Středa 12. srpna 2020, svátek má Klára
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 12. srpna 2020 Klára

Vietcong - rozhovor o multiplayeru

  12:00aktualizováno  18. března 10:09
Už jen pár týdnů zbývá do vydání dalšího hitu z české produkce, akční hry Vietcong. Při té příležitosti vám přinášíme obsáhlý rozhovor s dosud neuveřejněnými informacemi o módech, mapách a o všem, co se multiplayeru týká.

Obrovský úspěch, kterého se dočkala česká Mafia po celém světě, se zřejmě už jen tak zopakovat nepovede. Každopádně další akční hra z produkce Illusion Softworks (konkrétně brněnského studia Pterodon) si určitě vyslouží více než kladné přijetí. Atraktivní námět a především zajímavý multiplayer dávají dohromady pěknou kombinaci. Do vydání české verze chybí jenom pár týdnů a při té příležitosti, i jako doplnění informací z previewu a dojmů z dema, jsme vyzpovídali autory, kteří prozradili zatím nezveřejněná fakta o hře více hráčů, o jednotlivých módech a vůbec všem, co se multiplayeru týká.

VietcongMohl byste se nám představit a popsat, co konkrétně máte ve vývoji Vietcongu na starosti?
Ahoj, jmenuji se Lubomír Dykast, je mi 23 let. Lidé na internetu mě znají pod přezdívkou „Azael“ nebo „[Destro] – [A]“.
V Pterodonu jsem zaměstnán jako game designér od konce léta 2001. Dříve jsem se zabýval tvorbou multiplayerových map ke všem oblíbeným hrám (Counter-Strike, Half-Life, Unreal, UT, AoE atd.). Ve Vietcongu připravuji multiplayer design, navrhuji design misí, ladím pohyb umělé inteligence (AI) a nastavuji zbraně a jejich funkčnost (ladím přesnost, kadenci, odchylky atd.) - vše probíhá za podpory programátorů, grafiků, animátorů, designérů, zvukaře a testerů.

Multiplayerová demoverze je stále oblíbená a v jakoukoliv denní dobu běží desítky serverů, na nichž hraje spousta Evropanů, ale i Američanů. Čekali jste takový zájem?
Na otázku, zda se MP demo hrát bude, anebo ne, z nás nikdo do poslední chvilky neznal odpověď a ani jsme takový zájem, po pravdě řečeno, neočekávali. Proto nás předběžný zájem opravdu velice těší, ovšem největší radost bychom měli z dobrého přijetí finální verze – už kvůli několikaletému a usilovnému nasazení celého týmu Pterodon.

VietcongPoslední patch nevyřešil problémy s podváděním a běžně se tak například přehazují skiny nebo se střílí za letu. Plánujete vydat další patch třeba i s novou mapou, nebo se už soustředíte jen na finální verzi?
Momentálně jsme zaneprázdněni dokončováním finální verze, není však vyloučeno, že patch 0.99, který opraví chyby, vyskytující se v současné verzi (skinhack, lítání atd.), bude vydán v předstihu finální verze hry. Chyby ve verzi 0.98 jsme nemohli opravit, jelikož se vyskytly až v době, kdy byl patch 0.98 dostupný na internetu.

Můžete nám popsat všechny multiplayerové módy (až na známý CTF a DM) a uvést celkový počet map?
Multiplayerové módy bych rozdělil do čtyř skupin - snažili jsme se zaměřit na všechny kategorie hráčů a jejich požadavky. Proto ve hře najdete módy zaměřené jak na deathmatch (DM, TDM a KOJ), tak na hru s respawnem (CTF, RW), bez respawnu (ATG) a hlavně týmovou hru proti umělé inteligenci (Coop). Ve finální hře se můžete těšit na celkem devět speciálně navržených a pro multiplayer upravených map.
V DeamMach módu bych chtěl poukázat na mód zvaný King of the Jungle (KOJ) – jde v podstatě o standardní boj všech proti všem s tím, že poslední, kdo přežije určitý časový limit, se stává Kingem (má určité výhody + bonusovou zbraň). Hraje se nové kolo, kde všichni mají za úkol zabít Kinga, a takhle se to neustále opakuje.
VietcongZa zmínku možná stojí ještě zmínit, že ve hře nechybí ani TeamDeathMatch (TDM) – týmový deathmatch Američanů proti Vietcongu.
Módy s Respawnem a bez Respawnu jsou zaměřeny už pouze na týmovou hru. V módech s respawnem se dočkáte již známého Capture the Flag (CTF), ale také na vás bude čekat Real War (RW), kde je úkolem každého teamu obsadit určitou pozici (vlajku), bránit ji a zároveň obsadit všechny ostatní pozice v levelu. V případě, že se to jednomu z týmů podaří, vyhrává.
Mód bez Respawnu - Assault Team Game (ATG) - se dělí na 3 druhy:
- Rescue The Pilot: úkolem jednotek SF je projít skrz nepřátelské území a eskortovat pilota k přistávací ploše (LZ) – tým Vietcongu musí bránit dané území a pilota zneškodnit.
- Bombing: hra podobná Counter-Striku s tím, že v levelu je jen jedno bombište. Úkolem jednoho týmu je bránit a druhý tým útočí.
- Search and Destroy: úkolem je vyhledat a zničit - hra končí až tehdy, je-li na jedné ze stran splněna podmínka, že jsou všichni mrtví.
Kooperativní multiplayer (CooP) - zde máte na výběr několik rozdílných map, ve kterých máte různé úkoly. Mise jsou typu obranného, průzkumného i dobyvačného (ubránit po určitý časový limit základnu, zničit všechny nepřátele v bažinách, navázat spojení se základnou atd.).

VietcongMapa Stream je díky své větší rozloze určená hlavně pro módy ATG a CTF. Dočkáme se i menších map čistě pro deathmatch? A naopak – budou některé mapy dokonce větší než ta z demoverze?
Design multiplayeru od začátku počítal se hrou méně, ale i více hráčů. Proto lidé, kteří nemají rádi hru v mnoha lidech, se také dočkají svého. Jsou připraveny tři speciální scény spíše pro DM módy (max. 10 hráčů), dále jsou vytvořeny čtyři speciální scény pro hru více lidi (10 – 32) a pro masovou pařbu jsou vytvořeny dvě scény, které pojmou 32 – 64 hráčů.

Funkce obyčejného vojáka, odstřelovače, medika a kulometčíka je poměrně jasná. Můžete nám ale něco říct o dalších dvou povolání (v demu označených jako sapper a radioman), v čem bude v multiplayeru jejich význam a co budou moct dělat?
Sapper (VC) nebo Engineer (US) – úkolem tohoto hráče je zásobovat jednotku municí a krýt záda celému týmu nástražnými pastmi. Je dost nepostradatelným článkem jednotky, navíc v ATG Bombing módu má za úkol pokládat C4 na předem určené místo, a tak splnit cíl mise.
Radista – je osoba, která má možnost na americké straně přivolat dělostřeleckou podporu a na straně Vietcongu minometnou palbu, díky které může vyčistit neprostupné nepřátelské pozice.

VietcongS demoverzí vznikla taky spousta klanů. Jak velký je podle vás ideální počet lidí v klanu tak, aby se pokrylo všech šest profesí? Máte například propočítané, kolik vojáků je schopen stihnout léčit jeden medik? Nebo jestli třeba na celý tým stačí jeden radioman?
Základem singleplayer hry je 6členný A-tým. Této myšlenky jsme se chtěli držet i v multiplayeru, proto pro hráče, kteří mají rádi hru spíše v menším počtu lidí, byl připraven kooperativní multiplayer. Tento mód má být určitou přípravou, jak bojovat proti početní převaze - zde jsme se snažili vytvořit hru, ve které se hráči naučí různě kombinovat, používat taktiku a strategii v boji proti umělé inteligenci.
Ideální počet hráčů v klanu je podle mě šestnáct lidí (Soldier - 6, Machinegunner - 2, Sniper - 1, Medik - 3, Engeneer - 2, RadioMan - 2). Klan by měl být připraven hrát souboje v pěti hráčích, ale zároveň i v šestnácti. O tom, kolik klan bude mít jakých klasů a hráčů, většinou rozhoduje klan leader. Ten dohlíží na sehranost týmu a funkčnost jednotlivých klasů, jako je medik (léčí), engineer (munice, c4 a pasti), radista (airstrike) – k tomu mu dopomáhá hlasová komunikace a command menu.
Pro klany a hráče, kteří mají rádi ClanWars, je určen mód Search & Destroy a mapy pro max. 10 hráčů – zde půjde o taktiku klanů a kombinaci klasů, jaké zvolí při hře. Tahle hra klade důraz na sehranost hráčů v klanu a dovednost jednoho hráče ovládat více klasů.
VietcongPro klany, které už mají dost bojů v malém počtu lidí a chtěly by zažít pořádnou válku, jsou spíše určeny levely s módy CTF a RW. Zde půjde o přetlačovanou a poziční bitvu, při hře více hráčů je dokonce možné, že se spojí více klanů společně proti dalším klanům, a to by bylo opět něco nového – no, nechme se překvapit.

Půjdou v multiplayeru používat vozidla? Nebo alespoň například povolávat bombardéry, aby vyčistily cílovou oblast?
Vietnamská válka byla válka v prostředí jungle, bažin, rýžových polí a tunelů - v tomto prostředí byla technika takřka nepoužitelná, proto se hra zaměřila spíše na boj muže proti muži v exotickém a rozmanitém prostředí. S technikou se ovšem počítá a také už je částečně do enginu implementována. Už jen čeká na odladění a technické zpracování v multiplayer hře, které plánujeme do budoucna.

Budou mít hráči více možností, jak krýt svůj postup? Dostanou vojáci do arzenálu například kouřové granáty a bude umět některá z profesí zacházet s ničivějšími zbraněmi jako třeba s minometem?
Většina misí ve hře je navržena tak, aby klany mohly vytvářet do jednotlivých misí různé taktiky, strategie a různé krycí postupy – k tomu dopomáhá kulometčík, sniper a radista. Každá z těchto profesí se specializuje na jednu speciální zbraň, která může při různých bojových situacích hodně pomoci. Zároveň Vietcong se hrou budou dostupné i strategické 2d mapky ke všem multiplayerovým misím. Máme v plánu pracovat na odladění montovaných zbraní a minometů, které jsou velmi žádané. Můžeme slíbit, že se fanouškové hry dočkají, hodně ovšem bude záležet na zájmu, reakci hráčů a na samotném úspěchu hry samotné.

Objeví se ve finální verzi počítačem řízení boti pro zaplnění míst v multiplayeru?
Pro hráče (max. 6) s připojením k internetu anebo Lanu je připraven boj proti umělé inteligenci – kooperativní hra (podle mě asi nejlepší mód ve hře).
Pro hráče bez přístupu k internetu anebo Lanu můžu slíbit, že se dočkají speciálního modu pro single player pod názvem "Quick Fight - rychlý boj". Pro tento mód jsou předem připraveny speciální mise, kde se hráč bude moci naučit střílet a bojovat se svou jednotkou proti umělé inteligenci (AI). Hráči jistě ocení možnosti nastavení samotného boje (hráč si může zvolit stranu, za niž bude hrát, jestli bude hrát sám nebo s jednotkou, počet a inteligenci nepřátel, obtížnost hry, zbraně a spoustu dalších maličkostí).
Hra je udělána tak, aby hráče bavila, takže se většina bojových situací nikdy neopakuje. Odměnou za správné dokončení mise jsou pak různé ocenění a statistiky.

Plánujete vydat i singleplayerové demo a alespoň trochu tak odhalit jak bude fungovat interakce mezi hlavní postavou a ostatními členy týmu A-216?
Single player demo bychom vydali rádi a částečně je již připraveno, ale ještě zatím nebyl přesně stanoven termín. Záleží to nejvíce na Illusion Softworks a vydavateli Take2 Interactive (pod labelem Gathering).

Díky za Váš čas a přeji minimálně stovky tisíc prodaných kopií.
Děkuji za celý kolektiv Pterodon.

Autor:
Témata: Half-life
  • Nejčtenější

Konec éry DOSu byl pro hráče těžký, přejít na Windows nikdo nechtěl

Ještě v polovině devadesátých let uznávali hráči počítačových her jen operační systém DOS. Nastupující Windows 95 byly...

Sony ukázalo dávku her pro stávající i chystanou generaci PlayStationu

V dalším díle svého pořadu State of Play se Sony zaměřilo na hry vývojářů třetích stran, především na stávající konzoli...

RECENZE: Nic tak špatného jako Tiny Racer už jsem dlouho nehrál

Tiny Racer vypadá na první pohled jako sympatická arkádová hříčka s malými autíčky, která sice nemá nějak velké ambice,...

To se vám bude líbit. Cyberpunk 2077 ukazuje v akci zbraně a životní cesty

Očekávaný Cyberpunk 2077 sice vyjde až v listopadu, tvůrci z polského studia CD Projekt Red náš však průběžně zásobují...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Horizon Zero Dawn běží na některých PC příšerně, tvůrci slibují nápravu

Více než tři roky stará exkluzivita z PlayStationu 4, akční hra na hrdiny Horizon Zero Dawn, vyšla v pátek také na PC....

Biolog Komárek: Jsme účastníky největšího sociologického experimentu všech dob

Premium Měsíce trvající pandemie nám převrátila životy naruby. Známý biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří...

Brzy dospěju do bodu, kdy si účet na Facebooku zruším, říká Lucie Výborná

Premium „Je to hra. Hra, která by měla být přínosná, užitečná, inspirativní,“ říká o své práci moderátorka Českého rozhlasu...

Proč koronavirus už téměř nezabíjí. Vytratí se, nebo se vrátí ještě silnější?

Premium Koronavirus je záhadný. Nečitelný. I když ho zkoumají ti nejchytřejší lidé, pořád o něm víme málo. Chová se jinak. Je...

  • Další z rubriky

KOMENTÁŘ: Xbox se nám nastěhuje do mobilu. Potřebujeme ho tam?

Streaming her udělá zase poměrně zásadní krok kupředu s příchodem služby xCloud a předplatným Xbox Game Pass Ultimate...

ANKETA: Kupujete hry víc v krabičkách, nebo digitálně?

Obliba digitální distribuce neustále roste na úkor krabicového prodeje. Změnily se i vaše návyky při nakupování?...

Microsoft ukázal Halo: Infinite, na Xbox míří Stalker 2 a nové Fable

Nejnovější prezentace Xboxu se z větší části zaměřovala na tituly od studií spadajících přímo pod křídla Microsoftu....

OBRAZEM: Vybíráme nejhezčí obaly herní historie

V době digitální distribuce už pořizování her v krabičkách pomalu pozbývá smyslu. Není to ale tak dávno, co jsme si je...

WhatsApp se brzy zbaví toho, co nás na něm nejvíc štve

Populární chatovací aplikace WhatsApp chystá změnu, která leckoho potěší. Brzy bude mít podporu více aktivních zařízení...

Krejčířovu vilu opět nikdo nechce. Už ani za dvacetinu pořizovací ceny

Ani další pokus o vydražení vily v Černošicích, která patřila odsouzenému Radovanu Krejčířovi, nebyl úspěšný. Do dražby...

Jaromír Jágr poprvé ukázal na sociálních sítích novou přítelkyni

Hokejista Jaromír Jágr (48) a modelka Dominika Branišová (26) už několik týdnů tvoří pár. Absolvovali spolu několik...

Češi bydlí na Papui již tři roky. Byl to ze začátku šok, ale nelitují

Manželé se rozhodli vydat za prací do zahraničí. Zlákala je Papua Nová Guinea, kde žijí od roku 2017. Nejdříve v městě...

Škoda nebude žádnou montovnou, říká Babiš. Nový šéf musí na kobereček

Premium Premiér Andrej Babiš a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček chtějí vědět, jaká budoucnost čeká mladoboleslavskou...