Modifikace Falskaar pro Skyrim, kterou vytvořil devatenáctiletý Američan.

Modifikace Falskaar pro Skyrim, kterou vytvořil devatenáctiletý Američan.

Vsadil na jednu kartu. Pro získání vysněné práce dělal dva roky zdarma

  • 32
Devatenáctiletý Američan strávil více jak dva tisíce hodin s vývojem modifikace titulu Skyrim ze série The Elder Scrolls. Chce tak získat práci v jeho nejoblíbenějším herním studiu Bethesda, které zmíněné hry vytvořilo. Zatím se mu to nepodařilo.

Alexandet J. Velicky pracoval na obsáhlé modifikaci Falskaar dva roky na plný úvazek. Ovšem bez jakéhokoliv platu.

Vyzkoušejte si

Dva roky vyvíjenou modifikaci Falskaar můžete stáhnout zde.

Vytvořil tak modifikaci, která má vlastní svět, 20 až 30 hodin herní doby, nové předměty, úkoly i kouzla. Nechybí ani hudební doprovod od profesionálního skladatele a dialogy namluvené třiceti herci.

"Falskaar byla moje práce na plný úvazek," řekl Velicky pro server Gamasutra. Během pracovních dnů na hře pracoval minimálně osm hodin denně.

Někdy hru vyvíjel i o víkendech a pracoval přesčas. "V průměru jsem modifikaci věnoval 40 až 70 hodin týdně," tvrdí vývojář.

K úpravě her Velicky inklinoval již od mala. Jako sedmiletý vytvářel vlastní kampaně pro strategii Age of Empires 2, navrhoval mapy pro sérii Timesplitters a experimentoval s řadou strategií. Před vývojem Falskaaru pracoval již na třech dalších modifikacích. Jmenovitě to byl Project Genesis pro Fallout 3, menší modifikace The Collector pro Fallout: New Vegas a Deimos byl taktéž určen pro New Vegas.

"Pro návrh her jsem byl zapálený celý svůj život. Ale uvědomil jsem si to teprve před čtyřmi lety, když jsem s modifikacemi začal," říká. Falskaar je však pro Velickyho zatím nejrozsáhlejší projekt. Strávil s ním totiž více jak dva tisíce hodin.

Vývoj umožnil Velickyho otec. Během prací na Falskaaru totiž od syna nepožadoval peníze za nájemné ani jídlo. A právě to mladému vývojáři umožnilo pracovat na projektu na plný úvazek. Bylo to zcela cílené rozhodnutí, jak do herního průmyslu proniknout bez vývojářské školy.

"Tuto modifikaci jsem vytvořil především proto, že miluji herní návrh a bylo to neuvěřitelně zábavné. Ale chtěl jsem také okouzlit Bethesda Game Studios," říká Velicky. "Myslím si, že dělají velice výjimečný typ hry. A jsou společnost s jedním z nejlepších herních návrhů vůbec."

Dostal rady, nabídku práce zatím nikoliv

Projekt však původně začínal jako mnohem jednoduší modifikace. Měl to být lineární úkol, který se odehrává v původním světě Skyrimu. Po vytvoření dvou hlavních postav však Velickyho ambice nabobtnaly.

"Vlastně si ani nejsem jistý, jak se to stalo," říká. "Nakonec jsem vytvořil nový svět. Zaplnil jsem ho obsahem, lidmi, místy a možnými činnostmi. Předprodukcí jsem strávil tři, nebo čtyři měsíce," vysvětluje. Přesto však rozsah modifikace pečlivě rozmýšlel. U příliš velkolepých plánů by totiž hrozilo, že projekt nedokončí.

"Z tohoto důvodu například hlavní město nemá žádné postavy ani úkoly, mimo události spojené s hlavní dějovou linkou." objasňuje Velicky.

Čas pro vývoj nakonec označuje za ideální. "Modifikaci jsem dokončil přesně včas, abych se mohl rozmyslet, jestli budu shánět práci, nebo půjdu na vysokou," říká vývojář.

V průběhu dvouletého vývoje Velicky přímo od Bethesdy získal pár rad. S možnou nabídkou práce ho však společnost zatím neoslovila.