Jak jste již asi zaznamenali, přinášeli jsme vám uplynulý víkend zpravodajství z herní akce měsíce - ProStarCraft Tournamentu Winter2k. Konala se pod záštitou seskupení ProGamers, které má na kontě mimo jiné i říjnový ProQuake Tournament Fall2k, jenž byl svým obsazením i velikostí největší a nejprestižnější akcí tohoto druhu u nás. A protože PSCT Winter2k včera skončil, pokusíme se vám nyní trošku nastínit atmosféru a náladu, která na tomto turnaji panovala.
Dnešek (tj. neděle, tedy vlastně včerejšek :o) ) byl o poznání klidnější, než ony dva dny předtím, a to i přes to, že po předchozí hektické zkušenosti z PQT jsem si myslel, že to už možné není. To však nebylo vůbec na škodu, jen to hezky dokreslovalo příjemnou a přátelskou atmosféru, která na turnaji panovala. Příčina tohoto klidu byla zřejmá - zatímco v pátek a sobotu se hrály zápasy v základních skupinách, a přítomni byli tím pádem všichni hráči, dnešek se nesl ve znamení finálového "play-off", takže v tělocvičně dejvické střední školy byli už jen ti účastníci, kterým se podařilo probojovat se ze skupiny, a pár nadšenců, kteří si nemohli nechat ujít příležitost shlédnout kvalitní souboje.
Nedá se ale říci, že by místo turnaje zelo prázdnotou. Jen u počítačů nesedělo tolik hráčů jako první dny. Zbytek se zájmem sledoval vývoj jednotlivých utkání. Vybrat si mohli ze dvou možností - buď stát za jedním z hráčů a nakukovat mu přes rameno, nebo přejít do vedlejší tělocvičny a tam sledovat průběh některé z bitev promítaný přímo na zeď. Netřeba asi poznamenávat, že mnohem větší úspěch měla možnost druhá. Projekce bojů o první místo jsme se bohužel nedočkali. Došlo k nečekanému a hlavně nemilému jevu - ačkoliv byl operátor projektoru ke hře připojen pouze jako "observer", začalo se po několika zápasech objevovat tzv. lagování. To bylo pro nás, přihlížející, poměrně nepříjemné, ale neporovnatelně horší to bylo pro hráče samotné. Těm totiž zatuhávání obrazu nejen kazilo pocit ze hry, ale hlavně je neustále rozptylovalo a nemohli se řádně soustředit na samotné souboje. Nedalo se tedy dělat nic jiného, než že projektor zůstal ležet ladem a my jsme museli vzít zavděk nepohodlným nakukováním soutěžícím přes rameno.
Během celého dne jsme se úspěšně prokousávali jednou větví pavouku za druhou, až v půl sedmé večer konečně došlo k vyhlášení vítězů prvního turnaje. Trošku paradoxně se jednalo také o turnaj nejvíce obsazený - 1v1 v BroodWaru. Bez ztráty jediného bodu jej zvítězil Lord.Chick, který si tímto výkonem vysloužil nejenom reprobedny, pohár a tričko, ale jako určitý bonus také malou láhev šampaňského. Možná poněkud danajský dar, protože v dejvických "kuloárech" jsem pochytil informaci, že tento pražský rodák je ze zásady abstinent (možná to není pravda, jak jsem slyšel, tak posílám dál :o) ).
Podařilo se nám také získat vyjádření jednoho z vůdčích členů ProGamers, Dana Pavelky, na otázku, jaký má pocit z právě končícího PSCT. V jeho odpovědi je znát radost z dobře vykonané práce: "Při organizaci [PSCT Winter2k] jsme plně využili zkušenosti z minulého PSCT a z PQT. Podle nás to byl turnaj, na kterém se vyskytlo nejméně věcí, které by nám dělaly problémy a jež bychom museli narychlo řešit. Samozřejmě platí, že bychom se chtěli stále zlepšovat, ale dá se říci, že zde se zvládalo všechno relativně nejlépe a zpoždění bylo nejmenší ze všech našich akcí. Nedošlo zde také k žádnému porušení pravidel turnaje, a ani k nějakému násilnému zrychlování. Toho si osobně nesmírně vážím."
Popřejme tedy členům ProGamers hodně úspěchů při organizaci dalších turnajů a těšme se na další akci, která se bude konat pod jejich záštitou.