláknutých celebrit z Twitche a propagovat, propagovat a zase propagovat. Samozřejmě by headsety obecně zatraktivnila nižší cena a co možná největší uživatelská přívětivost. To znamená méně kabelů, intuitivní a přesné ovládání a ona „plug-and-play“ jednoduchost.

Moss (PS4)

Moss (PS4)

Emanuel Svoboda - Popravdě nevěřím. Nebo alespoň ne v takové podobě, v jaké je dnes. Mám zkušenosti pouze s PlayStation VR, ale velmi bohaté. Rozlišení je nízké, viditelnost špatná, obraz rozmazaný. Nespočet kabelů je velký opruz a omezení s touto podobou připojení headsetu ke konzoli veliká. A hry? Upřímně? Kromě Resident Evil 7: Biohazard a Moss stojí všechno za nic.

Ondřej Zach - Stávající generaci jsem si užil, ale pevnou součástí mých herních seancí se nakonec nestala. Nejvíc za to může moje lenost. Když už by mě nějaká hra zase nalákala, představa, jak to musím celé zase zapojovat, rozmístit, zkalibrovat, že bezdrátové ovladače budou vybité..., tak mě úplně přejde chuť. Virtuální realitě pořád věřím, i když stále víc si myslím, že větší budoucnost má rozšířená realita (AR). 

Honza Srp - Virtuální realita je už pro mě z herního hlediska nezajímavá. Nějak v ní nevidím žádnou pořádnou přidanou hodnotu, naopak, člověk musí dělat řadu ústupků. Navíc mi vadí úplné odstřižení od okolní reality. Že se nemůžu jednoduše podrbat nebo napít, je prostě opruz, už po pár minutách se cítím jakoby svázaný. Pokud je hra sama o sobě dobrá, dokáže mě vtáhnout i na klasickém monitoru, nepotřebuji na to za sebou tahat metry kabelů. Nedávno jsem si sice užil skvělý Moss, ale ta hra je tak dobrá, že by mohla klidně fungovat i bez virtuální reality. Myslím, že ještě minimálně 5 příštích let mě tento fenomén nechá zcela chladným.

Trávníkář

Trávníkář

Petr Zelený  -  Rád bych věřil v úspěch virtuální reality, celá ta myšlenka mě totiž fascinuje už od filmu Trávníkář. Ale i když jdou technologie kupředu mílovými kroky, tak to zatím asi stále nestačí. Helmy jsou velké, grafika často rozplizlá, a to vůbec nemluvím o tom, že někteří lidé pobyt ve virtuální realitě odnesou nevirtuálním zvracením. Osobně ještě pár let počkám a budu doufat, že v dohledné době se dočkáme odstranění všech neduhů, kterými virtuální realita momentálně trpí. Pak ji určitě vyzkouším.

Jan Lysý - Já ji ještě ani pořádně nevyzkoušel a už boom opadl? Ale nemůžu říct, že jsem překvapen. Připomíná mi to situaci s 3D televizory. Bylo to hrozně cool a super a každý to chtěl, ale upřímně, kdo z nás teď možností 3D televizí využívá? Jestli vy ano, tak se omlouvám, že vám křivdím, ale já tedy ne. Nejsem si jistý, jestli virtuální realita chytne v dohledné době druhý dech, nicméně pokud ano, tak předpokládám, že to bude kvůli nějaké hře, která oslní minimálně půlku světa. A takových moc není a už vůbec ne pro virtuální realitu. I když vlastně se spekuluje o tom, že virtuální realitu zpopularizuje erotický průmysl a tomu docela věřím.

Autor:
 

Nejčtenější

Nadvláda Steamu končí, přišel o všechny veliké vydavatele

Steam

Ještě nedávno prakticky nemyslitelná situace se rychle stává realitou. Obchod Steam, jehož aplikaci má dnes na svém...

Třicet jedna her na zpříjemnění zimních měsíců

Kona

Vánoce a Silvestr jsou sice za námi, ale jelikož zima tu s námi ještě nějaký čas pobude, neuškodí připomenout si...

Hrou roku 2018 je Red Dead Redemption 2, bodoval i český Kingdom Come

Red Dead Redemption 2

Je dobojováno. Hlasování ve všech deseti tematických anketách je uzavřeno, pojďme se podívat na výsledky. Hrou roku...

RECENZE: Feudal Alloy je nenápadný hit od českých tvůrců

Feudal Alloy

Povedená 2D skákačka od českých tvůrců sice neobrátí herní průmysl naruby, ale díky chytlavé hratelnosti a milé grafice...

Třicet minut hrůz i nadšení. Dojmy z demoverze remaku Resident Evil 2

Resident Evil 2 (2019)

Remake hororové klasiky Resident Evil 2 se nezadržitelně blíží. Kdo už se nemůže dočkat vydání, najde dočasnou útěchu v...

Další z rubriky

Nejočekávanější akční hry roku 2019 - 2. část

Doom Eternal

Druhá část našeho přehledu nejočekávanějších akčních her pro rok 2019 je stejně nabitá jako ta první. Těšit se můžeme...

Vybíráme nejočekávanější hry roku 2019

Doom Eternal

Rok 2019 právě začal, pojďme se proto podívat na ty nejzajímavější již ohlášené hry. Na které kousky se nejvíce těšíte...

Nejočekávanější akční hry roku 2019

Rage 2

Akční hry jsou již tradičně tím nejvíce zastoupeným žánrem, a proto nám ani letos na výpis těch nejzajímavějších...

3 nejčastější úrazy dětí a první pomoc: Víte, jak se zachovat?
3 nejčastější úrazy dětí a první pomoc: Víte, jak se zachovat?

Hlídáte je jako ostříž, ale stačí vteřinka nepozornosti a neštěstí je na světě. Pád na hlavičku, opaření nebo vdechnutí předmětu patří mezi nejčastější úrazy dětí. Jak je správně ošetřit, aby následky byly co nejmírnější?

Najdete na iDNES.cz