Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Runaway – podrobnosti přímo od zdroje

  12:00
Důkazem toho, že žánr adventur rozhodně neleží na smrtelné posteli, je řada projektů, jichž jsme se letos dočkali nebo se ještě v blízké době dočkáme. Mezi ty druhé můžeme bez okolků zařadit i velmi nadějnou hru Runaway: A Road Adventure, o níž jsem si s chutí popovídal s Rafaelem Latieguim, hlavním grafikem týmu Pendulo Studios.

Runaway: A Road AdventureJiž před několika měsíci jsme vás v jedné z našich Runaway: A Road Adventure. Měsíce ubíhaly a jelikož uveřejněné screenshoty a střípky informací nasvědčovaly tomu, že by mohlo jít o opravdu kvalitní point&click adventuru ze staré školy, které jsou v dnešní době spíše raritou, rozhodli jsme se spojit přímo s výrobním týmem a vytáhnout z něj pokud možno co nejvíce informací. To se nám nakonec podařilo díky ochotě Rafaela Latieguiho, který v týmu působí na postu hlavního grafika.

S rozhovorem bych začal přímo u firmy Pendulo Studios. Můžeš mi prozradit něco o vašich předešlých projektech? Pamatuji se, že jsem před lety hrál jednu adventuru, jmenovala se „Igor: Objective Uikokahonia“, a i ta je prý vašim dílem.
Pendulo jsme založili před sedmi lety v Madridu a „Igor“ byla naše vůbec první hra. Náš další projekt se jmenoval „Hollywood Monsters“ a byla na něj skvělá odezva jak od recenzentů, tak i od hráčů ve všech zemích, kde se prodával. Získal hned několik ocenění a po celé tři roky patřil mezi pět
Runaway: A Road Adventurenejprodávanějších adventur ve španělsky hovořících zemích.

Proč se vlastně váš tým zabývá tvorbou klasických point&click adventur?
Jádro Pendula tvoří skalní hráči adventur a to je důvod, proč se specializujeme na tento žánr. A point&click systém jsme si zvolili, protože je pro hráče nejpohodlnější.

Kterými hrami jste se nechali během tvorby Runawaye nejvíce inspirovat?
Runaway byl ovlivněn více filmy než grafickými adventurami a milovníci filmů v naší hře naleznou spoustu známých odkazů nebo povědomých scének.

Můžeš našim čtenářům odhalit příběh vaší nejnovější hry?
Příběh hry začíná ve chvíli, kdy se hlavní hrdina Brian vypravuje na výlet z New Yorku do San Franciska, kde má studovat na vysoké škole. Během cesty však narazí na striptýzovou tanečnici, která ho dostane do pěkné šlamastiky. Od té chvíle, aniž by věděl proč, budou na vrcholku seznamu Runaway: A Road Adventurehledaných osob newyorkské mafie.

Velmi důležitá věc – půjde o zcela vážnou detektivní adventuru, nebo to bude spíš humorná komedie?
Vlastně obojí. V podstatě je to detektivka s notnou dávkou humoru. Postavy, které hlavní hrdinové během svého dobrodružství potkají (mafiánský vrhač nožů, stoletý americký indián, opilý mexický svatý muž nebo skupinka prostitutek), dávají dohromady vskutku originální story.

Jak to bude s vyvážením konverzace vs. kombinování s inventářními předměty?
Snažili jsme se to s množstvím rozhovorů příliš nepřehánět, protože věříme, že většina hráčů nemá rozvleklé dialogy se stovkami možností příliš v oblibě.

Jak moc bude hra rozsáhlá? Kolik lokací, inventářních předmětů a interaktivních postav Runaway: A Road Adventurepro nás máte připraveno?
Okolo 100 lokací, 120 předmětů a 30 charakterů.

Co mi můžeš říct o herních úkolech a puzzlech? Doufám, že do hry nehodláte vložit žádné akční mezihry?
Neměj strach, žádné akční puzzly v naší hře nebudou, nicméně raději buď připraven prakticky na cokoliv. Naše předchozí hra byla dost zvláštní hlavně díky svým mazaným hádankám. V Runaway jsme se snažili obtížnost úkolů postupně zvyšovat spolu s během příběhu.

Mohl bys mi popsat interface Runawaye? Předpokládám, že se hra bude ovládat myší… ale budou tam nějaké příkazy, grafické menu nebo prostě jen kurzor „všeuměl“?
Interface je jednoduchý a účinný. Během minutky ho máš v krvi a dovolí ti dělat prakticky cokoliv. Využili jsme různých ikonek představujících několik akcí a možností, které můžeš vykonat s předměty nebo postavami na obrazovce.

Runaway: A Road AdventureA teď něco o grafice. Pokud je mi známo, Runaway poběží v nezvykle vysokém rozlišení (1024x768). Proč jste se pro tak vysoké rozlišení rozhodli? A půjde hra spustit i v nižších rozlišeních?
Je mi líto, ale 1024x768 bude jediné možné rozlišení. Zvolili jsme jej, protože jsme se rozhodli vytvořit vzhledově kvalitní hru, která nebude mít mezi žádnými současnými grafickými adventurami konkurenci.

Dočkáme se taky nějakých speciálních efektů, jako je třeba paralaxní scrolling nebo něco podobného?
Vlastně je tam od všeho něco, několikavrstvý scrolling, anti-aliasing sprajtů a tak dále. Jsme hrdí na to, že hráči ve hře nepoznají co je 3D a co je 2D. Smíchali jsme totiž obojí dohromady a výsledný efekt je opravdu překvapující.

Animace postaviček ve vašem videotraileru mi připadaly tak realistické, tak… živé! Jsou Runaway: A Road Adventurekreslené ručně, nebo jste použili nějakou speciální metodu?
Postavy byly načrtnuty na papíře a pak vytvořeny ve 3D. Pro integraci 3D animací na 2D pozadí jsme použili svých vlastních prográmků.

Teď uteču od grafiky k hudbě. Jaký druh hudby jste pro svoji hru zvolili? A bude se dynamicky měnit v závislosti na aktuálním dění na obrazovce?
Ano, styl hudby bude záležet na hráčových akcích a bude se odvíjet od toho, co se právě děje na obrazovce. Nicméně v určitých důležitých fázích hry, kdy hráč nemá postavičku pod kontrolou, se hudební doprovod změní v orchestrální a bude silně připomínat filmovou hudbu.

Kdy se vlastně Runawaye dočkáme? Bude to ještě před Vánoci? Jinými slovy: budete soutěžit o nejlepší adventuru roku 2000, nebo 2001? :o)
Runaway by se měla dostat do obchodů počátkem roku 2001.

Runaway: A Road AdventureJedna z mých posledních otázek: V čem si myslíš, že je největší síla vaší hry a čím se odlišuje od ostatních úspěšných adventur?
V prvé řadě je úžasná po vizuální stránce, prakticky nerozeznatelná od současných animovaných filmů. Runaway má v sobě něco, co prostě v jiných adventurách nenajdeš – jakési kouzlo legendárních adventur ze staré školy.

No a na závěr již tradiční otázka: Jaký je tvůj názor na budoucnost adventur – co si myslíš o moderních 3D adventurách (jako Monkey Island 4 nebo Simon the Sorcerer 3D)?
Osobně si myslím, že 2D technologie má pořád ještě něco do sebe, nicméně 3D hry se stanou čím dál více populární a začnou zabírat i původní 2D teritorium, alespoň dokud se 3D nebude samo omezovat pokusy o imitaci reality a raději bude hledat jiné méně realistické styly. Jinými slovy, 3D může být dobrým nástrojem pro developery, kteří se rozhodli upustit od 2D vzhledu svých projektů.

Nakonec zde pro vás ještě mám informaci o pravděpodobné minimální hardwarové konfiguraci. Bude jí pouze Pentium 166 MHz s 32 MB RAM a 8xCD-ROM.

Autor:

Nejčtenější

Nadšenec vytvořil dřevěné PC, které se nemusí stydět dát ani do obýváku

Herní počítače už jsou dnes běžnou součástí domácího vybavení, jejich většinou futuristický design a mohutné LED podsvícení je však diskvalifikují od toho, aby si je esteticky uvažující jedinci...

Vývojáři Baldur’s Gate 3 slaví úspěch modifikací. Doporučují zvětšení prsou

Studio Larian se na sociálních sítích pochlubilo, že si fanoušci jejich hitu Baldur’s Gate 3 stáhli již sto miliónů modifikací. Z tisíců všemožných neoficiálních vylepšení ovšem sami nečekaně...

Vyzkoušeli jsme unikátní zábavní centrum v srdci Prahy

Loni zrekonstruovaný objekt obchodního domu Máj přinesl pohled na zcela jiný koncept, než byli zákazníci předtím navyklí. Výraznou novinkou je zábavní projekt Levels, optimisticky rozmáchlý přes celá...

Nic není nemožné. Legendární střílečku rozjedete jako elektronický dokument

Pomalu se krátí seznam způsobů, jakými ještě není možné spustit legendární střílečku Doom z roku 1993. Nyní nově totiž také tuto hru spustíte i v rámci formátu dokumentů PDF.

Go woke, go broke? Queerosexuální gendermancerka opouští EA bez potlesku

Režisérka třetího pokračování kultovní série Dragin Age Corinne Buscheová opustila po 18 letech vydavatelství Electronic Arts. Ostře sledovaná hra sice uspěla u kritiků, neprodávala se ovšem příliš...

Vše, co víme o chystané konzoli Nintendo Switch 2

Společnost Nintendo uvede během roku 2025 novou konzoli Switch 2, nástupce populárního Switche. Pojďme si rozebrat vše, co o konzoli prozatím víme a co očekávat.

25. ledna 2025 0

Go woke, go broke? Queerosexuální gendermancerka opouští EA bez potlesku

Režisérka třetího pokračování kultovní série Dragin Age Corinne Buscheová opustila po 18 letech vydavatelství Electronic Arts. Ostře sledovaná hra sice uspěla u kritiků, neprodávala se ovšem příliš...

25. ledna 2025 60

Nintendo Switch 2

vydáno 24. ledna 2025  14:14,  aktualizováno  14:15

Civilizace VII: datum vydání, cena, hardwarové nároky a hlavní změny

Datum vydání snad nejočekávanější strategie letošního roku se blíží. Sid Meier’s Civilization VII přichází po více jak osmi letech od vydání předchozího dílu. Přinášíme přehled základních informací a...

24. ledna 2025 3

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Babišová s Bartošem čekají dítě. Nebylo to plánované, ale těšíme se, říkají

A je to venku! Herec Kryštof Bartoš (32) bude otcem. Maminkou očekávaného dítěte je jeho partnerka, herečka Martina...

Po otcově smrti přišlo peklo. Prohrál jsem vše, říká syn Josefa Vinkláře

Herečka a spisovatelka Ivanka Devátá (89) vydala loni knihu s názvem Můj příšerný syn a její hlavní hrdina Adam Vinklář...

V Česku otevírá pobočku nový řetězec. Slibuje velké porce zdravého jídla

Po několika odložených startech vstupuje na český trh řetězec se zdravým jídlem. V přízemí pražského centra Máj Národní...

Soaking: sexuální praktika, která je příliš bizarní, aby byla reálná

Virální, bizarně kreativní, legrační. Sexuální praktika soaking uhranula internet, fascinuje. Slouží jako nástroj...

Šedesátník Dominik Hašek bude počtvrté táta. Jsem opatrnější, říká hokejista

Hokejista Dominik Hašek, který 29. ledna oslaví šedesátiny, se pochlubil šťastnou novinkou. Bude z něj opět tatínek. S...