BonusWeb: Před necelým půlrokem jste pořádali první ProStarCraft Tournament a není to ani měsíc, co proběhl ProQuake Tournament Fall2k. Tento víkend se zase nese ve znamení PSCT. Jak to všechno stíháte?
Patrik Pavelka: No, je to náročné, to nemá cenu zapírat. Ale zvládnout se to dá.
BW: Když porovnáte předchozí PSCT a tento listopadový, vidíte v nich nějaké rozdíly nebo pokrok?
PP: To určitě. Všechno probíhá mnohem plynuleji, bez větších problémů. Organizačně to zvládáme mnohem lépe, než když jsme tuto akci pořádali poprvé. Dále přišlo více lidí, než napoprvé, a zdá se, že celá akce má mnohem větší prestiž. Ale ten hlavní rozdíl vidím v tom, co jsem řekl na začátku - že po organizační stránce je pro nás nyní vše mnohem jednodušší.
BW: Řekl jste, že je tady více hráčů než minule. Kolik hráčů přišlo?
PP: Přišlo něco přes padesát hráčů, přičemž minule jich tu bylo asi čtyřicet.
BW: Jsou tu nějaká známá jména, jako byl například na PQT Rufus z Holandska?
PP: Tady zatím takové celebrity nemáme. Jsou zde jistí favorité, ale ty jsou převážně z českých řad, například Lord.Chick nebo Cmdr.Jenda. Bohužel, propojení na zahraniční scénu zatím nemáme tak velkou jako v Quaku. Je tady ale poměrně početná výprava ze Slovenska, ale to jsou jediní hráči ze zahraničí, kteří k nám přijeli.
BW: Můžete nám něco říci k samotnému průběhu turnaje? PP: Probíhají zde souboje jak v původním StarCraftu, tak i v datadisku BroodWar. Hraje se jak v jednotlivcích - 1v1, tak i ve dvojicích - 2v2. Jinak průběh je standardní, stejně jako tomu bylo na PQT. To znamená, že jsou rozlosovány základní skupiny, ve kterých hraje každý s každým. Z těchto skupin postupují dva nejlepší do pavouku, který se hraje systémem Full Double Elimination (pavouk vítězů a pavouk poražených).
BW: Na PQT byl první cenou v hlavním turnaji gigahertzový procesor. Máte pro vítěze PSCT připraveny nějaké podobné odměny?
PP: Takovéto ceny se nám bohužel doopravdy sehnat nepodařilo. Dá se říci, že věcné ceny nejsou tak kvalitní jako na PQT, to ale vynahrazujeme kvantitou. Jsou zde tedy optické myši, zvukové karty, reprobendy, a samozřejmě poháry a trička ProGamers.
BW: Nyní otázka mířená trošku do zákulisí. Je velký rozdíl mezi organizací turnaje pro padesát hráčů a té obří akce, která se konala před měsícem v Kněževsi? Jde to vůbec srovnávat?
PP: Srovnávat to určitě jde, to organizační schéma je více méně totožné. Musíme to tu přichystat, rozchodit síť a elektřinu, připravit si systém celého turnaje. Jinak je ale mezi oběma akcemi obrovský rozdíl. Není to ale pouze tím, že je zde jen padesát lidí, tedy o tolik méně než na PQT. Hlavní rozdíl je v tom, že to jsou starcraftisté. Ti uvažují a chovají se úplně jinak. Hráči vědí, co mají hrát, a chovají se podle toho. Výsledky nám včas nahlašují, oproti PQT tedy všechno probíhá zcela v klidu a není zapotřebí vynakládat tolik úsilí na to, aby turnaj probíhal tak, jak by měl.
BW: Na PQT se finálové zápasy promítaly na zeď, což se setkalo s velice příznivým ohlasem. Chystáte to samé i tentokrát?
PP: Samozřejmě, máme zde jednu místnost vyhrazenou právě pro projekci. A nechceme promítat pouze finálová utkání, ale když probíhá nějaký dramatický zápas už nyní, tak jej tam ostatním hráčům pouštíme.
BW: Na kdy plánujete další ProStarCraft Tournament? Bude opět za půl roku, nebo někdy jindy?
PP: Samozřejmě bychom chtěli uspořádat další turnaj ve StarCraftu za půl roku, ale slíbit to nemohu. Může se stát, že bude o pár měsíců dříve nebo později.
BW: Uslyší o vás hráči ještě před tímto turnajem?
PP: Pravděpodobně ano. Chystáme jedno menší (nebo spíše větší) překvapení, ale detaily o něm zveřejníme až v pravou chvíli.
BW: Tak tedy nebudu dále vyzvídat. Děkuji za rozhovor a přeji vám, aby toto překvapení nakonec vyšlo.