Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diablo, Call of Duty nebo někdo další? Hledáme nejvíce přeceňované hry

Všichni ji obdivují, zatímco vy nemáte zdání, co na ní každý vidí. Řeč je o hře, která je populární, komerčně úspěšná, možná i legendární, ale vám z nějakého důvodu nepřijde jako něco extra. Vykročte s námi proti většinovému proudu všeobecného mínění a podělte se o své zkušenosti.
Přeceňované hry

Přeceňované hry | foto: Bonusweb.cz

HONZA SRP (Bioshock)

Nechápu současnou vlnu nenávisti proti střelnici Call of Duty. Od prvních trailerů je jasné, o co půjde, pokud by to tedy snad někdo z předchozích deseti dílů nepochopil.

BioShock Infinite

Od Bisohocku (recenze) coby duchovního nástupce System Shocku jsem podle slibů čekal všechno, jen ne myšlenkově vyprázdněnou pseudouměleckou nudu. Všechny Bioshocky jsou jen obyčejné střílečky s dokola se obnovujícími nepřáteli, které kvůli nesmrtelnosti hlavního hrdiny postrádají i tu nejmenší kapku napětí. Kvůli nutnosti prohledávat každý odpadkový koš či spodky zabitých nepřátel trpí už tak značně kolísající dynamika hry.

Pokud však půjdete rovnou k cíli, nemáte šanci pochopit příběh. Tedy ne že byste přišli o něco zásadního. Mezi ostatními střílečkami je to sice nadprůměr, ale to ještě neznamená, že by šlo o nějak hluboké dílo. Že se hra dočkala dvou prakticky totožných pokračování a extatických hodnocení (kolegy nevyjímaje), je pro mne jednou z největších záhad herního průmyslu.

PETR ZELENÝ (série Call of Duty)

Call of Duty: Modern Warfare 3

Opravdu nechápu tu každoroční hysterii před vydáním každého nového dílu a ty milionové prodeje po něm.

Od první Modern Warfare (recenze) se totiž tahle série stříleček slušně řečeno potácí na místě, kampaně jsou stále kratší a multiplayer je dělaný schválně tak, aby nutil nakupovat další a další balíčky map. Prostě ždímačka na peníze, jejíž masová obliba je pro mě nepochopitelná stejně jako nitro ženské duše.

ONDŘEJ ZACH (Black & White)

Pokud zapátrám v herní historii, patřil jsem k nadšeným fandům návrháře "božských" strategií Petera Molyneuxe. Hltal jsem Populous či Dungeon Keepera, v němž se hráč stává tím zlým pánem jeskyně, který líčí pasti na útočící hrdiny.

Black & White

Vystřízlivění přišlo se strategií Black & White. Jako bůh se staráte o své lidičky a prostředníkem komunikace se stává obří bytost, kterou si vychováváte. Je na vás, jestli bude hodná, nebo zlá. Kamenem úrazu se stal rozpor mezi sliby a výsledným produktem. Peter Molyneux je muž velkých vizí, ale také snílek. Vytvořil pozoruhodný program, ale s odstupem času jen lehce nadprůměrnou hru.

Z poslední doby zmíním krokovací hru na hrdiny Legend of Grimrock. Počáteční nadšení vystřídalo zklamání. Ojedinělý přírůstek do žánru, jenž je poslední léta na úbytě ještě neznamená, že mu automaticky náleží vysoké hodnocení. Grimrock z mého pohledu selhává v elementárních prvcích, tedy v příšerném systému soubojů, magie a v hádankách.

ANDREJ BRABEC (Assassin's Creed)

Assasins Creed (PC)

Tahle otázka je zákeřná. Přeceňovaná většinou znamená i populární, a odpověď tak vždy řadu lidí rozlítí.

Pro mě to nicméně bude první díl Assassin's Creed (recenze), který byl po několika hodinách značně stereotypní a veškeré ty akrobatické triky se děly automaticky. Nevyžadovalo to téměř žádnou dovednost.

JAN LYSÝ (Diablo 3)

Diablo 3

Kandidátů je samozřejmě více. Vybaví se mi hned několik projektů, u kterých jsem se podivoval, proč je ostatní tolik opěvují, ale nakonec jsem se rozhodl zvolit akční hru na hrdiny Diablo 3 (recenze).

Ne že by mě trojka nebavila, ale jelikož jsem odkojen jedničkou a dvojkou, tak mě překvapilo, že se nejnovější díl dočkal takových ovací. Mně osobně některé změny nepotěšily. Kdyby hra nenesla nálepku Diablo, nebyl bych zklamaný, ale pokud ji budu srovnávat s předchozími díly, u kterých jsem strávil nespočet hodin skvělé zábavy, není Diablo 3 úplně to, co bych si představoval.

JAN HANÁČEK (The Elder Scrolls: Skyrim)

Her, kterým se dostává tzv. hype (široká medializace - pozn. red.) od produkčních společností, je obrovské množství. Zvlášť v dnešní době, kdy si marketingová oddělení velkých herních studií myslí, že hra, co nenadělá pořádné haló si nikdy nenajde hráče. Call of Duty, Mass Effect, Battlefield, Starcraft, je jich pořádná řádka. Jenže mým zájmem není mluvit o tom, jak děsné bylo haló kolem Halo, ale spíš najít hru, která byla nejvíce přeceňována po vydání samotnými hráči. A protože moje paměť za nic nestojí, vzpomínám si na Skyrim (recenze).

The Elder Scrolls V: Skyrim

Poslední díl The Elder Scrolls byl možná v prvních hodinách hraní zajímavý a i já jsem si svého ledového arcimága hýčkal. Bohužel, repetetivnost a nezajímavost všeho ve hře později dosáhla nereálných rozměrů. Ano, miluji Morrowind a jeho obří houby, popelové bouře a podivnost. Skyrim se mi jeví jen jako trošku lépe vybalancovaný Oblivion v nudném a nezáživném prostředí plném klasických fantasy klišé.

Je pravda, že většině hráčů jsou tyto věci jedno a jsou u vytržení, když jejich ebonitová sekera setne hlavu tisícímu Draugrovi. Mají na svém kontě stovky odehraných hodin s jednou postavou, ale vše je to takové nemastné neslané. Pro mě je Skyrim nejméně zajímavý díl z celé série a nejpřeceňovanější hra poslední doby. A to tam prosím počítám i věci ze série Dragon Age.

MICHAEL MLYNÁŘ (Half-Life)

Stejně jako u ankety o první originálce mám dva kandidáty, mezi kterými se neumím rozhodnout. A oba jsou z těch nejvyšších pater.

Half-Life

Prvním je legendární Half-Life (dobová recenze). Pamatuji si na vysoká očekávání a nadšenou instalaci demoverze. V ní jsem se vymotal z laboratoří, utloukl asi dvě potvory páčidlem a dostal se ven na jakési staveniště, nebo co to vlastně bylo. Tam jsem prošel nějakou plechovou boudou, aby mě na druhé straně něco sejmulo jednou ranou. Vyžádalo si to asi pět dalších pokusů, abych zjistil, odkud po mě kdo pálí. Nastavit jsem se pokoušel všechno možné i nemožné a když jsem inkriminované místo konečně prošel, tak mě další pasáže vůbec nebavily. Demo mě zkrátka dokonale odradilo.

Druhým kouskem je kultovní Fallout (dobové retro). Dostal jsem se k němu až v době, kdy byla jeho celosvětová popularita hustá tak, že by se dala krájet, takže to zkrátka nemohla být špatná volba. Prošel jsem úvodem a dostal se ven, kde jsem svedl pár triviálních soubojů. Kdosi mi na začátku řekl, že musím jít na sever. Ale když jsem se posunul o jedno pole severně, nastoupil na mě rambousek, který mě smáznul snad i doslova jednou ranou. Chvíli jsem se po hře potuloval v podobném duchu, abych došel k závěru, že netuším, co na tom ten celý svět vidí.

Masivní popularita obou her samozřejmě svědčí o tom, že chyba byla někde na mém přijímači, ale ve své době jsem zkrátka ani jednu z těchto legend z nějakých důvodů nepochopil. Nabízelo by se dát jim novou šanci dnes, ale mám tady takovou hromadu současných her, které "musím ještě stihnout", že se ke starým "vykopávkám" už vracet nebudu.

Autor:
  • Nejčtenější

Každé zranění postavy zanechá jizvu, hráči se bojí, že budou ovládat zrůdy

Vývojáři netrpělivě očekávaného remaku legendární špionážní hry Metal Gear Solid Delta: Snake Eater...

Děláte z nás hlupáky. Černý samuraj a Japonsko od Ubisoftu se Japoncům nelíbí

Zatímco Ubisoft v uplynulých dnech detailněji představil Assassin’s Creed Shadows zasazený do...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Mačkání prsou nebo uklízení mrtvol. Hráli jsme nejdivnější dema na Steamu

V digitálním obchodu Steam proběhl tento týden festival demoverzí, během nějž jsme si mohli zdarma...

Všichni společníci v Dragon Age budou pansexuální. Nahota je samozřejmost

Jak už je u her od Bioware zvykem, zásadní roli v chystaném pokračování série Dragon Age budou hrát...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Vývojáři strategické hry vyřešili krizi bydlení odstraněním pronajímatelů

Vývojáři povedené strategie Cities: Skylines 2, ve které si hráči mohou postavit vlastní virtuální...

Ani druhý restart nepomohl, se sérií Alone in the Dark to vypadá bledě

Jen pár měsíců po vydání dalšího dílu hororové série Alone in the Dark uzavřelo vydavatelství...

Film Uncharted sbíral jen průměrná hodnocení, i tak bude mít pokračování

Filmová adaptace videoherního hitu Uncharted sice fanoušky ani kritiky nenadchla, ale zaznamenala...

Kartičky Hearthstone rozšíří v červenci expanze Perils in Paradise

Připravovaná expanze karetní hry Hearthstone tematicky vychází z letních dovolených. Výletu do...

Teď už jsme ho měli hrát, místo toho byl simulátor života Life by You zrušen

Po několika odkladech dospělo vydavatelství Paradox Interactive k názoru, že chystaný „simulátor...

Objemné plenky mohou způsobit horší paměť
Objemné plenky mohou způsobit horší paměť

Není asi velkým překvapením, že dostatek vhodného pohybu je pro správný vývoj miminka naprosto zásadní. Jen málokdo si ale dokáže představit, co...

Putine, běž do prd*le, zahlásil na koncertě Rod Stewart. Němci zpěváka vypískali

S překvapivou vlnou nevole se na svém nedělním koncertu v Lipsku setkal rockový král Rod Stewart. Během vystoupení se...

Skandál kolem morbidně obézní Miss Alabama. Co se ztratilo mezi řádky

Sociální sítě počátkem června rozvášnila obézní plus size modelka Sara Millikenová oceněná titulem Miss Alabama 2024....

Tvrz koupil za 76 tisíc a daroval ji manželce. Pak ruinu 20 let opravoval

Pavel David zahlédl v dubnu roku 2003 v novinách inzerát: „Prodám tvrz za 76 000 Kč.“ Ještě ten den si jel zříceninu...

Do Itálie se nevrátím, tady vše funguje lépe, říká dcera Petra Hapky

Dcera slavného českého hudebníka Petra Hapky (†70) Petra (41) žila od 3 let s matkou v italském Římě. Ve 29 letech se...

Jen ať mě kritizují, moje šperky vydělávají, říká zpěvačka Lucie Bílá

Zatím jí to pořád zpívá, ale i Lucie Bílá (58) si uvědomuje, že jednou její kariéra skončí. Hlava ji z toho ovšem...