Společně s novým filmem studia Disney vznikla v dílnách Disney Interactive a Barking Dog hra na motivy knihy Ostrov pokladů Roberta Louise Stevensona - Treasure Planet: Battle at Procyon (Barking Dog je k tomu více než kvalifikované - ocitlo se již na přebalu Treasure Planet mělo být: nezvyklá vesmírná simulace, navíc pro mladší publikum. Zeptali jsme se přímo u zdroje na obsah i to, jak by se měla podle autorů hrát. Na otázky nám odpovídal návrhář Martin Cirulis, taktéž držitel ocenění Fejetonista roku a jeden z lidí, co ohodnotili X-Wing vs. TIE Fighter sty procenty. Šeptanda se má, že za takovou pozornost odmění George Lucas Cirulise rolí mladého Jabby Hutta v nových Star Wars... je to jen šeptanda... ale nyní k rozhovoru!
Příchod Dune 2 a Warcraft znamenal přelom v žánru real-timeových strategií. Stejná revoluce proběhla s příchodem Homeworldu, ke kterému máte velmi úzký vztah (Martin byl jedním z hlavních návrhářů) - kompletní změna v nazírání herního prostoru. Má Treasure Planet nějakým způsobem pozměnit strategické hry?
Snažíme se vytvořit ojedinělou válečnou hru, kterou si bez zaváhání zahraje osmiletý capart stejně jako osmdesátiletý stařec. Většina lidí po celém světě se i dnes ráda podívá na pořady typu Riskuj! a baví se přitom stejně, jako když byli mladí. Treasure Planet proto obsahuje na míru šité obtížnosti pro jakéhokoliv hráče, třeba i s minimálními zkušenostmi. Doufáme, že nováčci budou na hru vzpomínat jako na lodivoda do žánrů akce, strategie a taktiky.
Jen na okraj bych podotknul, že nejen já, ale celý tým pracoval na Homeworld: Cataclysm a máme proto dostatek vědomostí a nadšení.
Tudíž by se neměly opakovat chyby s přehnanou složitostí ovládání a dezorientací v prostoru. Nedovedu si ale představit hru pro osmileté, která by byla natolik propracovaná, aby si jí s chutí zahrál i dvacetiletý hráč.
Ovládání jsme maximálně zjednodušili. Stačí levým tlačítkem kliknout do prostoru a loď se pohne, nebo když kliknete na nepřítele, automaticky začne útočit. Osmiletí budou mít pocit, že si prostě hrají s lodičkami, které po sobě střílí. Každou loď jsme krásně ozdobili a je úžasné používat jí v bitvě. Děti se dostanou do středu bitvy několika kliky.
V osmi letech by děti měly dělat něco jiného, než hrát hry...
My taky neříkáme, že je to jen pro osmileté, ale od osmi let. Nedovedu si představit lepší dětskou zábavu, než je hraní Treasure Planet :) (zde zasáhl do konverzace producent Robert Aitken -pozn. redakce)
A stejně tak je tu spousta místa pro starší hráče, protože lodě a zbraně nejsou jen pěkné hračky, ale propracovaná plavidla s vlastním fyzikálním chováním a vnitřními systémy, které mohou být poškozeny. Připravili jsme přes třicet lodí a dvacet zbraní a když si připočítáte možnost verbovat různě zkušené členy posádky, kteří přímo ovlivní schopnosti lodi, tak zjistíte, že Treasure Planet konkuruje jakékoliv "dospělácké" real-timeové strategii.
V čem se mohou lodě lišit?
Všechny lodě obsahují klasifikaci podle rychlosti, obratnosti a akcelerace a ovládání každé lodi je proto velmi individuální a provokuje hráče k co nejlepšímu zvládnutí. Dnes můžu zodpovědně říct, že mojí nejoblíbenější lodí je Icefist - modifikace procyonského Man-o-War. Naní nad kormidlování lodě, která má na přídi tak obrovskou zbraň, že musí být speciálně upravena (Robert Aitken nám zaslal obrázek Martinova mazlíčka - poblíž černé díry! - naleznete nahoře na stránce -pozn. redakce).
Podle obrázků to vypadá, jako by inspirace pro grafiku pocházela z jiného, než z vašeho interního zdroje...
Hra je kompletně ovlivněna filmem od Disneyho. Ačkoliv jsme ve studiu vytvořili velké množství originálních lodí, museli jsme je přizpůsobit stylovosti snímku. Dokonce jsme nemohli ani navázat na motivy z knižní předlohy, protože samotný herní příběh se odehrává v jiném vesmíru a za jiných okolností a navíc pět let po skončení filmu.
Takže jste byli nepříjemně omezení při tvorbě herního světa.
Ne tak úplně. Treasure Planet je epický film s prostorem pro dalších desítky her. A i když jde o poctu původní knize, stále se pohybujeme na území sci-fi a tak nás omezuje jedině vlastní představivost. Disney se zachoval velmi přátelsky, když nás nechal vytvořit vlastní lodě a zakomponovat je do filmového stylu.
Kde uvidíme přímé výsledky spolupráce s Disneym?
Všechny animace zpracováváme sami, ale Disney nám k nim poslal tuny předloh a artworků, tudíž jsme získali jasnou představu. Co se hlasového obsazení týče, podařilo se nám ulovit Briana Murrayho (pětašedesátiletý Jihoafričan, prakticky neznámý -pozn. redakce), aby zreprízoval svojí roli kapitána Silvera. Bohužel, v době hlasového natáčení neměli Emma Thompsonová (kapitánka Amélie) a Joseph Gordon-Levitt (Jim Hawkins) čas, ale podařilo se nám sehnat kvalitní a věrné náhradníky.
Používáte ruční grafiku?
Kdepak, všechnu grafiku udělaly nejlepší stroje, jaké si člověk může za prachy pořídit :) Ale vážně: ruční grafiku uvidíte jen Jimově deníku mezi misemi.
Znáte jiné pirátské hry, třeba ty s Guybrushem Threepwoodem?
Milujeme je. Ale sorry, Guybrush se snažil do hry dostat, ale neprošel přes tři pirátské Fast Attack Boats. Je to smutné.
V současnosti jsme svědky scénáristické války - jak napsat scénář pro počítačovou hru? Postavený na událostech, jako ve Freedom Force, nebo chaotický, jako v Morrowind?
Podle našeho předpokládaného obecenstva jsme se rozhodli pro lineární vyprávění jednotlivých misí. Vesmír je tak rozlehlý, že by nikoho nebavilo poletovat sem a tam a čekat, až se něco náhodou stane. Přesto jsou mise dost velké a obsahují množství přirozených efektů - překvapení budou. V každé misi.
A jakápak to budou překvapení?
Hmmm... ponorky? Hmoždíře? Útoky na nepřátelské základy? Pancéřování? Vlastně vůbec nic neutajujeme.
Jak dlouhá bude hra pro jednoho hráče?
Jednomu hráči by dokončení mělo trvat od deseti do dvaceti hodin. U síťových her počítáme, že budou trvat od pěti do třiceti minut a mají neomezený počet variant, protože pokaždé můžete nakoupit jiné lodě, posádku a zbraně. V posledních čtrnácti dnech v kanceláři neděláme nic jiného, než že hrajeme Treasure Planet po síti. Je to nářez (opět Robert Aitken -pozn. redakce).
A pozvete mě na kafe?
Samo, stav se!