Neděle 27. listopadu 2022, svátek má Xenie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 27. listopadu 2022 Xenie

Petr Lipš o úspěchu Dreamlandu

  4:59aktualizováno  13. června 2000 12:55
Petr Lipš o úspěchu Dreamlandu

Vy jste asi před půl rokem vydali hru Dreamland, na které jste pracovali asi dva roky a díky tomu jste z ní udělali nejrozsáhlejší českou adventuru všech dob. Tomu ale odpovídala i cena, která byla rekordně na svou dobu hodně vysoká a asi hlavně díky tomu hráče Dreamland tolik neoslovil. Jak se na to díváte teď, s odstupem času? Nelitujete toho, že jste se do takového projektu vůbec pouštěli?
Určitě lituju toho, že tam bylo devítiměsíční zpoždění a vývoj hry se protáhl na dva roky, což bylo způsobené osobními problémy hlavního programátora. Na druhou stranu nelituju toho, že jsme Dreamland dotáhli dokonce. Alespoň něco jsme v našem životě dotáhli do konce a mělo by to tak být vlastně vždy.
Hlavní chyba byla, že jsme hru distribuovali za 1299 korun, teď jsme ale chybu napravili a cenu snížili na 799 korun, tak doufám, že poté, co se to dostane na veřejnost, třeba prostřednictvím virtuálních stránek vašeho magazínu BonusWebu, prodejnost se opět zvýší.

Krátce po vydání jste se netajil svými ambicemi distribuovat hru v zahraničí. Jak se na toto díváte nyní, půl roku poté?
Po shlédnutí ECTS a E3 tento rok si myslím, že nemáme moc šancí proniknout na zahraniční trh jedničkových her, protože ve světě se distribuují hlavně 3D realtimeové hry, i když je pravda, že v poslední době jdou adventury opět do kurzu, takže stále doufám, že se prosadíme na manžetovém trhu nebo na dvojkovém trhu, kdy ta cena je kolem 20 dolarů za hru.

I přes to, že má Dreamland ve světě tvrdou konkurenci a vy jej nepovažujete za hru pro jedničkový trh, máte nějaké nabídky od zahraničních distributorů?
Během posledního týdne přišlo asi pět nabídek. Z Ameriky to je Arts Media, ozval se nám německý CDW a pak distributoři ze států Beneluxu, Polska, Maďarska, Austrálie a Tchaj-wanu. Nabídky tu tedy jsou, nejsou sice nijak vysoké, ale určitě už nám nic jiného nezbývá, než to za ty nabídky prodat, protože nějaký lepší kontrakt se už asi nedá očekávat.

Jaké jste zatím zaznamenali ohlasy na Dreamland od českých hráčů a jaké očekáváte ohlasy ze zahraničí v případě, že se tam hra bude distribuovat?
Ten kdo Dreamland hrál, tak hru víceméně velmi chválí. Je to rozsáhlá adventura, což oceňují jak hráči, tak redaktoři herních magazínů nejen v České republice. Neprodalo se toho zatím hodně, asi jenom kolem tisíce kusů, ale to bylo hlavně kvůli ceně, teď v srpnu a v září to stouplo a po snížení ceny očekáváme další zájem ze strany veřejnosti.
Ten kdo to nehrál, tak to většinou haní, nevěří tomu, že Dreamland je největší česká hra do doby, než si to zahraje. Jinak recenzi v zahraničí už jsme měli, napsal ji německý časopis PC Game (zde nechybí R, časopis se podle Petra Lipše skutečně jmenuje PC Game) a PC Player a dostali jsme tam sedm a půl bodu z deseti, což si myslím, že je docela slušné.
Jinak se ale možná povede, že Dreamland bude zfilmován. Jednali jsme s Hollywoodskými společnostmi a jedna z nich nám oznámila, že by se chtěla mrknout na plný příběh hry Dreamland, a možná by měla zájem hru zfilmovat.

Myslíte si, že by to zfilmování pomohlo prodeji Dreamlandu jak ve světě, tak v České republice?
Nevím jestli by to pomohlo přímo prodeji hry Dreamland, ale je to další možnost jak vrátit naše peníze vložené do vývoje hry, které se z prodeje u nás rozhodně nevrátí. Možná to pomůže Dreamlandu ve světě, ale u nás jen velice těžko.

Český trh tedy není podle vás bohatý natolik, aby se vrátily náklady vložené do vývoje hry?
Asi. My jsme ale Dreamland dělali hlavně pro světový trh, kam se hra nakonec nedostala kvůli zpoždění, o kterém jsem už tady několikrát mluvil. A český trh nemá na to, aby vrátil naše náklady v plné míře, nebo na to, aby vůbec něco vydělal. A vydělat by se na hře mělo, protože se říká, že peníze dělají peníze a když jsme investovali nemalé peníze do vývoje hry, neudělali jsme to proto, abychom pak několik let čekali na to, než se nám vrátí zpět ale proto, že jsme také chtěli něco vydělat. To je logické a pochopitelné.

Jak to vypadá s dalším projektem, o kterém jste před půl rokem uvažovali. Bude, nebude?
S týmem jsme se o tom bavili, snažili jsme se to nějak udělat, ale nakonec jsme dospěli k závěru, že další hru dělat nebudeme. Budeme se teď každý věnovat svým činnostem, jestli se něco povede a vyšetří se nějaké peníze, určitě se pokusím něco vymyslet, protože tato práce mě uspokojuje, do té doby ale žádnou další hru dělat nebudeme. Nechtěl bych ale dělat béčkový hry, jestli budu dělat něco nového, hodně si to rozmyslím. Adventura už to nebude, jak jsem říkal, máme připravenou 3D realtimeovou strategii. Máme námět, máme už nějaké obrázky a ukázky grafiky, zatím v tom ale pokračovat nebudeme.

Autor:
Témata: virtuální
  • Nejčtenější

Televize najala streamera, aby přilákal mladé diváky, skončilo to fiaskem

Po pouhých třech odvysílaných vstupech ukončila sportovní televize SkySports spolupráci s americkým streamerem a...

Elon Musk zaměstnal člověka, který hacknul PS3, má pomoci zachránit Twitter

Společnost Twitter zaměstnala George „GeoHot“ Hotze, aby jí během pouhých tří měsíců pomohl opravit nedostatečně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vrchol drzosti. Ukradli volně dostupné demo a zpeněžili jej na Steamu

Nezávislý vývojář Tyson Butler-Boschma uchvátil fanoušky hratelným prototypem neoficiální hry o Supermanovi, který...

Stáhněte si zdarma jednu z nejlepších Star Wars her posledních let

Digitální obchod s hrami Epic Store tento týden rozdává vynikající vesmírný simulátor Star Wars: Squadrons. Zažijete v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Odpočívej v moči. Vývojáři oslavují konec prodejů vlastní nepovedené hry

Kvůli problémům s protipirátskou ochranou byl po jedenácti letech ukončen prodej hry Postal 3 na Steamu. Jeho původní...

Zubařka Saxana a dvě mrtvoly. Doma pořádala seance, policie ji viní z vraždy

Premium Policie zadržela dvě ženy a prověřuje, zda byly členky sekty. Obvinila je z vraždy. Jednou z žen je úspěšná dentistka,...

Jím jednou denně a často mi stačí spát jen čtyři hodiny, říká kardiolog Neužil

Premium Mluví rychle, a i když sedí, máte pocit, že je v neustálém pohybu. Jinak by nejspíš nemohl stihnout to, co dělá. Petr...

USA byly pro nás symbolem svobody a blahobytu. Teď nám vhánějí slzy do očí

Premium Amerika nás naučila cestovat. Obdivovali jsme ji pro její svobodu, sílu i neomezené možnosti. Se svým manželem jsme do...

Dvacet nejzásadnějších her roku 2002. Zvolte tu nejlepší

Dvacet let vypadá jako dlouhá doba, na mnohé hity tehdejší doby ovšem vzpomínáme dodnes. Kromě nejlepší české hry všech...

Pět herců, kteří by se nám líbili jako nástupci Cavilla v roli Geralta

Herec Liam Hemsworth nahradí Henryho Cavilla v roli seriálového Zaklínače. Nic proti němu, dokázali bychom si ovšem...

Je čas na šestku. Prodeje GTA V padají, stejně tak i akcie studia

Poslední finanční výsledky společnosti Take-Two napovídají, že už je čas opustit devět let starý díl série Grand Theft...

Je levnější xbox průšvih? Údajně brzdí moderní hry a hodně prodělává

V posledních týdnech se objevují zvěsti, že konzole Xbox Series S od Microsoftu je kvůli své nízké ceně a slabšímu...

Žena vypadá jako divoženka, muži jsou jejím vzhledem fascinováni

Umělkyně, modelka i pornoherečka si říká Annuschkatz a na svém těle má tolik tetování, že už je jen málokde vidět její...

Přemýšlím o sebevraždě, říká Obermaierová kvůli plynu a drahým energiím

Herečka Jaroslava Obermaierová (76) prozradila, že má strach z drahých energií a nedostatku plynu. Kvůli tomu dokonce...

Vsadil na neobvyklý nápad, už má 35 zaměstnanců a rostou i do světa

Lukáš Legát začal podnikat před devíti lety. Z původně garážové firmy je dnes společnost s pětatřiceti zaměstnanci,...

Nelituji toho, že jsem kdysi pila, říká sestra Jiřího Korna. Žila i na ulici

Yvetta Kornová (60) promluvila o alkoholismu a svěřila se, že plánuje svatbu. Známá dětská herečka a sestra zpěváka...

Raketa byla Ukrajince, nebo Rusa? rýmuje Nohavica na kanálu Bobošíkové

Problematiku rakety dopadlé na polské území zpracoval ve své nové písni Jaromír Nohavica. „Ta raketa byla Ukrajince,...