LAN turnaje
Kvalifikace na Finále MČRJednou z posledních příležitostí pro CS klany a hráče WarCraftu III, jak se dostat na Finále MČR v PC hrách na Invexu v Brně, byly turnaje ve vybraných hernách. Z nich se na finále podařilo postoupit těmto hráčům:
Kvalifikovaní v CS:
IJC A Squad, p0^, Need to Play, DNA, Sinergy, SGC * SF, SGC * 5SF
Kvalifikovaní ve W3:
Horror, Buchta, Kacer_Donald, Vorez, Ready, Iraklis
Cenega Vietcong Cup
ČMSP ve spolupráci se společností CENEGA vyhlásili 0. ročník VIETCONG turnaje o titul mistra České republiky v počítačových hrách. Ten se uskuteční v rámci turnaje INVEX CUP 2003, je pochopitelně dotovaný a ceny pro týmy za celkové umístění jsou následující:
1. místo - 10.000,- + 5x originální hra
2. místo - 5.000,- + 5x originální hra
3. místo - 2.500,- + 5x originální hra
Uvidíme, kdo vyhraje nejvíce peněz v nové české progamingové hře Vietcong a jestli se Vietcong v soutěžích chytí.
Online soutěže
ClanBase EuroCupJak jsme vás již informovali, špičková evropská soutěž v Counter-Striku, EuroCup, už má své účastníky jisté. Z dvojice zástupců české a slovenské scény - nEophyte a NecroRaisers se soutěže nakonec zúčastní pouze první jmenovaný tým, protože NecroRaisers neuspěli v kvalifikačním utkání s rakouským týmem e2sports.austria a prohráli 18:30. Skupina, ve které si zahrají nEph, tedy vypadá takto:
nEophyte (Česká republika)
The elder Gods (Rumunsko)
Four Kings (Velká Británie)
Dark Side (Španělsko)
Fairgame (Francie)
monsters (Rakousko)
Mortal Teamwork (Německo)
Ocrana (Německo)
K pravidlům snad jen tolik, že se hraje kompletně na nové CS verzi 1.6 a do play-off postoupí tři nejlepší týmy ze skupiny.
Zajímavosti
ČMSP KlasifikaceVzhledem k požadavkům médií, sponzorů, diváků a samozřejmě herní komunity hráčů o zprůhlednění aktuální výkonnosti jednotlivých hráčů a týmů byla zavedena tzv. ČMSP Klasifikace, což jsou periodicky aktualizované žebříčky nejlepších hráčů (týmů) z řad členů Českomoravského svazu progamingu. Obdobně jako v tenise či jiných sportech tak bude mít široká veřejnost možnost sledovat aktuální výkonnost toho kterého hráče či týmu, a to díky jasně definovaným pravidlům a způsobu hodnocení tohoto systému. Do ČMSP Klasifikace jsou zahrnuty veškeré online i offline akce zaštítěné ČMSP, Hodnocení ČMSP poroty, ale i zahraniční a jiné úspěchy těch nejlepších hráčů české a slovenské herní scény. ČMSP klasifikace slouží jako vodítko hráčů pro ujištění se "jak na tom jsou v ČR", zároveň však i pro sponzory při rozhodování se, jakou šanci má jejich penězi podporovaný hráč. ČMSP Klasifikace představují žebříčky nejlepších česko-slovenských hráčů (týmů), kteří jsou členy ČMSP. Hráči účastí na akcích získávají body (dle typu akce a umístění), které jsou každodenně aktualizovány a čtvrtletně vyhodnocovány formou tiskové zprávy pod názvem ČMSP Klasifikace. Do aktuálního žebříčku ČMSP Klasifikace spadají akce a hodnocení nejvýše 3/4 roku staré (poslední 3 kvartály). Podrobnosti o akcích i nové žebříčky jsou k nalezení na stránkách ČMSP. Pro zajímavost stojí za zmínku, že žebříčku StarCraft: BroodWaru vévodí nEph^Destroyer a v žebříčku ve hře Unreal Tournament 2003 je na prvním místě nrStorm.
Counter-Strike 1.6 již venku
Po minulém upozornění na to, že nová verze CS s označením 1.6 je již na spadnutí, již tentokrát můžeme říci, že skutečně vyšla. (Což vzhledem k několikaměsíčním odkladům a neustálém udržování hráčů v pohotovosti nemůžeme považovat za automatické.) Bohužel se však i přes půlroční beta-testing vyskytly některé vážné problémy. První z nich je kapacita (a následná "rychlost") systému Steam, přes který nyní poběží celý systém přihlašování a ověřování. Mohutný zájem hráčů ze všech koutů světa o co nejrychlejší otestování nové verze způsobil kolaps systému a ujištění Valve, že systém bude posílen a že později bude k mání verze, která umožní hrát Counter-Strike po LANu, což v současné chvíli nelze bez funčního připojení na internet resp. na systém Steam. Druhým významným problémem je novinka ve výzbroji policistů - riot shield, který je nejen značně kontroverzní, ale i zabugovaný. Jen namátkou lze při použití štítu pozorovat tyto jevy: padání serveru, špatné pokrytí těla hitboxy, současné střílení i nezranitelnost (dle principu štítu měla fungovat v jeden okamžik vždy jen jedna z těchto věcí). Na riot shield jako takový tedy ihned zareagovaly některé světové ligy, které jej ihned zakázaly (UGS, ClanBase) nebo alespoň daly hráčům na výběr, jestli jej chtějí zrušit či ne (CyberX). V našich poměrech se tímto ještě nikdo nemusel zabývat, protože jak závěr AMD ProGamers ligy, tak např. GameZone Level Cup se budou dohrávat ještě na staré verzi 1.5, stejně jako nejvýznamnější herní akce na světě World Cyber Games v Koreji či evropská ESL liga.