Sedmý rytíř – česká pohádková adventura

  • 2
Teprve před několika pár dny se na veřejnost dostaly první střípky informací o nové české pohádkové adventuře Sedmý rytíř. BonusWeb vám nyní jako první přináší podrobnější informace o této hře prostřednictvím článku, jehož stěžejní částí je rozhovor se šéfem projektu Radkem Volfem.
Sedmý Rytíř

V poslední době se s informacemi o připravovaných českých adventurách snad roztrhnul pytel. Kromě sci-fi hry Glimmer: Jizvy minulosti a horroru Posel Smrti se v našich luzích a hájích pracuje, mimo jiné, ještě na jedné velice zajímavé adventurce - nese název Sedmý rytíř a stojí za ní pražská společnost Black Element Software.

Tisková zpráva (hehe, tak takhle se dneska říká těm pěti větám :-) - by Vreco), kterou jsme ohledně Sedmého rytíře od Black Elementu dostali, dává najevo, že se bude jednat o klasickou ručně kreslenou point&click adventuru s fantasy tématikou. Její děj, s rytířem Gastonem v hlavní roli, se bude odehrávat hned v několika herních prostředích (poušť, ostrov amazonek, podzemí démonů…), v nichž narazíme na spoustu zajímavých postav, jako jsou například démoni, trpaslíci, víly, ale i obyčejní lidé. Z těchto informací vyplývá, že půjde o adventuru s klasickým pohádkovým pojetím, což potvrzuje i následující vyjádření tvůrců: „Přečetli jsme mnoho pohádek a shlédli mnoho pohádkových filmů a troufáme si tvrdit, že náš příběh plný mystična, odvahy, zrady a hlavně magie, se bude líbit jak velkým, tak malým počítačovým hráčům.“

Jelikož se nedá říci, že by tisková zpráva zrovna oplývala větším množstvím hodnotných informací a já nepatřím k lidem, co se spokojí pouze s málem, kontaktoval jsem Radka Volfa, spolumajitele Black Elementu a šéfa projektu Sedmý rytíř, a požádal ho o kratší rozhovor. Radek naštěstí mé žádosti vyhověl a díky jeho ochotě jsem se o hře dozvěděl spoustu dalších zajímavých podrobností. A vás o ně pochopitelně nehodlám ochudit.

Sedmý Rytíř

Můžeš mi zprvu říct, kdy vznikla vaše společnost a proč jste se pustili zrovna do klasické adventury?
Vznik naší společnosti se datuje na začátek tohoto roku. To, že jsme se pustili zrovna do adventury, tak nějak vyplynulo postupem času - prostě jsme si řekli, že by to možná chtělo udělat něco jen pro český trh… a adventury jsou teď zrovna v kurzu…

Aha. Takže neplánujete hru protlačit do zahraničí?
Ne, pro zahraniční trh připravujeme jiný produkt. Jedná se defacto o stěžejní produkt naší společnosti. (Poznámka redaktora: jde o 3D adventuru Nefandus a nemusíte mít strach, brzy o ní bude na BonusWebu řeč).

V tiskové zprávě není téměř nic uvedeno o příběhu hry. Mohl bys mi ho zde alespoň stručně nastínit?
Zatím nechceme moc prozrazovat… ale pro BonusWeb udělám výjimku :-). Takže, jedná se o pohádkový fantasy příběh, jehož hlavním hrdinou je rytíř Gaston…

Poznámka autora: Jelikož jsem s Radkovou odpovědí nebyl příliš spokojen a dával mu to patřičně najevo, podařilo se mi z něj nakonec dostat část herního scénáře. Příběh začíná v zemi Archeon, jíž vládne král Altabar. Ten je po smrti své ženy velice nešťastný a proto se jeho sedm nejvěrnějších rytířů rozhodlo vypravit pro radu za mocnou čarodějkou Uteronou. Čarodějka rytířům prozradila, že když se král vydá po tři dny rozjímat do lesa Ekbaru, nalezne tam na sklonku třetího dne své štěstí. Král tak bez váhání učinil, avšak místo štěstí ho zde postihla vážná nemoc - dokonce natolik vážná, že ji nebyli schopni vyléčit ani ti nejlepší lékaři v království. Pak se ale Gaston, jeden ze sedmi rytířů, dozvídá o zázračné květince, která roste v jedné daleké zemi a jejíž vůně prý dokáže vyléčit každou nemoc, ba dokonce i mrtvé přivést zpátky k životu. Mezitím se naneštěstí v království strhnula krvavá válka vyvolaná proradným rytířem Utherem, Sedmý Rytíř který, jak Gaston později zjišťuje, je přímo zodpovědný za královo onemocnění. Proto náš hrdina, prakticky poslední ze sedmi rytířů, šťastně uniká z Utherových spárů a vydává se na nebezpečnou výpravu za léčivou květinkou do daleké cizí země… Tolik tedy ve stručnosti příběh hry.

Jak to bude s obtížností? A pro jaký okruh hráčů je hra primárně určena?
Hra je tvořena trochu po vzoru starých Heros Questů, takže bude malinko obtížnější, než je zvykem u českých adventur… Přesto se snažíme dělat hru pro celou rodinu, ale vzhledem k některým složitějším úkolům bude asi dětem muset pomoci rodič. Nechceme sklouznout k úplně dětinskosti.

V poslední době jsou velmi populární různé mezihry. Plánujete něco podobného?
Ne, tuhle cestu neuznávám. I když například programátor je trochu jiného názoru - já jsem ale starý adventurista, takže i když je to možná trochu zpátečnické, ze své pozice jsem akční mezihry zakázal do hry zapracovávat.

Sedmý Rytíř

Jak bude vypadat herní interface? Využívá hra k ovládání nějakých ikonek, příkazů nebo jen kurzoru „všeuměla“?
Ne, interface bude klasický „všeuměl“.

Teď něco o grafice - ta mi dost připomíná Horké Léto 2. Jakým způsobem byla vytvářena?
Grafika je tvořena způsobem tužka - scanner - Photoshop - tablet. Jinak zveřejněné screenshoty jsou prozatím jen pracovní. Navíc hlavní grafik nemá s počítačovými hrami a jejich vývojem žádné zkušenosti, takže je to taky trochu o hledání té správné cesty.

Můžeme se těšit na nějaké grafické efekty, jako je například paralaxní scrolling, stínování postav a tak dále?
Pochopitelně ve hře bude víceúrovňový paralaxní scrolling + další grafické efekty (v podstatě plně využíváme možností DirectDraw a spoustu funkcí DirectX). Stínování postav pochopitelně máme, navíc využíváme alfy a podobných efektů.

A co animace? Konkrétně animace hlavní postavičky? Všiml jsem si, že je ručně kreslená, podobně jako backgroundy - jak kvalitně se vám ji podařilo rozanimovat?
No to snad posoudí až hráč. Animace je prováděna klasickou filmařskou metodou s malinkým využitím 3D programů - ale ne na výpočet grafiky, pouze pro některé složitější scény se propočítává animace kostry, ta je pak vytisknuta a na ni ručně nakresleno, co je třeba. Jinak se snažíme dělat animace na co nejvíce fází.

Sedmý Rytíř

Takže nehrozí podobné trhanice jako v Horkém Létě 2?
Kdepak! Osobně si myslím, že například chůze hlavní postavičky bude ukázková práce toho, jak se to MÁ dělat :-).

Můžeš mi prozradit průměrnou hrací dobu, počet lokací, interaktivních postav a inventářních předmětů?
No. Popravdě řečeno, nemám moc rád tyhle statistické údaje, hraní adventur snad není sport, ne? A kdo má rád klasické adventury, přijde si na své, to slibuji… No ale dobře - lokací cca 80, šest herních kapitol, postav nepočítaně, inventářních předmětů mraky a rozhovorů - až oči budou přecházet. :-)

No tak díky - teď už v tom mám jasno. Když už jsme u toho, jak bude vlastně vyváženo množství konverzace a používání předmětů?
Víc bude používání předmětů, hodně jsme se inspirovali starými adventurami od Lucas Arts, Sierry a podobně. Dialogy nejsou žádný klikací maratón, jsou ve hře hlavně kvůli příběhu a atmosféře.

Prima. Kdy se tedy Sedmého rytíře dočkáme? Kdo jej bude distribuovat a jaká bude pravděpodobná cena?
Dokončení hry je plánováno na květen 2001, distributor není v tuto chvíli ještě jasný a cena záleží na distributorovi, ale jistě nasadí nějakou lidovou cenu - alespoň se ji budu snažit prosadit.

Sedmý Rytíř

No a závěrem se ještě zeptám na minimální konfiguraci…
Pentium, 32 MB RAM - prostě žádný zázrak. Je to jen 2D.

Poslední informace, které vám mohu o Sedmém rytíři poskytnout, se týkají zvukové stránky hry. Dle Radkových slov bude hra nadabována předními českými herci, ale jejich jména se mi z něj vytáhnout nepodařilo: „To je jedno z našich největších tajemství“, zněla jeho strohá odpověď. Nicméně alespoň o hudebním doprovodu vám již mohu prozradit první střípky informací a dokonce i své první dojmy, protože jsem měl tu možnost si jednu skladbu osobně poslechnout - jednalo se o motiv z první kapitoly hry odehrávající se na poušti a vskutku v ní nelze zapřít příjemné arabské motivy. Hudba se tváři jako orchestrální a již nyní jsem si zcela jist, že slabinou hry rozhodně nebude.

Závěrem tedy Radkovi Volfovi poděkuji za rozhovor s přáním, aby hru stihli dokončit v termínu a aby se z ní vyklubala opravdu kvalitní adventura alespoň částečně srovnatelná s předními zahraničními tituly.