Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Žádná rakovina. Český Project Hospital jde vlastní cestou, říká vývojář

  0:08
Připravovaná česká strategie Project Hospital se chce opřít o tři hlavní pilíře: propracovanou budovatelskou část, management a diagnostiku nemocí. „Nemoci vybíráme velmi pečlivě, takže rakovina, venerické ani nevyléčitelné choroby v naší hře nebudou,“ řekl Bonuswebu šéfdesignér projektu Roman Pítr.
Project Hospital od českých Oxymoron Games

Project Hospital od českých Oxymoron Games | foto: Oxymoron Games

Project Hospital na mě působí jako komplexnější a vážněji pojatý Theme Hospital. Prozraďte, v čem jsou si hry podobné a v čem se naopak liší?
Na první pohled vám můžou obě hry připadat stejné, ale po bližším prozkoumání zjistíte, že kromě izometrické grafiky a lékařského prostředí jde Project Hospital svou vlastní cestou. Vezmeme-li v potaz tři hlavní prvky gameplaye, tak budovatelská část je mnohem propracovanější a umožňuje hráči vyhrát si s veškerými detaily, včetně třeba tiskárny na stole. 

Roman Pítr

Na otázky Bonuswebu odpověděl Roman Pítr, šéfdesignér Oxymoron.games. S vývojem her má více než desetileté zkušenosti. 

Roman Pítr

Pak je tu management, který je třeba řešit od náboru zaměstnanců až po podepisování smluv s pojišťovnami. A v neposlední řadě je diagnostika, kde si hráč může převzít vlastní pacienty a posílat je na různá vyšetření nebo předepisovat léčbu, čistě dle vlastního uvážení.

Kouzlo Theme Hospital bylo také v tom, že jsme léčili bláznivé nemoci, například neviditelnost či nafouknutou hlavu. Jak se chcete ve hře vypořádat s vážnými nemocemi, například rakovinou, nebo smrtí tak, aby to pro hráče nebylo nepříjemné? 
Nemoci do Project Hospital vybíráme velmi pečlivě, takže rakovina, venerické ani nevyléčitelné choroby v naší hře nebudou, stačí že se s nimi spousta lidí musí potýkat ve skutečném životě. Co se týče smrti, to bude čistě volitelná záležitost, kterou si budete moci zapnout, nebo vypnout dle vlastních preferencí. Rozhodně není naším cílem, aby hráči po dohrání Project Hospital začali zakládat terapeutické skupiny.

Project Hospital od českých Oxymoron Games
Project Hospital od českých Oxymoron Games

Rozumím, přesto ještě zmíním postřeh našeho čtenáře: neuvidíme nafouknuté hlavy třeba formou easter eggu?
Nafouknuté hlavy ani jiné nemoci z původního Theme Hospitalu určitě ne. Nicméně hra bude snadno modovatelná, takže fanoušci si mohou tyto nemoci přidat sami. Easter eggy plánujeme, ale ty se přece neprozrazují.

V propagačních materiálech pokládáte otázku, zda bude při šéfování nemocnice naším cílem spokojenost personálu i pacientů, nebo zda chceme primárně vydělat co nejvíce peněz. Znamená to, že hra zohlední více stylů hraní?
Přesně tak. Klademe velký důraz na to, aby hra byla přístupná jak pro casual hráče, tak i výzvou pro hardcore stratégy. V praxi to znamená, že pokud vás například neláká stavitelská část hry, můžete si ji zjednodušit používáním prefabů, kde najdete předpřipravené místnosti, nebo i celá oddělení, u kterých hráč pouze rozhodne, kam je umístí a může hned hrát. Ostatní prvky hry jsou pak balancovány podobně, aby se každý mohl věnovat jen tomu, co ho baví, anebo mít svou nemocnici plně pod kontrolou a starat se o ni i do toho nejmenšího detailu. 

Jak bude ve hře řešen postup hrou? Čekají nás mise spojené příběhem, nebo... ?
Průchod hrou budou zajišťovat dva módy. Klasický sandbox, kde hráč začne na zelené louce a může si zde vybudovat, co chce bez jakýchkoli omezení. A potom kampaň, skládající se z několika misí, které budou připraveny primárně pro ty stratégy, kteří při hraní potřebují průvodce (v případě tutorialu), anebo skutečnou výzvu v pozdějších misích. Jestli se nám kampaň podaří propojit i příběhem, není zatím jisté, ale rádi bychom.

Na který prvek v Project Hospital jste pyšní? A naopak, byl nějaký nápad, který vypadal skvěle na papíře, ale ve hře nakonec nefungoval dobře? 
Určitě jsme pyšní na diagnostiku, která začala spíš jako experiment s nejistým výsledkem, ale při testech se ukázalo, že si ji většina hráčů velmi chválí. Jedná se vlastně o tu část hry, kde hráč pomocí pacientových symptomů a nejrůznějších vyšetření hledá správnou diagnózu. Dokonce jsme měli testera, který všechny pacienty s jednoduchými nemocemi vyhazoval a přijímal jen ty komplikované, protože tak ho to bavilo nejvíc.

Project Hospital od českých Oxymoron Games
Project Hospital od českých Oxymoron Games

Z těch nepovedených designů bych zmínil například „utility mode“. Mělo se jednat o budovatelskou část, kde by hráč řešil pokládání elektrických kabelů, vodovodních trubek, doplňování materiálu ve skladech a údržbu přístrojů. Bohužel se velmi rychle ukázalo, že tento mód by naši hru neúměrně zkomplikoval, takže jsme jej v zájmu hratelnosti raději vyškrtli.

Obsáhne Project Hospital nějakou formu multiplayeru?
Multiplayer přímo ne, ale plánujme implementovat workshop, kde si hráči budou moci vzájemně sdílet své nemocnice a stahovat je do své hry.

Jak se zrodil nápad vytvořit Project Hospital?
Nejprve se zrodil tým a pak bylo potřeba vybrat vhodnou hru do začátku. Je trochu paradox, že k nápadu na naší hru mě inspiroval spíš Prison Architect, než původní Theme Hospital, protože právě u Prison Architecta bylo vidět, jak se dá i za málo peněz udělat skvělá hra. Vybrali jsme si tedy strategii, realizovatelnou alespoň ve dvou lidech (původní velikost týmu), jednoduchou kreslenou grafiku, ve hrách poněkud opomenuté lékařské prostředí, no a nápad byl na světě. 

Project Hospital od českých Oxymoron Games

Máte investora, uvažujete o komunitním financování, nebo využíváte vlastní prostředky? 
Celý vývoj je financován pouze z našich úspor, vydělaných prací na AAA hrách pro velké firmy. Je možné, že v případě většího zpoždění ve vývoji sáhneme po „early accessu“, ale doufám, že se to nestane, tenhle koncept nemá v poslední době příliš dobrou pověst. 

Jaký má váš tým zkušenosti s vývojem her?
Tři ze čtyř členů našeho týmu mají kolem 10 let profesionálních zkušeností s vývojem jak AAA titulů, tak i menších indie projektů, primárně jako designéři a programátoři. Můžu zmínit například Mafii 2 a 3, Quantum Break nebo Euro Truck Simulator.

Autor:
Témata: hra, Indie, Theme Hospital
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách

Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová zbraň do Call of Duty stojí více než samotná hra

V rámci propagace posledního filmu o obřím opičíkovi King Kongovi přibyla do populární hry Call of...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci

Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...

Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli

Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...

Take-Two v únoru řekli, že nebudou propouštět. Teď propouští 5 % zaměstnanců

Společnost Take-Two je dalším gigantem videoherního průmyslu, který se odhodlal k masivnímu...

Kdy dát dětem první kapesné a kolik?
Kdy dát dětem první kapesné a kolik?

Kdy je vhodný čas dávat dětem kapesné a v jaké výši? To jsou otázky, které řeší snad každý rodič. Univerzální odpověď však neexistuje. Je ale...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...