Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Solárním větrem plachty napnuté

  12:00aktualizováno  12:33
Návrhář Martin Cirulis ze studia Barking Dog vysvětluje, jak se pracovalo na hře, která je svého druhu originální, na taktické simulaci plachetnice v meziplanetárním prostoru - Treasure Planet: Battle at Procyon.

Modifikovaná Icefist z Treasure Planet: Battle at ProcyonSpolečně s novým filmem studia Disney vznikla v dílnách Disney Interactive a Barking Dog hra na motivy knihy Ostrov pokladů Roberta Louise Stevensona - Treasure Planet: Battle at Procyon (Barking Dog je k tomu více než kvalifikované - ocitlo se již na přebalu Treasure Planet mělo být: nezvyklá vesmírná simulace, navíc pro mladší publikum. Zeptali jsme se přímo u zdroje na obsah i to, jak by se měla podle autorů hrát. Na otázky nám odpovídal návrhář Martin Cirulis, taktéž držitel ocenění Fejetonista roku a jeden z lidí, co ohodnotili X-Wing vs. TIE Fighter sty procenty. Šeptanda se má, že za takovou pozornost odmění George Lucas Cirulise rolí mladého Jabby Hutta v nových Star Wars... je to jen šeptanda... ale nyní k rozhovoru!

Příchod Dune 2 a Warcraft znamenal přelom v žánru real-timeových strategií. Stejná revoluce proběhla s příchodem Homeworldu, ke kterému máte velmi úzký vztah (Martin byl jedním z hlavních návrhářů) - kompletní změna v nazírání herního prostoru. Má Treasure Planet nějakým způsobem pozměnit strategické hry?
Snažíme se vytvořit ojedinělou válečnou hru, kterou si bez zaváhání zahraje osmiletý capart stejně jako osmdesátiletý stařec. Většina lidí po celém světě se i dnes ráda podívá na pořady typu Riskuj! a baví se přitom stejně, jako když byli mladí. Treasure Planet proto obsahuje na míru šité obtížnosti pro jakéhokoliv hráče, třeba i s minimálními zkušenostmi. Doufáme, že nováčci budou na hru vzpomínat jako na lodivoda do žánrů akce, strategie a taktiky.
Treasure Planet: Battle at ProcyonJen na okraj bych podotknul, že nejen já, ale celý tým pracoval na Homeworld: Cataclysm a máme proto dostatek vědomostí a nadšení.

Tudíž by se neměly opakovat chyby s přehnanou složitostí ovládání a dezorientací v prostoru. Nedovedu si ale představit hru pro osmileté, která by byla natolik propracovaná, aby si jí s chutí zahrál i dvacetiletý hráč.
Ovládání jsme maximálně zjednodušili. Stačí levým tlačítkem kliknout do prostoru a loď se pohne, nebo když kliknete na nepřítele, automaticky začne útočit. Osmiletí budou mít pocit, že si prostě hrají s lodičkami, které po sobě střílí. Každou loď jsme krásně ozdobili a je úžasné používat jí v bitvě. Děti se dostanou do středu bitvy několika kliky.

V osmi letech by děti měly dělat něco jiného, než hrát hry...
My taky neříkáme, že je to jen pro osmileté, ale od osmi let. Nedovedu si představit lepší dětskou zábavu, než je hraní Treasure Planet :) (zde zasáhl do konverzace producent Robert Aitken -pozn. redakce)
A stejně tak je tu spousta místa pro starší hráče, protože lodě a zbraně nejsou jen pěkné hračky, ale propracovaná plavidla s vlastním fyzikálním chováním a vnitřními systémy, které mohou být poškozeny. Připravili jsme přes třicet lodí a dvacet zbraní a když si připočítáte možnost verbovat různě zkušené členy posádky, kteří přímo ovlivní schopnosti lodi, tak zjistíte, že Treasure Planet konkuruje jakékoliv "dospělácké" real-timeové strategii.

V čem se mohou lodě lišit?
Treasure Planet: Battle at ProcyonVšechny lodě obsahují klasifikaci podle rychlosti, obratnosti a akcelerace a ovládání každé lodi je proto velmi individuální a provokuje hráče k co nejlepšímu zvládnutí. Dnes můžu zodpovědně říct, že mojí nejoblíbenější lodí je Icefist - modifikace procyonského Man-o-War. Naní nad kormidlování lodě, která má na přídi tak obrovskou zbraň, že musí být speciálně upravena (Robert Aitken nám zaslal obrázek Martinova mazlíčka - poblíž černé díry! - naleznete nahoře na stránce -pozn. redakce).

Podle obrázků to vypadá, jako by inspirace pro grafiku pocházela z jiného, než z vašeho interního zdroje...
Hra je kompletně ovlivněna filmem od Disneyho. Ačkoliv jsme ve studiu vytvořili velké množství originálních lodí, museli jsme je přizpůsobit stylovosti snímku. Dokonce jsme nemohli ani navázat na motivy z knižní předlohy, protože samotný herní příběh se odehrává v jiném vesmíru a za jiných okolností a navíc pět let po skončení filmu.

Takže jste byli nepříjemně omezení při tvorbě herního světa.
Ne tak úplně. Treasure Planet je epický film s prostorem pro dalších desítky her. A i když jde o poctu původní knize, stále se pohybujeme na území sci-fi a tak nás omezuje jedině vlastní představivost. Disney se zachoval velmi přátelsky, když nás nechal vytvořit vlastní lodě a zakomponovat je do filmového stylu.

Treasure Planet: Battle at Procyon Kde uvidíme přímé výsledky spolupráce s Disneym?
Všechny animace zpracováváme sami, ale Disney nám k nim poslal tuny předloh a artworků, tudíž jsme získali jasnou představu. Co se hlasového obsazení týče, podařilo se nám ulovit Briana Murrayho (pětašedesátiletý Jihoafričan, prakticky neznámý -pozn. redakce), aby zreprízoval svojí roli kapitána Silvera. Bohužel, v době hlasového natáčení neměli Emma Thompsonová (kapitánka Amélie) a Joseph Gordon-Levitt (Jim Hawkins) čas, ale podařilo se nám sehnat kvalitní a věrné náhradníky.

Používáte ruční grafiku?
Kdepak, všechnu grafiku udělaly nejlepší stroje, jaké si člověk může za prachy pořídit :) Ale vážně: ruční grafiku uvidíte jen Jimově deníku mezi misemi.

Znáte jiné pirátské hry, třeba ty s Guybrushem Threepwoodem?
Milujeme je. Ale sorry, Guybrush se snažil do hry dostat, ale neprošel přes tři pirátské Fast Attack Boats. Je to smutné.

V současnosti jsme svědky scénáristické války - jak napsat scénář pro počítačovou hru? Postavený na událostech, jako ve Freedom Force, nebo chaotický, jako v Morrowind?
Podle našeho předpokládaného obecenstva jsme se rozhodli pro lineární vyprávění jednotlivých misí. Vesmír je tak rozlehlý, že by nikoho nebavilo poletovat sem a tam a čekat, až se něco náhodou stane. Přesto jsou mise dost velké a obsahují množství přirozených efektů - překvapení budou. V každé misi.

Treasure Planet: Battle at Procyon A jakápak to budou překvapení?
Hmmm... ponorky? Hmoždíře? Útoky na nepřátelské základy? Pancéřování? Vlastně vůbec nic neutajujeme.

Jak dlouhá bude hra pro jednoho hráče?
Jednomu hráči by dokončení mělo trvat od deseti do dvaceti hodin. U síťových her počítáme, že budou trvat od pěti do třiceti minut a mají neomezený počet variant, protože pokaždé můžete nakoupit jiné lodě, posádku a zbraně. V posledních čtrnácti dnech v kanceláři neděláme nic jiného, než že hrajeme Treasure Planet po síti. Je to nářez (opět Robert Aitken -pozn. redakce).

A pozvete mě na kafe?
Samo, stav se!

Autor:
Témata: hračky, Ponorka, Warcraft
  • Nejčtenější

Hráč vyzval miliardáře na souboj před Lidlem, ten se skutečně dostavil

Francouzský miliardář Xavier Niel nečekaně osobně zareagoval na nadávky naštvaného hráče Call of Duty a dostavil se na slibovaný souboj jeden proti jednomu na parkovišti před obchodem Lidl. Vyzyvatel...

28. listopadu 2024 40

Černoši mají přednost. Naprosto nepřípustné, káral Elon Musk Microsoft

Není dne, kdy by se nespustila hádka ohledně woke her na sociálních sítí. Tentokrát se do kritiky chystané hry Avowed za údajně neférové pracovní podmínky a woke prvky ve hře zapojil mimo jiné i...

3. prosince 2024 127

Pět nejočekávanějších her, které vycházejí v prosinci

V prosinci se staneme slavným archeologem Indiana Jonesem, členem speciálních jednotek, superhrdinou od Marvelu či samurajem. Vyberete si z prosincové nabídky her? Pro vašeho favorita hlasujte na...

2. prosince 2024 12

Cheateři jsou jako rakovina. Buď přežijeme my, nebo oni, varují vývojáři

Premium

Vývojáři chystané online střílečky Delta Force se nezvykle otevřeně rozpovídali o tom, jak vážný problém pro ně představují podvodníci. I když takových je celkově jen několik málo procent ze všech...

30. listopadu 2024 6

Hráči jsou ochotní zaplatit, aby mohli vypnout ošklivé kosmetické doplňky

Prodej kosmetických doplňků pro hráče (nejen) série Call of Duty se utrhl ze řetězu a realisticky vymodelovanými mapami běhají postavičky všech barev a tvarů. Některým hráčům se ovšem tento uvolněný...

27. listopadu 2024 11

Youtuber zjistil, na který dílek Lega nejvíce bolí šlápnout

Každý, kdo někdy v životě šlápl na dílek ze stavebnice Lego, jistě ví, že jde o velmi nepříjemnou záležitost. Míra bolesti závisí na konkrétním tvaru a proto se youtuber Nate Scovill s pomocí...

4. prosince 2024 2

Blizzard stahuje Warcraft 1 a 2 z obchodu GOG

Ačkoli studio Blizzard před měsícem vydalo remastery ikonických strategií Warcraft 1 a 2, pokud toužíte po původních verzích, máte na známé platformě GOG poslední šanci.

3. prosince 2024  12:15 10

Fortnite přilákal rekordní počet hráčů, navštívili tam rapový koncert

Ani po sedmi letech od svého spuštění fenomén Fortnite neupadá. Důkazem budiž rekordní návštěva rapového koncertu, který přilákal přes 14 milionů lidí.

3. prosince 2024  9:18 0

Černoši mají přednost. Naprosto nepřípustné, káral Elon Musk Microsoft

Není dne, kdy by se nespustila hádka ohledně woke her na sociálních sítí. Tentokrát se do kritiky chystané hry Avowed za údajně neférové pracovní podmínky a woke prvky ve hře zapojil mimo jiné i...

3. prosince 2024 127

Kvůli milence se rozvádět nebudu, nejsem blázen, říká Simona Krainová

Nepije alkohol, nejí přílohy, běhá a posiluje. Karel Vágner šel do sebe. Zhubl už víc jak deset kilo. Jeho manželka...

Patrik Hartl odstupuje ze StarDance, vrátí se Lucie Vondráčková

Po důkladném zvážení a na doporučení lékařů se spisovatel Patrik Hartl rozhodl ukončit svoje účinkování v taneční...

Obraz zmaru Volkswagenu. Tisíce elektroaut smutně čekají na kupce

„Pacient Autoland Deutschland je nejen nemocný, má vysokou horečku,“ píše německý Bild. A jako důkaz diagnózy ukazuje...

Alena Zárybnická žije na čtyřech kolech. Obytňák využívá na práci i odpočinek

Česká meteoroložka a moderátorka Alena Zárybnická je doma ve Špindlerově Mlýně. Ke svému skromnému bydlení ve...

Profesionální společnice líčí strasti své práce, sexu je málo

Jade Blairová je profesionální společnicí. Muži si ji najímají, aby jim dělala společnost. Většina lidí si myslí, že...