Tipy: Zahrajte si Silverfall!

  • 145
Vyzkoušeli jsme cel-shadové akční RPG Silverfall *** Nečekaná lavina hratelných demoverzí *** Enemy Territory, Age of Conan a Two Worlds se opozdí *** Unreal Tournament 2007 mění název
Infernal

Po dlouhé době se na nás s hratelnými demoverzemi konečně usmálo štěstí, neboť se na veřejnost dostalo několik očekávaných titulů. Fantasy akčnímu RPG Silverfall od Monte Cristo Games, které se již pár měsíců hřeje ve Francii, jsme se sami podívali na zoubek a naše první dojmy najdete o pár odstavců níže. Pokud si jej chcete vyzkoušet na vlastní kůži, v anglickém demu najdete počáteční lokace, ve kterých se můžete vypracovat až na 15. úroveň a rovněž si vybrat ze dvou pomocníků. Jestli vám však tento žánr zrovna nevoní, stáhněte si hratelnou demoverzi očekávané third person akce Infernal v podání Metropolis Software. Ta nabízí první misi z kampaně, jež rovněž slouží jako tutoriál. Pokud se nemůžete dočkat taktické akce Battlestations: Midway z prostředí druhé světové války, vývojáři z Mithis Games nově nabízí multiplayerové demo, které obsahuje mapu Islands of Soloman, hratelnou přes LAN a internet. A jestliže vás láká freestyle lyžování, otestujte originální sportovní simulaci Freak Out: Extreme Freeride od Coldwood Interactive. Ukázkový level Broken Back Mountain je k dispozici v singleplayeru i multiplayerové hře přes splitscreen.

Warhammer: Mark of Chaos

Včera ve večerních hodinách vyšly ještě tři demoverze, z nichž minimálně dvě byste si neměli nechat ujít. První je finální demo válečné realtimové strategie Sudden Strike III: Arms for Victory, jež nabízí multiplayerovou mapu Serpent a jeden singleplayerový level, kde musíte osvobodit město v Normandii. Druhá hratelná demoverze je určena pouze stratégům, kteří přemýšlí o koupi taktické RTS Warhammer: Mark of Chaos z prostředí fantasy Warhammeru. Nabízí tři tutoriály a čtyři multiplayerové mapy (Balance of Chaos, Blood on the Snow, Castle of the Gods a General Conflict), které si otestujete v módech Normal, Reinforcements a Siege. A nakonec tu máme budgetovou válečnou střílečku Battlestrike: The Road to Berlin, jejíž trial verze vám umožní vyzkoušet plnou verzi hry po dobu dvaceti minut. Skutečně povedená nadílka na nadcházející víkend, že?

Silverfall

Silverfall - první dojmy
Do akčního RPG Silverfall od francouzského týmu Monte Cristo Games jsme vkládali velké naděje. Ne, že bychom byli přesvědčeni, že nějak znatelně zčeří poměrně stojaté vody tohoto oblíbeného žánru, ale doufali jsme alespoň v kvalitní zábavičku v originálním cel-shadovém kabátku. Po vydání francouzské verze této hry v minulém roce jsme trochu záviděli francouzským hráčům, ale nakonec jsme se smířili s tím, že na anglické texty a dabing si zkrátka budeme muset nějaký ten pátek počkat. A vzhledem k tomu, že oficiální anglické verze bychom se měli dočkat již co nevidět, dychtivě jsme nainstalovali nově vydané demo. Radost nás však bohužel přešla a nezbývá než doufat, že plná verze hry bude nějakým zázrakem minimálně o stupínek výše.

Silverfall rozhodně není špatnou hrou, dokonce se mezi akční RPG snaží vnést trochu drobných inovací, ale neuvěřitelně trpí nepovedeným ovládáním, špatnou kamerou a nevábným interfacem. Přestože cel-shadové grafické orgie vám zpočátku nedovolí hodit nové fantasy dobrodružství jen tak lehce za hlavu, Silverfallbrzy vás zmiňované nedostatky tak ubijí, že jej přeci jen odložíte a možná i ze vzteku vypnete počítač a půjdete se věnovat bohulibějším činnostem. Hned po zapnutí hry se totiž začnete potýkat s kamerou a výhledem na oblast kolem hlavního hrdiny, kterou se nám ani po několika hodinách nepovedlo natočit do takové polohy, aby vyhovovala našim požadavkům. Bylo by mnohem lepší, kdyby vývojáři už jednou provždy upustili od nesmyslně velkého přiblížení (vypadá sice hezky, ale je značně nepraktické) a dali přednost hratelnosti, která je v tomto případě přeci jen důležitější. Ale co naplat, i to by se dalo jakž takž překousnout, kdyby Monte Cristo Games nešikovnou kameru nepodpořili nepřehlednými mapami. Ve hře sice můžete aktivovat velkou mapu a zjistit, kde se nachází váš další cíl, ale tečka značící pozici hlavní postavy bohužel postrádá šipku. A vzhledem k tomu, že při jejím zkoumání již nelze na pozadí určovat, kudy se má hrdina vydat, je její využití takřka nulové.

Silverfall

Další problémy nastávají ve chvíli, kdy se vrhnete do nějakého většího boje. Pokud totiž ve změti přátelských i nepřátelských údů ztratíte hlavu a neudržíte kurzor přesně tam, kde chcete rubat, váš zachránce fantastické říše přestane reagovat a nechá se dobrovolně masakrovat. V moderních akčních RPG již dávno odzvonilo frenetickému diablovskému klikání a tlačítko myši tedy můžete jen držet, ale Silverfall ve větších střetech v tomto případě značně pokulhává. Když už jsme nakousli útok levým myšítkem, nesmíme opomenout ani pravé tlačítko, kterým aktivujete speciální kouzla, schopnosti a techniky. Těch je ve hře dostatek, a i když jsou v jádru stále stejné jako v ostatních akčních RPG a mění se pouze jejich názvy a doprovodné efekty, možná vás právě toto cizelování postavy ke hře nakonec přitáhne. Na výběr totiž máte poměrně dost možností a zaměření postavy určujete postupně až během hry. Na začátku si tak vyberete pouze ze čtyř ras (člověk, elf, goblin a troll), určíte pohlaví (snad nám čtenáři-trollové odpustí, ale nic odpudivějšího než trollí ženu jsme dosud ještě neviděli), pohrajete si se vzhledem a hurá do boje proti zlým silám, jež srovnaly se zemí kdysi slavné město Silverfall.

Silverfall

Ve hře se pochopitelně nevyhnete tradičnímu sbírání zkušenostních bodů. Jakmile se jejich počet přehoupne přes stanovenou hodnotu, vaše postava poskočí na další level a bohové jí odmění několika užitečnými bodíky. Část z nich rozdělíte mezi čtyři základní atributy (síla, konstituce atp.) a zbytkem (konkrétně čtyřmi bodíky) vyšperkujete vaše schopnosti, jež jsou rozděleny do třech základních skupin - Combat, Magic, Other. Tím však oblíbené spekulování teprve začíná, neboť každá ze jmenovaných oblastí se ještě dále větví. Combat ukrývá Melee, Shoot a Technique, Magic se dělí na Element, Light a Shadow, a v Others najdete Race, Nature a Technology. První dvě oblasti nyní úplně přeskočíme a poodhalíme třetí skupinu. Zatímco schopnosti, jež se liší dle výběru rasy, nejsou ničím zvláštním, zajímavé jsou Nature a Technology. Tyto specialitky totiž můžete využívat až tehdy, když se postavíte na stranu přírody (magie) nebo technologie. Obnova padlého města totiž může probíhat dvojím způsobem a ani vy se nevyhnete velkému konfliktu mezi zastánci pradávných přírodních zákonů a technologickými maniaky. SilverfallPokud se tedy rozhodnete plnit questy pro jednu stranu, získáte přístup k jiným speciálním schopnostem, určíte směr vývoje Silverfallu a ještě si budete moci vybrat mezi ryze magickými či technologickými vymoženostmi, mezi nimiž nebudou chybět ani různé předpotopní implantáty.

Tento prvek by mohl nové akční RPG značně nakopnout a posunout jej do zorného pole znuděných hráčů, kteří zoufale volají po třetím dílu legendárního Diabla, ale zmiňované nedostatky situaci bohužel značně komplikují. Pokud však autoři začnou pilně dolaďovat a kameru i ovládání trochu upraví, mohla by se z ošklivého káčátka vyklubat poměrně zajímavá záležitost. Na finální verdikt si tedy budete muset počkat až v recenzi, kde rovněž probereme další aspekty hry, jako třeba spolupráci s NPC nebo životní pojištění, na které v Silverfall rovněž narazíte. :-)

Silverfall Silverfall Silverfall

LOTR: Shadows of Angmar

Co se děje v trávě...
V uplynulých dnech došlo k odkladu několika očekávaných titulů, z čehož spousta hráčů jistě nebude mít žádnou radost. Mezi těmito kousky se překvapivě neobjevil S.T.A.L.K.E.R., aby na poslední chvíli pláchnul a s velkou parádou vstal z mrtvých zase za rok, a tak se ho na konci března asi přeci jen dočkáte. To se však bohužel nedá říci o sci-fi multiplayerové akci Enemy Territory: Quake Wars od Splash Damage, jejíž předpokládané vydání bylo posunuto na fiskální rok 2008, což je u společnosti Activision období od dubna 2007 do března 2008. S trochou štěstí si jej tak teoreticky budete moci zahrát ještě letos, ale zatím si raději nedělejte žádné naděje. Velkého odkladu se rovněž dočkalo fantasy RPG/MMORPG Age of Conan: Hyborian Adventures od vývojářů z Funcomu, kteří se možná zalekli velké konkurence v podobě The Lord of the Rings Online, posunuli vydání z března na 30. říjen 2007 a několik měsíců navrch tak využijí k dolaďování hry. Brzy bychom se měli dočkat i otevřené betaverze, a tak mějte oči na stopkách! Poslední nemilý odklad se týká epického fantasy RPG Two Worlds, jež hodlá konkurovat takovým klenotům jako The Elder Scrolls IV: Oblivion nebo Gothic 3.

Zhruba před týdnem došlo ke změně názvu chystaného pokračování série multiplayerových akcí Unreal Tournament. Z již zažitého titulu Unreal Tournament 2007 se nyní stává Unreal Tournament 3 a nechává tak ve vzduchu otazník, zda se nové "útéčko" skutečně letos objeví. Ovšem Mark Reign z Epic Games prohlašuje, že změna názvu má podtrhovat fakt, že poběží na Unreal Engine 3 a jde o první next-gen hru v sérii Unreal Tournament. Se změnou názvu bylo rovněž zveřejněno, že Unreal Tournament 3 pro PC a PlayStation 3 doplní i verze pro Xbox 360.

Unreal Tournament 3 Unreal Tournament 3 Unreal Tournament 3