Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Petr Lipš o úspěchu Dreamlandu

  4:59aktualizováno  13. června 2000 12:55
Petr Lipš o úspěchu Dreamlandu

Vy jste asi před půl rokem vydali hru Dreamland, na které jste pracovali asi dva roky a díky tomu jste z ní udělali nejrozsáhlejší českou adventuru všech dob. Tomu ale odpovídala i cena, která byla rekordně na svou dobu hodně vysoká a asi hlavně díky tomu hráče Dreamland tolik neoslovil. Jak se na to díváte teď, s odstupem času? Nelitujete toho, že jste se do takového projektu vůbec pouštěli?
Určitě lituju toho, že tam bylo devítiměsíční zpoždění a vývoj hry se protáhl na dva roky, což bylo způsobené osobními problémy hlavního programátora. Na druhou stranu nelituju toho, že jsme Dreamland dotáhli dokonce. Alespoň něco jsme v našem životě dotáhli do konce a mělo by to tak být vlastně vždy.
Hlavní chyba byla, že jsme hru distribuovali za 1299 korun, teď jsme ale chybu napravili a cenu snížili na 799 korun, tak doufám, že poté, co se to dostane na veřejnost, třeba prostřednictvím virtuálních stránek vašeho magazínu BonusWebu, prodejnost se opět zvýší.

Krátce po vydání jste se netajil svými ambicemi distribuovat hru v zahraničí. Jak se na toto díváte nyní, půl roku poté?
Po shlédnutí ECTS a E3 tento rok si myslím, že nemáme moc šancí proniknout na zahraniční trh jedničkových her, protože ve světě se distribuují hlavně 3D realtimeové hry, i když je pravda, že v poslední době jdou adventury opět do kurzu, takže stále doufám, že se prosadíme na manžetovém trhu nebo na dvojkovém trhu, kdy ta cena je kolem 20 dolarů za hru.

I přes to, že má Dreamland ve světě tvrdou konkurenci a vy jej nepovažujete za hru pro jedničkový trh, máte nějaké nabídky od zahraničních distributorů?
Během posledního týdne přišlo asi pět nabídek. Z Ameriky to je Arts Media, ozval se nám německý CDW a pak distributoři ze států Beneluxu, Polska, Maďarska, Austrálie a Tchaj-wanu. Nabídky tu tedy jsou, nejsou sice nijak vysoké, ale určitě už nám nic jiného nezbývá, než to za ty nabídky prodat, protože nějaký lepší kontrakt se už asi nedá očekávat.

Jaké jste zatím zaznamenali ohlasy na Dreamland od českých hráčů a jaké očekáváte ohlasy ze zahraničí v případě, že se tam hra bude distribuovat?
Ten kdo Dreamland hrál, tak hru víceméně velmi chválí. Je to rozsáhlá adventura, což oceňují jak hráči, tak redaktoři herních magazínů nejen v České republice. Neprodalo se toho zatím hodně, asi jenom kolem tisíce kusů, ale to bylo hlavně kvůli ceně, teď v srpnu a v září to stouplo a po snížení ceny očekáváme další zájem ze strany veřejnosti.
Ten kdo to nehrál, tak to většinou haní, nevěří tomu, že Dreamland je největší česká hra do doby, než si to zahraje. Jinak recenzi v zahraničí už jsme měli, napsal ji německý časopis PC Game (zde nechybí R, časopis se podle Petra Lipše skutečně jmenuje PC Game) a PC Player a dostali jsme tam sedm a půl bodu z deseti, což si myslím, že je docela slušné.
Jinak se ale možná povede, že Dreamland bude zfilmován. Jednali jsme s Hollywoodskými společnostmi a jedna z nich nám oznámila, že by se chtěla mrknout na plný příběh hry Dreamland, a možná by měla zájem hru zfilmovat.

Myslíte si, že by to zfilmování pomohlo prodeji Dreamlandu jak ve světě, tak v České republice?
Nevím jestli by to pomohlo přímo prodeji hry Dreamland, ale je to další možnost jak vrátit naše peníze vložené do vývoje hry, které se z prodeje u nás rozhodně nevrátí. Možná to pomůže Dreamlandu ve světě, ale u nás jen velice těžko.

Český trh tedy není podle vás bohatý natolik, aby se vrátily náklady vložené do vývoje hry?
Asi. My jsme ale Dreamland dělali hlavně pro světový trh, kam se hra nakonec nedostala kvůli zpoždění, o kterém jsem už tady několikrát mluvil. A český trh nemá na to, aby vrátil naše náklady v plné míře, nebo na to, aby vůbec něco vydělal. A vydělat by se na hře mělo, protože se říká, že peníze dělají peníze a když jsme investovali nemalé peníze do vývoje hry, neudělali jsme to proto, abychom pak několik let čekali na to, než se nám vrátí zpět ale proto, že jsme také chtěli něco vydělat. To je logické a pochopitelné.

Jak to vypadá s dalším projektem, o kterém jste před půl rokem uvažovali. Bude, nebude?
S týmem jsme se o tom bavili, snažili jsme se to nějak udělat, ale nakonec jsme dospěli k závěru, že další hru dělat nebudeme. Budeme se teď každý věnovat svým činnostem, jestli se něco povede a vyšetří se nějaké peníze, určitě se pokusím něco vymyslet, protože tato práce mě uspokojuje, do té doby ale žádnou další hru dělat nebudeme. Nechtěl bych ale dělat béčkový hry, jestli budu dělat něco nového, hodně si to rozmyslím. Adventura už to nebude, jak jsem říkal, máme připravenou 3D realtimeovou strategii. Máme námět, máme už nějaké obrázky a ukázky grafiky, zatím v tom ale pokračovat nebudeme.

Autor:
Témata: virtuální
  • Nejčtenější

Byla oblíbená, teď však 17 let starou hru zasypala negativní hodnocení

Hra Team Fortress 2 patřila dlouhé roky k oblíbencům v multiplayerovém žánru. V posledních letech...

Nástupce Heroes, o kterém se nám ani nesnilo. Recenze Songs of Conquest

O čem zpívají bardi v putykách každého pohádkového království? O chrabrých činech, krutých zradách...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

V novém traileru na Kingdom Come: Deliverance 2 se souloží, popíjí i lynčuje

Vrcholem páteční prezentace Summer Game Fest byl, alespoň tedy pro české publikum, nový trailer z...

Hráči loňského hitu soupeří, kdo se během hry vyspí s více postavami

Od vydání Baldur’s Gate 3 už uplynulo deset měsíců, do nejmenších detailů propracované RPG ovšem,...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Všichni společníci v Dragon Age budou pansexuální. Nahota je samozřejmost

Jak už je u her od Bioware zvykem, zásadní roli v chystaném pokračování série Dragon Age budou hrát...

Z kanceláře u rodičů až k miliardovému Fortnite. Připomínáme historii Epicu

Epic Games je jednou z nejvýznamnějších společností herního průmyslu. Jejich engine Unreal je...

Začala úspěšně, ale po třech letech je onlinovka od Amazonu v problémech

Onlinovka New World od Amazonu začala úspěšně, v průběhu tří let však zájem o ní výrazně poklesl....

Britové žalují Steam o skoro 20 miliard, prodávané hry prý předražuje

Podle žalobců zneužívá Steam své dominantní postavení na trhu k potírání konkurence a předražování...

Velká herní loupež dobře dopadla, konzole za miliony se vrátily k majitelům

Výrobci kapesní retroherní konzole Playdate kvůli chybě přepravní společnosti FedEx málem přišli o...

Svatý grál na ekzém a suchou pokožku u dětí
Svatý grál na ekzém a suchou pokožku u dětí

Produkty Atoderm od značky Bioderma jsou skvělou volbou pro péči o citlivou a suchou nebo atopickou pokožku. Slibují nejen hloubkovou hydrataci,...

Nová Miss Alabama je morbidně obézní. Vítězka váží 150 kilo, lidé se bouří

Vítězkou v soutěži National American Miss je Sara Millikenová. Třiadvacetiletá žena byla zvolena královnou krásy i...

Do Itálie se nevrátím, tady vše funguje lépe, říká dcera Petra Hapky

Dcera slavného českého hudebníka Petra Hapky (†70) Petra (41) žila od 3 let s matkou v italském Římě. Ve 29 letech se...

Koupil byt i s nájemníkem a zdražil o sedm tisíc. Chce výnos 4,5 procenta

Seriál Našel jsem si nájemní byt, ve kterém bydlím několik měsíců. Platím 17 tisíc korun za nájem a k tomu měsíční poplatky za...

Čekám na transplantaci, ale dám přednost mladým, říká herec Zdeněk Žák

Herec Zdeněk Žák (71) si nikdy moc nepřipouštěl své zdravotní problémy. Nemoci přecházel a k doktoru se nehnal, až...

Za srážku vlaků únava nemohla, ukázalo šetření. Strojvůdce si chybu uvědomil

Strojvedoucí havarovaného rychlíku RegioJet, v kterém minulý týden zemřeli v Pardubicích čtyři lidé, si těsně před...