Úterý 10. prosince 2019, svátek má Julie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 10. prosince 2019 Julie

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Počítačové hry na Olympiádě jsou zatím jen naivní sen

V profesionálním hraní se točí miliony dolarů a sledují ho miliony diváků, přesto se jen těžko může stát více než okrajovou záležitostí. Většina her totiž trpí syndromem nepřístupnosti. Pokud daný titul nehrajete, není jeho sledování nijak zajímavé a někdy ani pochopitelné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L38u62k41á46š 74J19a84n42e70č80e53k 4777412523

Realna VGHS by byl narez

0/0
21.8.2013 18:02

T15o49m95á83š 54H50r31a62b12e82c 2408124501429

je toho hodně, s čím nesouhlasím v článku, ale ta úvaha nad diváckou základnou je naprosto zcestná. ano, olympiádu sledují miliardy lidí, ale kolik je taky na olympiádě sportů? když už srovnáte milionový počet diváků mlg, tak to dejte do souvislosti s dalšími sporty. ano, takový hokej, atletika, tam se to může vyšplhat i do stovek milionů, ale co třeba curling, badminton, střelba, rychlobruslení a takové menší sporty, co jsou taky na olympiádě? jakou sledovanost mají jejich vlastní šampionáty? věřím, že sc2 by přilákalo více diváků, než běh na 5000m s překážkami.

+2/−1
16.8.2013 7:46

O23d89s11t81r87a79n65ě43n26ý 78U82ž26i85v48a51t42e80l

Uživatel požádal o vymazání
0/−3
15.8.2013 15:14

A21n78d65r71e13j 76B18r39a20b85e74c 4592571157714

Asi stejne debilni jako sachy, ktere olympijsky vybor uznal v roce 1999 jako "mind sport" a od te doby jsou na seznamu sportu, ktere se zvazuji k zarazeni.

+3/0
15.8.2013 16:48

O67d51s28t79r79a70n89ě61n86ý 71U33ž26i10v38a64t81e20l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
15.8.2013 17:39

A69n12d29r32e83j 70B20r23a91b52e77c 4922891827674

Ano, nedostavaji se do uzsiho vyberu. Ale jsou uznane jako sport, a pocitacove hry tak v tomto ohledu nejsou zcela kosmirnou predstavou. Sachy maji ale uplne stejny problem jako e-srports. A o tom ten clanek ostatne je - co by se melo zmenit, aby hry vubec tu sanci mely.

0/0
15.8.2013 20:36

M72i20c57h43a29l 70T62o19m31á27n78e10k 9797599176

ja nevim me bavi sledovat sc2, hon, dotu2 na turnajich, a pak nevim jestli se jeste hrace cs, q3 a ut ale to nebylo taky spatne a to ne vsechny hry jsem hral a urcite bych byl rad kdyby aspon sc2 bylo na olympiade a podle me by to sledovalo dost lidi,  navic se zveda zakladna lidi co ty hraji hraji, nebo hrali podobne a vi o cem je rec a se spravnou medializaci a hlavne komentarem je to super zazitek, srovnatelny se sledovanim fotbalu, takove TdF ci F1 a podobne krouzici zavodu, kde se vetsinu casu nic nedeje je proti tomu total nuda, max pro par lidi co do toho vic vidi

+1/0
15.8.2013 11:04

A10d54a13m 63Š89p55i85l48l83a80r 8189667872286

Je to naprosto srovnatelné. Tuhle jsem koukal na Shanghaii turnaj v LoL a musím říct, že komentátoři tam udělali atmosféru, že jsem se bavil skoro víc jak při dobrém fotbalovém zápasase! :-)

0/0
15.8.2013 12:42
Foto

J21i67ř95í 87H64o52m89o79l30a 5628497169910

Myslím, že pro e-sport je mnohem dosažitelnější se zapojit jako sportovní disciplína na Světových hrách http://cs.wikipedia.org/wiki/Sv%C4%9Btov%C3%A9_hry tzv. Olympijské hry neolympijských sportů.

+2/0
15.8.2013 9:56

D97r15a15h70o39m63í83r 51S32t89r35o92u22h86a70l 4735628212144

Ono to nebude tak žhavé. Hry zase kontrují oproti klasickým sportům tím, že jsou technicky snadněji přístupné.

Kolik z nás může házet oštěpem? Je sice pěkné, že každý pochopí způsob, jakým se ten klacek mrští za devadesát metrů, ale drtivá část populace na to nemá. Abyste si tohle mohli dovolit, museli byste být pravděpodobně zaměstnaní jako vojáci a trénovat od útlého věku.

Vrcholový sport prostě není pro každého z několika hledisek. Zaprvé musíte mít fyzické predispozice, zadruhé psychické, především vytrvalost. A za třetí, a to je nejdůležitější, moc peněz. Strašně moc. Pokud děláte denně tréninky, tak nemůžete pracovat, odvádět daně, pojištění, ale musíte víc jíst, musíte mít vybavení a to něco stojí. Dříve možná stačilo být dobrý a být kamarád s místním výborem KSČ. Pak se to nějak domluvilo (že jste si do fabriky chodili pro výplatu, ale jinak jste trénovali). Dneska je to mnohem složitější.

Ale abych nemluvil jen depresivně - co třeba Texas holdem? Má to vlastní pořady, hrají to miliony lidí, točí se tam velké peníze. Jistě, není to přímo počítačová hra, ale taky není na olympijských hrách. A vidíte, nikomu to nevadí.

Nechme elitářům jejich elitní hry. My máme svoje lanky, svoje klany a svůj internet. Ono je to totiž tak, že naše generace hrám už rozumí. My se nedíváme na zápasy jenom online. Když je dobrý zápas, koukají se na něj miliony hráčů později ze záznamu, aby se pobavili nebo něco naučili (viz. http://www.youtube.com/watch?v=PZNdaEM9SfI). To se ve fotbale nikdy nestane.

+4/0
15.8.2013 8:36

J74o89s19e58f 81J21a24n16o27u29š34e50k 5243824628864

Stejně jako vrcholová část populace nemá na progaming. To samé co píšete platí i na hraní.

+2/0
15.8.2013 8:49

D43r77a20h77o13m13í76r 88S77t70r94o52u65h28a16l 4675508442414

No, progaming možná, ale herní systémy umožňují automatizované vytváření turnajů, takže se můžete velice snadno účastnit ligových soutěží. Tohle Vám fotbal nenabídne.

0/0
15.8.2013 8:59

O11n88d56ř33e58j 24S56t66a31r97o48c21h 5190583982374

Hanspaulku si taky můžu jít začutat, když budu chtít. A mám dojem, že s profesionálním fotbalovým týmem to nemá nic společného, i když se snažíme :-)

+2/0
15.8.2013 9:01

D94r52a43h11o70m23í29r 79S21t26r71o50u97h23a65l 4105788502604

Jo to můžete.

Ale kdy jste naposledy sebral dvaadvacet lidí a šel si zahrát na fotbalový stadion?

Naproti tomu hry nabízejí prakticky shodné podmínky pro amatéry a fandy, stejně jako pro profesionály.

0/0
15.8.2013 10:28

O97n85d54ř60e62j 55S46t54a90r39o58c84h 5920653902204

To samé je profesionální hraní, jen v bledě modrém.

+1/0
15.8.2013 9:00

Z24d16e43n70ě87k 68W76e22r41n52h16a68r17t 6417485412688

Ale to je přece fuk, že ty sporty jsou fyzicky náročné a finančně obtížně zvládnutelné. 99,99% lidí je naprosto jasné, že nikdy nebudou běhat jako Bolt, ale to nic nemění na tom, že se na něj chtějí dívat v televizi. Olympijské hry a podobné vrcholové události jsou založeny na divácích, kteří se chtějí dívat na to, jak se někdo jiný snaží něco překonat a zvítězit. To není nic nového, stejně fungovaly gladiátorské zápasy už ve starém Římě, lidi bavilo se dívat na to, jak se tam někde v aréně mlátí do mrtva urostlí chlapi, ale bezpochyby si to drtivá většina z nich vyzkoušet nechtěla. 

Počítačové hry jsou jiné. Zkusit si to může relativně každý, z domu. Pochopitelně na špičkové úrovni je zase jen pár lidí, ale obecně jde o něco dostupného a nenáročného. Problém je v tom, že to není "na dívání" pro masy.

+1/0
15.8.2013 9:17

A97n11d51r50e90j 80B54r34a67b38e49c 4612401787834

Vy jste to vzal z druheho pohledu. Profesionalem v cemkoliv samozrejme nemuze byt kazdy. Je pro to treba urcitych dispozici a predevsim neskutecne pile. Muj kamarad byl kdysi v nejlepsim/druhem nejlepsim ceskem tymu v Counter-Striku (necroraisers, tedy nR). Byli napriklad na mistrovstvi sveta WCG v Nemecku (zvalo se tusim jen 16 tymu). A hral kazdy den 8-16 hodin denne, bylo to totalni nasazeni.

Ja ten clanek nicmene pojal z divackeho pohledu. Klasicke sporty mi prijdou zkratka pristupnejsi. Sledovani vetsiny z nich si dokazu jakz takz uzit, aniz bych znal pravidla. Napriklad v Dote se oproti tomu spoustu casu pobiha tam a zpet, pak pet lidi pouzije ultimatni ability a tym protivniku behem tri vterin lehne popelem. Neskutecna zabava, kdyz to hrajete. Trochu nuda to sledovat.

+1/0
15.8.2013 9:23

J16o12s50e92f 44J79a72n38o18u42š28e20k 5483774468584

Taky je asi dost velký rozdíl "naživo" a doma na pc. Jako třeba koukat na fotbal  stadion vs gauč. Teda pro nás normální hráče.

0/0
15.8.2013 9:40

D89r26a26h94o64m49í69r 33S35t87r45o29u40h36a59l 4115728322614

Jo, to uznávám. DoTA je v tomhle svinstvo. Ale prosímvás jaký je rozdíl třeba mezi DoTA-ou a formulemi. Svého času jsem formule strašně žral (ještě než jsem měl první počítač). Věděl jsem všecky jména jezdců a znal jsem historky ze stájí a prostě ty věci okolo toho. A víte, kdo za to mohl?

Celé to byla práce komentátora. Každý zábavný okamžik v tom dělal ten komentátor. Co je na tom, že pár lidí krouží na okruhu? Je to zábava jen pro ně. Ale v okamžiku, když se do komentáře vloží profesionál, zábava je úplně někde jinde.

Co tedy hrám typu DoTA chybí? Sám jste to jmenoval - globální přehled. Pro diváka minimapa prostě nestačí. Chybí tam pořádný režisér. U formule taky není permanentní záběr na obličej jezdce, stejně jako ve fotbale. Jen, když má emoční výlev, tak na něj záběr udělají.

Kdy ve Smithu Ares použije ulti, tak komentátor musí říct, co je to za abilitu, proč to dělá a proč protivník zareagoval tak, jak zaregoval, stejně jak ve formuli. Místo toho se ozve něco typu "Hm, tak to nevyšlo...".

Ve fotbale taky nezabírají celou dobu jednoho hráče, ale ani ne celé hřiště. Proč by ve WoTku nešlo provádět s kamerou stejné psí kusy? Ale to by musel existovat kameraman a režisér, kteří to umí stříhat za pochodu a komentátor, který je podrží. Sakra zvládnou sledovat zápas dvaadvaceti lidí, proč by to nešlo s třiceti? Vždyť se tam pořád něco děje.

Kde je ona hranice? Ono to asi fakt bude v penězích. Musíme si uvědomit, že pokud někdo dělá dneska přenosy z elektronických her, tak to jsou samotní hráči. Přenos mistráku z LoL a podobní jsou vyjímka, komu čest, tomu čest. Proč to ale není v televizi? Protože je to zdarma na internetu. Ale ty přenosy časem začnou. Marketing se zaměřuje na ty, co mají peníze a skupina mužů mezi 25-35 lety je má. Vy jste si toho nevšimnuli? Proběhla reklamní kampaň v televizi na hru! V České Republice! Neuvěřitelné! Dosud totiž  v televizi běžely jen reklamy na škodovky a vložky.

+5/0
15.8.2013 10:51

P15e89t54r 96S88l34o71v42á17k 9715695157569

Takto rozumny prispevok v diskusii na idnesu nepamatam, respect

+1/0
15.8.2013 12:04

M30a79r59t44i24n 83S28p66i41š27i67a55k 1432538972816

Souhlas, jen bych dodal k těm režisérům a kamerám, problém spíše vidím přímo ve hrách, které nemají spectator mody a pokud ano tak jsou stále dost omezené. Například u Doty by mohl být klidně záběr na kompletní mapu a né jen na úsek který vidí i hráč. Další věc je že v nedávno skončeném turnaji v Dotě, bylo pro vítěze 1,4 M dolarů, což je už sakra velkej balík peněz (all star match sledoval v jeden okamžik něco kolem 480k lidí), takže peníze v tom sou.

0/0
16.8.2013 8:29

M81a27r46e26k 26V41o67k44á29l 1376694925169

ale o tom ten článek vůbec není. Nikdo nezpochybňuje technickou přístupnost her, myslím že Vaše srovnáním s oštěpem je trefné - problém je v tom, že i když nemohu pomýšlet na to, že bych dle Vašich slov mrštil klackem 90 metrů, mohu sledovat špičkové oštěpaře bez znalostí toho, jak to vlastně dokáží ... když budu koukat na hru, kterou jsem nikdy nehrál, nepochopím o co tam jde ...

+1/0
15.8.2013 10:55

O62d61s64t82r88a97n59ě76n24ý 85U88ž13i93v72a72t86e50l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
15.8.2013 15:22

M54a80r72e60k 34V53o33k87á40l 1886214245259

R^ velmi přesně popsáno

0/0
15.8.2013 8:05

K86a24r35e60l 78U65r12b72a53n 2554474141679

Nedávno v USA uzákonili profesionální hraní, jako pracovní profesi. Lze na něj například získat pracovní povolení k pobytu. Je jen otázkou času, kdy se to dostane i na olympiádu. Složitější, než některé sporty hry nejsou. Vezměte si třeba pravidla obyčejného hokeje. Některé věci také nejsou zjevné při prvotním pohledu. Například postavení mimo hru, kde se vhazuje puk při různých situacích, co je zakázané uvolnění atd..

+1/−1
15.8.2013 2:01

Z41d57e23n31ě68k 94W57e78r81n87h29a55r37t 6177415932588

Článek není o tom, že by se tím nedalo uživit, to bezpochyby dá. Olympiáda je ale něco jiného, je to ohromný mediální kšeft, stojící na sledovanosti miliony a miliardami lidí a článek pěkně vysvětluje, proč jsou počítačové hry mediálně málo zajímavé a proč se tedy asi na olympiádu nedostanou.

+1/0
15.8.2013 8:17

S18t48a62n98i98s74l76a42v 92P17o84t76o11č35n34ý 8553660223744

Kappa.

0/0
15.8.2013 0:56

Premium

Cítím hořkost. Bývalý šéf mordparty poprvé promluvil o svém odchodu

Nejznámější český kriminalista Josef Mareš sloužil u policie téměř třicet let, stál za objasněním řady vražd a...

Premium

Zalepili matce prsa, aby nemohla kojit. Při příbězích z Osvětimi pláče i průvodce

Lukáš Lev provází v koncentračních táborech a popisuje nacistická zvěrstva. Jeho babička si však stála za tím, že za...

Premium

Hořký čaj? Nesmysl! Pediatr v knize vyvrací mýty o domácím léčení dětí

Hradecký dětský lékař Ladislav Hanousek vydal knihu Maminko, není mi dobře, která má rodičům pomoci s léčbou i výchovou...

Najdete na iDNES.cz