Podíleli se na hrách, jako je Marvel’s Spider-Man 2, Alan Wake 2, Suicide Squad, Sable, The Crew Motorfest a mnoha dalších. Služeb konzultantské společnosti Sweet Baby Inc. může využít prakticky jakékoliv herní studio. Jejich primární činností je výpomoc při psaní herních scénářů a konzultační služby ohledně herního narativu. Na svých stránkách firma píše, že jejím cílem je „vyprávět lepší, empatické příběhy a obohacovat obsahovou rozmanitostí herní průmysl.“ A dodává, že chce udělat hry „zajímavější, zábavnější a inkluzivnější pro všechny“.
První zmínky o zapojení této firmy a jejím vlivu na některé herní tituly najdete na různých diskusních fórech už během loňského roku, jejich viditelnost však ve větší míře zajistil až neúspěch hry Suicide Squad. Té je sice vyčítána celá řada jiných faktorů, které zapříčinily její neúspěch (stereotypní hratelnost, nutnost být stále online), zmiňovány jsou však i některé příběhové a designové prvky, které poukazují na zapojení Sweet Baby Inc.
Jisté komunity hráčů si právě v poslední době vzali zapojení této konzultantské firmy pod drobnohled a v reakci vznikl třeba kurátorský profil na Steamu, který u konkrétních her upozorňuje na spolupráci s touto firmou automatickým hodnocením palce dolů a dodatečným vysvětlením prvků, které Sweet Baby Inc. zřejmě do hry přidala. Kurátora nyní sleduje už přes 16 tisíc hráčů a číslo narůstá každým dnem.
Právě o tento kurátorský profil na Steamu se nyní vede bitva, ve kterém kurátor sice prudce nabírá sledovanost, ovšem zároveň se lidé obhajující činnost Sweet Baby Inc. pokoušejí hromadným nahlašováním profil odstranit. K tomu mimochodem lidi na sociálních sítích nabádají i sami zaměstnanci této společnosti:
Na straně jedné tu tedy máme všem herním studiím dostupnou službu (jakých je nepochybně mnoho), která nabízí konzultace ohledně herního obsahu. Pokud chce daná herní firma svůj titul učinit více inkluzivním, postarat se o to, aby se v něm neobjevovaly problematická témata a pomoci se přiblížit členům různých minorit, je na místě služeb Sweet Baby Inc. využít.
Na straně druhé tu pak jsou herní komunity, které poukazují na to, že není úplně normální, aby se taková firma objevila v relativně krátké době a s málo zkušenostmi se začala podílet na celé řadě vysokoprofilových her a poučovat o herním narativu ostatní. Podle nich Sweet Baby Inc. je jedním z nástrojů na vydírání herních studií, aby nebyly jejich hry veřejně označovány jako problematické, pokud konzultačních služeb nevyužijí.
Fanoušek odstranil ze Spider-Mana vlajky hrdosti, byl okamžitě potrestán![]() |
Situace je samozřejmě složitější a přimíchávají se do ní různá politická témata celého spektra. Výsledek se příliš neliší od mnoha jiných herních kontroverzí, ve kterých se střetávají zastánci a odpůrci inkluze, kteří se dokola hádají o tom, zda by hry měly být přístupné pro co nejvíce hráčů a snažit se nikoho neurazit, a nebo si naopak nebrat servítky a vymezovat se vůči korektním trendům. Je nám v podstatě jasné, že ohledně Sweet Baby Inc. je celá internetová šarvátka pouze v počátcích.