Všechno je špatně, tvrdí bývalý ředitel propouštějícího studia

aktualizováno 
Společnost Trion Worlds propustila až sto zaměstnanců. Přesto však bývalý finanční ředitel studia Scott Hartsman problém vnímá především v metodách herního vývoje. A svítá prý na lepší zítřky.

Ilustrační obrázek ze hry Defiance, kterou vydalo studio Trion. Právě tam Scott Hartsman působil jako finanční ředitel.

Svoje úvahy nad situací Hartsman odhalil serveru Massively. "Myslím si, že tradiční vývoj velkorozpočtových her a jejich distribuce jsou rozbité. Ať už jde o on-line hry pro masy hráčů, či jiné tituly," tvrdí.

"Dostáváme se do bodu, kdy velkorozpočtové hry musí být naprostou senzací, aby každého v ekosystému udržely na živu. Ať už jde o náklady vývojářské, vydavatelské či výrobu, prodejce a někdy i majitele platformy."

Filmový přístup prý fungoval, dokud společnosti dokázaly absorbovat chybné kroky a týmy se zvládaly poučit ze svých chyb. "Jak se výsledné náklady zvyšují, méně a méně společností to zvládá. V tom je chyba," tvrdí Hartsman. "Když se řeší, kdo z toho seznamu zaplatí instalatéra, platí se to zleva zprava. A začíná se u vývojářů."

Podle Hartsmana si situaci uvědomuje čím dál více tvůrců, a z tradičního ekosystému tak vystupují. Mění se také přístup přímo v rámci tradičního průmyslu. Každý vývojář začíná mít lepší pojetí o obchodní stránce a marketingové oddělení i ředitelé společností začínají produkt lépe chápat.

V minulosti se prý často mezi jednotlivými odděleními tvořila dělící linka. "Vývojáři, dělejte si jen své věci a nechte obchodníky, ať vyřeší obchodní záležitosti," naznačuje Hartsman zažitou mentalitu. Ale to se prý mění.

Autor:
 

Nejčtenější

Nadvláda Steamu končí, přišel o všechny veliké vydavatele

Steam

Ještě nedávno prakticky nemyslitelná situace se rychle stává realitou. Obchod Steam, jehož aplikaci má dnes na svém...

Třicet jedna her na zpříjemnění zimních měsíců

Kona

Vánoce a Silvestr jsou sice za námi, ale jelikož zima tu s námi ještě nějaký čas pobude, neuškodí připomenout si...

RECENZE: Upřímný názor na PlayStation Classic s dvacítkou minirecenzí

PlayStation Classic

Na novodobou verzi PlayStation jedničky se čekalo s nadšením, které však po jejím vydání rychle opadlo. Že to není...

Třicet minut hrůz i nadšení. Dojmy z demoverze remaku Resident Evil 2

Resident Evil 2 (2019)

Remake hororové klasiky Resident Evil 2 se nezadržitelně blíží. Kdo už se nemůže dočkat vydání, najde dočasnou útěchu v...

RECENZE: Feudal Alloy je nenápadný hit od českých tvůrců

Feudal Alloy

Povedená 2D skákačka od českých tvůrců sice neobrátí herní průmysl naruby, ale díky chytlavé hratelnosti a milé grafice...

Další z rubriky

Nejočekávanější akční hry roku 2019 - 2. část

Doom Eternal

Druhá část našeho přehledu nejočekávanějších akčních her pro rok 2019 je stejně nabitá jako ta první. Těšit se můžeme...

Nejočekávanější adventury roku 2019

Milovníci těžkých hádanek a napínavých příběhů si na své přijdou i v roce 2019....

Milovníci těžkých hádanek a napínavých příběhů si na své přijdou i v roce 2019. Vybrali jsme pro vás ty nejzajímavější...

Prozraďte, které nejlepší komiksy jste četli?

Čtyřlístek - obálka čísla 100

Když se řekne komiks, mnozí si představí jen kreslené příběhy pro děti. Což je škoda. Pokud vás komiks provází i v...

Najdete na iDNES.cz