Společnost SEGA příjemně překvapila a ke konci aktuálního pracovního týdne potěšila všechny hráče, kteří stále se slzičkou v oku vzpomínají na skvělou first person akci Aliens vs. Predator a její neméně povedené pokračování.
Vývojáři z týmu Rebellion, jenž se mimo jiné podepsal pod původní Aliens vs. Predator v roce 1999, totiž připravují nové pokračování této akční pecky pro PC, PlayStation 3 i Xbox 360 a pod dohledem SEGY hru vypustí do světa na začátku příštího roku.
I tato veskrze pozitivní zpráva má ovšem malou vadu na kráse, a tou je pozdržení vydání kooperativní akce Aliens: Colonial Marines od vývojářů z Gearboxu. Připomínáme, že další hra s tématikou starých dobrých Vetřelců vzniká ještě v kobkách Obsidian Entertainment a jde o dosud oficiálně nepředstavené a nepojmenované RPG.
Kratos se odhaluje
V úterý 10. února 2009 proběhlo v Los Angeles oficiální představení očekávaného pokračování vynikající akční série God of War od Sony.
Zatímco v prvních dvou dílech se neohrožený bijec Kratos protloukal na PlayStation 2 a v Chains of Olympus zavítal i na handheld PSP, akční God of War III je záležitostí next-gen mašinky PlayStation 3.
První velký nášup informací přináší aktuální číslo zahraničního magazínu Game Informer, přičemž scany jsou k nahlédnutí i na BonusWebu. Dojmy ze zmiňované prezentace pro média v LA však podléhají embargu až do dnešního dne, a tak pro vás zatím máme jen několik střípků, poletujících po internetu. Na podstatně zajímavější nášup jistě narazíte v aktualitách ještě během dneška.


Oživlé mrtvolky
A máme je tu zase! Ještě jsme se ani nestačili rozkoukat z Left 4 Dead od Valve a společnost Capcom odhaluje Dead Rising 2. O pokračování slavné xboxové zombie akce se šušká již dobrých pár měsíců, ale až nyní to máme pěkně černé na bílém.
A jak už jsme si u Capcomu v poslední době zvykli, chystaný Dead Rising 2 nezůstane pouze u jedné platformy (na rozdíl od svého předchůdce) a potěší majitele Xbox 360, PlayStation 3 i počítačové hráče. Děj druhého dílu se odehrává několik let poté, co krvežíznivé oživlé mrtvoly zaútočili na Willamette.
Nebezpečný virus se dále šíří na území USA a Dead Rising 2 představuje další místo, kde si zombie hodlají ukojit své zvrhlé choutky - Fortune City.
Hru mají na svědomí vývojáři z kanadského týmu Blue Castle Games, kterým asistuje několik členů původního týmu kolem Dead Rising.
Druhý díl přinese otevřené prostředí Fortune City, tisíce "zombíků" a spoustu nových předmětů, které vezmete do pazour na likvidaci oživlých mrtvol. Dead Rising pro Xbox 360 se dosud prodalo zhruba 1,5 miliónu kusů a hra má i dnes stále své kouzlo. Termín vydání chystaného druhého dílu zatím není znám.
Peklo čeká
O vývoji hororové third person akce Dante's Inferno od EA Redwood Shores (tvůrci Dead Space) již nějaký ten pátek víme, ale až nyní se zahraniční magazín PSM3 pochlubil s detailnějšími informacemi.
Hlavním hrdinou je samotný Dante Alighieri, který cestou za milovanou Beatrice prochází devíti kruhy pekla. Dante's Inferno je dle nejnovějších zpráv z PSM3 jakýmsi hybridem mezi Dead Space a God of War, přičemž útočnými kombinacemi a masakrováním pekelných stvůr připomíná Devil May Cry.
Nad podobnou bojovkou bychom v jiném případě nejspíše jen mávli rukou a doufali, že bude alespoň z poloviny tak dobrá jako její velké vzory, které s lehkostí vykrádá.
Virtuální zpracování Dantova Pekla však vzbuzuje velké naděje, které jsou o to větší, když vezmeme v potaz kvality působivého sci-fi survival horroru Dead Space, s nímž se vývojáři z EA Redwood Shores předvedli loni v říjnu. Autoři se ohání temnou atmosférou a spoustou skutečně nechutných monster, kterých se už nemůžeme dočkat!
Co se děje v trávě...
Akční film G.I. Joe: The Rise of Cobra se do kin přiřítí 7. srpna 2009 a s ním se o slovo přihlásí i stejnojmenná akce od Electronic Arts, která vyjde ve verzích pro PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PlayStation 2, PSP, NDS a mobilní telefony.
Již tento výčet nám trochu nahání hrůzu a nepředpokládáme, že by se hodnocení G.I. Joe: The Rise of Cobra - The Videogame vyšplhalo do závratných výšin. Jde přeci jen o "filmovou" hru a všichni dobře víme, jak to v podobných případech většinou dopadá. To ovšem nic nemění na skutečnosti, že fandové G.I. Joe od Hasbra se dočkají rovnou dvanácti postav s unikátními zbraněmi a schopnostmi nebo kooperativního módu u jedné konzole na celé, nerozdělené obrazovce.
Před týdnem jsme v "Událostech" představili chystanou multiplayerovou akci Battlefield 1943, která se objeví letos v létě.
V diskuzích se pak objevil dotaz ohledně limitu 24 hráčů na jedno bojiště, který během uplynulého týdne stačil osvětlit programátor Gustav Halling z DICE.
Nechal se slyšet, že omezený počet hráčů mají na svědomí limitované datové přenosy u konzolí a skutečnost, že se nebudou přenášet pouze postavy, ale rovněž bojové stroje s možností částečného poničení a destrukce prostředí.
Ve chvíli, kdy dojde ke zničení obranného valu, musí tuto informaci převzít herní klienty všech zúčastněných. Vývojáři by mohli ubrat z možností destrukce a přidat další hráče, ale to se jim samozřejmě nechce.
Trochu nám však nejde do hlavy, proč se DICE vymlouvají na omezený počet hráčů z důvodu přenosových rychlostí u konzolí, když Resistance 2 operuje se 64 bojovníky? Že by Battlefield 1943 brzdil Xbox 360? Halo 3 podporuje maximálně 16 hráčů a momentálně si nedokážu vybavit xboxovou hru, která by nabízela větší číslo (prostor v diskuzi). Je tedy dost možné, že onou brzdou skutečně může být mašinka od Microsoftu. Battlefield 1943 vyjde pro PlayStation 3, Xbox 360 a PC.