Vsadil na jednu kartu. Pro získání vysněné práce dělal dva roky zdarma

aktualizováno 
Devatenáctiletý Američan strávil více jak dva tisíce hodin s vývojem modifikace titulu Skyrim ze série The Elder Scrolls. Chce tak získat práci v jeho nejoblíbenějším herním studiu Bethesda, které zmíněné hry vytvořilo. Zatím se mu to nepodařilo.

Modifikace Falskaar pro Skyrim, kterou vytvořil devatenáctiletý Američan.

Alexandet J. Velicky pracoval na obsáhlé modifikaci Falskaar dva roky na plný úvazek. Ovšem bez jakéhokoliv platu.

Vyzkoušejte si

Dva roky vyvíjenou modifikaci Falskaar můžete stáhnout zde.

Vytvořil tak modifikaci, která má vlastní svět, 20 až 30 hodin herní doby, nové předměty, úkoly i kouzla. Nechybí ani hudební doprovod od profesionálního skladatele a dialogy namluvené třiceti herci.

"Falskaar byla moje práce na plný úvazek," řekl Velicky pro server Gamasutra. Během pracovních dnů na hře pracoval minimálně osm hodin denně.

Někdy hru vyvíjel i o víkendech a pracoval přesčas. "V průměru jsem modifikaci věnoval 40 až 70 hodin týdně," tvrdí vývojář.

K úpravě her Velicky inklinoval již od mala. Jako sedmiletý vytvářel vlastní kampaně pro strategii Age of Empires 2, navrhoval mapy pro sérii Timesplitters a experimentoval s řadou strategií. Před vývojem Falskaaru pracoval již na třech dalších modifikacích. Jmenovitě to byl Project Genesis pro Fallout 3, menší modifikace The Collector pro Fallout: New Vegas a Deimos byl taktéž určen pro New Vegas.

"Pro návrh her jsem byl zapálený celý svůj život. Ale uvědomil jsem si to teprve před čtyřmi lety, když jsem s modifikacemi začal," říká. Falskaar je však pro Velickyho zatím nejrozsáhlejší projekt. Strávil s ním totiž více jak dva tisíce hodin.

Vývoj umožnil Velickyho otec. Během prací na Falskaaru totiž od syna nepožadoval peníze za nájemné ani jídlo. A právě to mladému vývojáři umožnilo pracovat na projektu na plný úvazek. Bylo to zcela cílené rozhodnutí, jak do herního průmyslu proniknout bez vývojářské školy.

"Tuto modifikaci jsem vytvořil především proto, že miluji herní návrh a bylo to neuvěřitelně zábavné. Ale chtěl jsem také okouzlit Bethesda Game Studios," říká Velicky. "Myslím si, že dělají velice výjimečný typ hry. A jsou společnost s jedním z nejlepších herních návrhů vůbec."

Dostal rady, nabídku práce zatím nikoliv

Projekt však původně začínal jako mnohem jednoduší modifikace. Měl to být lineární úkol, který se odehrává v původním světě Skyrimu. Po vytvoření dvou hlavních postav však Velickyho ambice nabobtnaly.

"Vlastně si ani nejsem jistý, jak se to stalo," říká. "Nakonec jsem vytvořil nový svět. Zaplnil jsem ho obsahem, lidmi, místy a možnými činnostmi. Předprodukcí jsem strávil tři, nebo čtyři měsíce," vysvětluje. Přesto však rozsah modifikace pečlivě rozmýšlel. U příliš velkolepých plánů by totiž hrozilo, že projekt nedokončí.

"Z tohoto důvodu například hlavní město nemá žádné postavy ani úkoly, mimo události spojené s hlavní dějovou linkou." objasňuje Velicky.

Čas pro vývoj nakonec označuje za ideální. "Modifikaci jsem dokončil přesně včas, abych se mohl rozmyslet, jestli budu shánět práci, nebo půjdu na vysokou," říká vývojář.

V průběhu dvouletého vývoje Velicky přímo od Bethesdy získal pár rad. S možnou nabídkou práce ho však společnost zatím neoslovila.

Autor:
  • Nejčtenější

Populární youtuber dostal doživotní zákaz ve Fortnite, skončil v slzách

Youtuber Jarvis dostal od provozovatelů hry Fortnite tvrdý trest za to, že v přímém přenosu ukázal, jak snadné je ve...

Ve světě Falloutu 76 probíhá třídní boj, platícím hráčům jde o „život“

Zavedení systému předplatného do Falloutu 76 mělo vyřešit spoustu problémů, místo toho ale tuto prokletou hru ještě...

Diablo 4 je temnější, krvavější a vrací se ke stylu legendární dvojky

Diablo 4 slibuje návrat ke kořenům. To znamená nejenom k temnějšímu pojetí, ale i způsobu, jakým se hraje. Navázat by v...

Český trh nezaplatí ani jednoho celého vývojáře, říká tvůrce mobilních her

Jejich hry hrají miliony hráčů napříč celým světem, přesto u veřejnosti české studio Madfinger Games nemá takové jméno...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Lidé si ve světě Falloutu 76 hrají na šlechtu, vysmívají se „neplatičům“

Skupina hráčů onlinovky Fallout 76 zformovala satirickou skupinu Apocalyptic Aristocracy a provokuje „obyčejné“ hráče...

Premium

Konzumace jídla několikrát denně je klišé, tvrdí výživový poradce Fořt

Napsal více než dvacet knih o zdravém životním stylu a boji s obezitou. Petr Fořt tvrdí, že žádný obecně platný návod...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Premium

Pes celý život čeká na to, až ho někdo sprdne, říká veterinář

Do své ordinace v centru Prahy dochází den co den už 22 let, aby znovu na nohy postavil čtyřnohé domácí mazlíčky. „I...

  • Další z rubriky
Premium

Konspirační teorie: zaplatili pirátům, aby nechali jejich hry být

Hra Borderlands 3 už víc jak měsíc odolává snahám obejít protipirátskou ochranu, z čehož jsou lidé, kteří za titul...

VIDEO: Představujeme komiksový fenomén My Hero Academia

Aktuální díl komiksového pořadu Smash! se věnuje jednomu z nejúspěšnější japonských komiksů současnosti. My Hero...

Český trh nezaplatí ani jednoho celého vývojáře, říká tvůrce mobilních her

Jejich hry hrají miliony hráčů napříč celým světem, přesto u veřejnosti české studio Madfinger Games nemá takové jméno...

Cosplayerku vyloučili ze soutěže, protože ztvárňuje černošskou postavu

Jako cosplayer se můžete stát téměř kýmkoliv chcete. Ostříleným bojovníkem, robotem, zvířetem či dokonce osobou jiného...

Advantage Consulting, s.r.o.
LAUNCH INŽENÝR

Advantage Consulting, s.r.o.
Ústecký kraj
nabízený plat: 40 000 - 45 000 Kč

Najdete na iDNES.cz