Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Runaway – podrobnosti přímo od zdroje

  12:00
Důkazem toho, že žánr adventur rozhodně neleží na smrtelné posteli, je řada projektů, jichž jsme se letos dočkali nebo se ještě v blízké době dočkáme. Mezi ty druhé můžeme bez okolků zařadit i velmi nadějnou hru Runaway: A Road Adventure, o níž jsem si s chutí popovídal s Rafaelem Latieguim, hlavním grafikem týmu Pendulo Studios.

Runaway: A Road AdventureJiž před několika měsíci jsme vás v jedné z našich Runaway: A Road Adventure. Měsíce ubíhaly a jelikož uveřejněné screenshoty a střípky informací nasvědčovaly tomu, že by mohlo jít o opravdu kvalitní point&click adventuru ze staré školy, které jsou v dnešní době spíše raritou, rozhodli jsme se spojit přímo s výrobním týmem a vytáhnout z něj pokud možno co nejvíce informací. To se nám nakonec podařilo díky ochotě Rafaela Latieguiho, který v týmu působí na postu hlavního grafika.

S rozhovorem bych začal přímo u firmy Pendulo Studios. Můžeš mi prozradit něco o vašich předešlých projektech? Pamatuji se, že jsem před lety hrál jednu adventuru, jmenovala se „Igor: Objective Uikokahonia“, a i ta je prý vašim dílem.
Pendulo jsme založili před sedmi lety v Madridu a „Igor“ byla naše vůbec první hra. Náš další projekt se jmenoval „Hollywood Monsters“ a byla na něj skvělá odezva jak od recenzentů, tak i od hráčů ve všech zemích, kde se prodával. Získal hned několik ocenění a po celé tři roky patřil mezi pět
Runaway: A Road Adventurenejprodávanějších adventur ve španělsky hovořících zemích.

Proč se vlastně váš tým zabývá tvorbou klasických point&click adventur?
Jádro Pendula tvoří skalní hráči adventur a to je důvod, proč se specializujeme na tento žánr. A point&click systém jsme si zvolili, protože je pro hráče nejpohodlnější.

Kterými hrami jste se nechali během tvorby Runawaye nejvíce inspirovat?
Runaway byl ovlivněn více filmy než grafickými adventurami a milovníci filmů v naší hře naleznou spoustu známých odkazů nebo povědomých scének.

Můžeš našim čtenářům odhalit příběh vaší nejnovější hry?
Příběh hry začíná ve chvíli, kdy se hlavní hrdina Brian vypravuje na výlet z New Yorku do San Franciska, kde má studovat na vysoké škole. Během cesty však narazí na striptýzovou tanečnici, která ho dostane do pěkné šlamastiky. Od té chvíle, aniž by věděl proč, budou na vrcholku seznamu Runaway: A Road Adventurehledaných osob newyorkské mafie.

Velmi důležitá věc – půjde o zcela vážnou detektivní adventuru, nebo to bude spíš humorná komedie?
Vlastně obojí. V podstatě je to detektivka s notnou dávkou humoru. Postavy, které hlavní hrdinové během svého dobrodružství potkají (mafiánský vrhač nožů, stoletý americký indián, opilý mexický svatý muž nebo skupinka prostitutek), dávají dohromady vskutku originální story.

Jak to bude s vyvážením konverzace vs. kombinování s inventářními předměty?
Snažili jsme se to s množstvím rozhovorů příliš nepřehánět, protože věříme, že většina hráčů nemá rozvleklé dialogy se stovkami možností příliš v oblibě.

Jak moc bude hra rozsáhlá? Kolik lokací, inventářních předmětů a interaktivních postav Runaway: A Road Adventurepro nás máte připraveno?
Okolo 100 lokací, 120 předmětů a 30 charakterů.

Co mi můžeš říct o herních úkolech a puzzlech? Doufám, že do hry nehodláte vložit žádné akční mezihry?
Neměj strach, žádné akční puzzly v naší hře nebudou, nicméně raději buď připraven prakticky na cokoliv. Naše předchozí hra byla dost zvláštní hlavně díky svým mazaným hádankám. V Runaway jsme se snažili obtížnost úkolů postupně zvyšovat spolu s během příběhu.

Mohl bys mi popsat interface Runawaye? Předpokládám, že se hra bude ovládat myší… ale budou tam nějaké příkazy, grafické menu nebo prostě jen kurzor „všeuměl“?
Interface je jednoduchý a účinný. Během minutky ho máš v krvi a dovolí ti dělat prakticky cokoliv. Využili jsme různých ikonek představujících několik akcí a možností, které můžeš vykonat s předměty nebo postavami na obrazovce.

Runaway: A Road AdventureA teď něco o grafice. Pokud je mi známo, Runaway poběží v nezvykle vysokém rozlišení (1024x768). Proč jste se pro tak vysoké rozlišení rozhodli? A půjde hra spustit i v nižších rozlišeních?
Je mi líto, ale 1024x768 bude jediné možné rozlišení. Zvolili jsme jej, protože jsme se rozhodli vytvořit vzhledově kvalitní hru, která nebude mít mezi žádnými současnými grafickými adventurami konkurenci.

Dočkáme se taky nějakých speciálních efektů, jako je třeba paralaxní scrolling nebo něco podobného?
Vlastně je tam od všeho něco, několikavrstvý scrolling, anti-aliasing sprajtů a tak dále. Jsme hrdí na to, že hráči ve hře nepoznají co je 3D a co je 2D. Smíchali jsme totiž obojí dohromady a výsledný efekt je opravdu překvapující.

Animace postaviček ve vašem videotraileru mi připadaly tak realistické, tak… živé! Jsou Runaway: A Road Adventurekreslené ručně, nebo jste použili nějakou speciální metodu?
Postavy byly načrtnuty na papíře a pak vytvořeny ve 3D. Pro integraci 3D animací na 2D pozadí jsme použili svých vlastních prográmků.

Teď uteču od grafiky k hudbě. Jaký druh hudby jste pro svoji hru zvolili? A bude se dynamicky měnit v závislosti na aktuálním dění na obrazovce?
Ano, styl hudby bude záležet na hráčových akcích a bude se odvíjet od toho, co se právě děje na obrazovce. Nicméně v určitých důležitých fázích hry, kdy hráč nemá postavičku pod kontrolou, se hudební doprovod změní v orchestrální a bude silně připomínat filmovou hudbu.

Kdy se vlastně Runawaye dočkáme? Bude to ještě před Vánoci? Jinými slovy: budete soutěžit o nejlepší adventuru roku 2000, nebo 2001? :o)
Runaway by se měla dostat do obchodů počátkem roku 2001.

Runaway: A Road AdventureJedna z mých posledních otázek: V čem si myslíš, že je největší síla vaší hry a čím se odlišuje od ostatních úspěšných adventur?
V prvé řadě je úžasná po vizuální stránce, prakticky nerozeznatelná od současných animovaných filmů. Runaway má v sobě něco, co prostě v jiných adventurách nenajdeš – jakési kouzlo legendárních adventur ze staré školy.

No a na závěr již tradiční otázka: Jaký je tvůj názor na budoucnost adventur – co si myslíš o moderních 3D adventurách (jako Monkey Island 4 nebo Simon the Sorcerer 3D)?
Osobně si myslím, že 2D technologie má pořád ještě něco do sebe, nicméně 3D hry se stanou čím dál více populární a začnou zabírat i původní 2D teritorium, alespoň dokud se 3D nebude samo omezovat pokusy o imitaci reality a raději bude hledat jiné méně realistické styly. Jinými slovy, 3D může být dobrým nástrojem pro developery, kteří se rozhodli upustit od 2D vzhledu svých projektů.

Nakonec zde pro vás ještě mám informaci o pravděpodobné minimální hardwarové konfiguraci. Bude jí pouze Pentium 166 MHz s 32 MB RAM a 8xCD-ROM.

Autor:
  • Nejčtenější

Studie ukázala, že víc lidí raději hry sleduje, než aby je sami hráli

Průzkum společnosti Midia Research ukázal, že hráči tráví víc času sledováním videoobsahu věnovaného počítačovým hrám než jejich samotnému hraní.

11. prosince 2024 75

RECENZE: Indiana Jones je zase na vrcholu, nová hra se vyrovná původním filmům

100 %

Že bude nová herní adaptace osmdesátkového hrdiny Indiana Jonese pecka, jsme tak trochu dopředu tušili, že ale až taková, jsme nedoufali ani v těch nejdivočejších snech. Rovnou stovku dáváme opravdu...

Xbox Series X/S
6. prosince 2024 43

O víkendu se zrodily dva masivní herní hity

Výrazné přízni hráčů se těší nejenom free 2 play kooperativní střílečka s postavami ze světa Marvelu, ale zejména očekávaná diablovka Path of Exile 2.

9. prosince 2024  11:22 5

Dvacet nejzásadnějších her roku 2004. Zvolte tu nejlepší

Dvacet let vypadá jako dlouhá doba, na mnohé hity tehdejší doby ovšem vzpomínáme dodnes. Světlo světa tehdy spatřil například kultovní World of Warcraft, graficky revoluční střílečky Far Cry,...

7. prosince 2024 21

Které hry by podle vás měly zabojovat o titul Hra roku 2024?

Závěr roku již tradičně patří čtenářské anketě Hra roku na Bonuswebu. Pojďme si připomenout, co všechno letos vyšlo, a vy nám napište, které kousky by podle vás měly promluvit do finálního hlasování.

8. prosince 2024 20

Herního Oscara vyhrál Astro Bot, představen byl nový Zaklínač a Mafia

V americkém Los Angeles proběhlo v noci na pátek předávání cen Game Awards, které jsou jakousi videoherní obdobou filmových Oscarů. Letos jasný favorit nebyl, o to bylo soupeření zajímavější. Více...

13. prosince 2024  5:38 10

Když realita nestačí. Vybíráme nejpopulárnější videoherní simulátory

Chcete si zkrátit dlouhé zimní večery nějakým povedeným simulátorem? Máme pro vás spoustu tipů na hry, které vás přenesou do mnoha zajímavých rolí a situací se solidní dávkou realističnosti.

13. prosince 2024 13

Zahrajte si zdarma na trpaslíky z Pána prstenů

Digitální obchod Epic rozdává kooperativní survival hru The Lord of the Rings: Return to Moria, ve které se budete snažit udržet naživu trpaslíky v nepřáteli zamořených dolech.

12. prosince 2024  18:56 4

Vyšla PC verze mobilní strategie Warcraft Rumble

Mobilní akční strategie Warcraft Rumble vyšla před více než rokem na iOS a Android, nyní si ji uživatelé mohou zahrát také na PC v betaverzi.

12. prosince 2024  9:48 0

Velký test másla: Nejlahodnější vzorek nebyl ani bio, ani z alpského mléka

Premium Lahodné máslo, které chutná a voní po smetaně, nemusí stát majlant. Jenže napěchovat jím mrazák, když je zrovna v akci,...

Lidl zlevnil až o devadesát procent, zákazníci kvůli tomu oblehli Letňany

Plastové autíčko za dvacku zlevněné o osmdesát procent, litinový hrnec za sto korun, zlevněný na čtvrtinu původní ceny....

V naději už nevěřím, moje onemocnění je smrtelné, říká Cyril Höschl o diagnóze

Premium Celý život tlumočil složitou řeč vědy do srozumitelného jazyka. Před rokem však psychiatrovi Cyrilu Höschlovi zasáhlo...

Ve Švédsku vládne trend „měkkých dívek“. Ženy končí v práci a žijí z platu mužů

Švédsko má celosvětovou pověst země prosazující rovná práva žen a mužů. Přesto teď poněkud překvapivě tamní mladé ženy...

Olga nafotila pornofotky, seznamovací show Bachelor teď opouští kvůli dceři

Po dramatickém odchodu Denisy Veselé, která v seznamovací show Bachelor Česko skončila poté, co se Jan Solfronk...