Diskuse k článku

Obtížnost ve hrách: jsou dnešní hry lehké, těžké, nebo tak akorát?

Jsou dnešní hry lehké, těžké, nebo tak akorát? Napište nám, jak vnímáte obtížnost v dnešních hrách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P54e27t14r 64S65v19o70b95o67d60a 7683575269927

Samozrejme ze jsou lehci. Nikdo by dnes nevydal mainstreamovou hru, kde se nemusi zacinat cely level od zacatku. A ano vyhovuje mi to. Doby, kdy Dizzy2 melo jeden zivot na celou hru a stacilo JEDNOU blbe skocit? Ne, diky, tolik casu uz davno nemam.

0/0
25.12.2017 12:14

J10i46ř40í 25J19a17h88o26d58a 9639905818829

Já si myslím, že velký podíl na "zlehčení" má na svědomí možnost rychle a bezstarostně nahrát poslední uloženou pozici, najít jakýkoliv zádrhel na youtube a přečíst si how-to-play-spoilery daleko dříve, než se hra dostane z bety do full verze.

0/0
14.12.2017 15:31

M42a22r53t90i51n 64B96e65r27a22n 6399475926551

Samozřejmě nelze paušalizovat. Takže kus od kusu...

+1/0
11.12.2017 9:00

M10a26r44t66i84n 90P42o68k72o40r41n90y 1821319375674

U mainstreamove produkce se obtížnost jednoznačně snížila, ale je to dělané tím, že tyto hry jsou dneska dělané pro jiné publikum než před lety. Kdysi byli dělané pro hrače protože kdo v té době hrál. Dnes jsou dělané pro co největší spektrum lidí.

Ovšem kromě těchto her je tu celá řada dalších a spoustu nezávislých které jsou stejné obtížné nebo obtížnější. Takže i hráči se můžou vyřádit dosyta.

+1/0
11.12.2017 8:09

J50o72s82e36f 37J82u23h68á26s92z 1299362828

Tezko rict, akcni hry a RPG hraju zpravidla na nejtezsi obtiznosti a nemam s tim problem. Obcas je bod, ktery je treba nekolikrat opakovat, ale jako celek se to da zvladnout (paradoxne u rady takovych her jsou nejtezsi zacatky, kdy nemam odemcene ruzne "skilly").

Naopak u tahovek ala Civilizace se zapotim i na normal a na nejtezsi obtiznosti se nechytam, protoze ten naskok nikdy nejsem schopny stahnout...

0/0
11.12.2017 6:43

Z33d10e76n25ě61k 88K10r24a96u16s 9896490732490

Nemyslim si ze by se obtiznost nejak zmenila, akorat predtim byla strilecka doopravdy strilecka ted tam sou nacpany ruzny brzdy jen aby se prodlouzila hratelnost jak co sem zkousel posledniho wolfa tk sem ho po trech lvlech smazal, protoze po kazdym lvlu kterej trval par minut bylo 20 minutovy kecani, to stejny posledni max payne, nebo zbytecny animace kdyz jeste ukazovali novyho dooma nevim jestli to tam je furt nebo to odstranili kdy na kazdy zmacknuti tlacitka dveri byla animace. Nevadi me kdyz je nejaky intro, animace za nejakym bosem a pak na koncu pred titulkama, ale jak je to nacpany vsude tak to fakt nemusim.

+2/0
10.12.2017 20:48

T22o59m60á81š 75K38a58d70e65č63k66a 2276266121747

Jako zarytý pařan strategií to vidím tak,že u tahovek jdou obtížnosti pryč.Projel jsem všechny Civilizace 1-6 a chybí mi oproti první možnosti nastavovaní všech aspektů,které byly.Nemám problém dohrát šestku na nejvyšší obtížnost a ani se u toho nezapotím. Zato Warhamer je úplně jiný kafe,ten jsem začínal 5x než jsem se uchytil a je to úžasná věc.

0/0
10.12.2017 16:02

V49o91j70t16ě85c48h 40T63r74u31h41l36á53ř 2535669926

Protože civilizace a obtížnosti jsou jenom od toho, že dají náskok AI, ale když se dostanete na stejnou úroveň, tak prostě hrajou stejně.

Tohle mi vadí celkově, že větší obtížnost vede často pouze k tomu, že AI dají náskok, více životů, větší dmg, více zdrojů apod. záleží od typu hry samozřejmě.

Místo toho, aby se to řešilo tím, že AI bude řešit dané situace prostě jinak a celkově bude "chytřejší".

Proto stále více a více opouštím od single hraní kromě Coop a jdu víc k MP. Zlaté, kde "chybovat je lidské" je prostě na místě

0/0
10.12.2017 21:54
Foto

P85e63t43r 11J19a65r20o53š 6973332621

Velmi pekne napsano. Diky.

Jen par slov k tomu pohodovemu dohrani Dooma pred par lety. Hral jste ho s mysi, nebo ciste na klavesnici? Ono tenkrat ty kulickovky byly docela peklo.

0/0
10.12.2017 0:14

J43a22k58u43b 71Ž97e48ž56u23l29e 1427872117801

Zdravím, já k hraní Dooma nikdy myš nepoužíval, i když se to už tenkrát doporučovalo v té parádní tištěné příručce, kterou mám schovanou dodnes :-)

0/0
10.12.2017 18:44

D94a84v59i43d 11D14i27r98g70a 7795621828

Přijde mi trochu úsměvná stížnost na autoheal, který vám vyléčí zásah raketou do hlavy, následovaný jásotem nad tím, že se CoD vrátilo k lékárničkám. Když totiž zvednete ze země lékárničku, prostřelená noha se vám okamžitě vyléčí :)

Jsou to dvě odlišné herní mechaniky, které jsou obě asi tak stejně (ne)realistické.

+5/0
9.12.2017 23:21

F10r65a82n80t27i18š61e85k 95L51u26p86í69n37e14k 8951526726532

Blizi se mi 40 a mam v oblibe zavodni hry. Vlastne nechapu, proc je tolik strilecek a proc je zabijeni na monitoru tolik popularni. Vetsina hracu by se v realu pokakala uz pri vycviku. No z nostalgie si obcas neodpustim d3d, doom2.. Tam je to kreslena zabava a jeste k tomu vzpominky na prvni hrani po siti, dlouhe nacitani.... .....| Dnes jsem treba odinstaloval dirt rally, tam je treba drzet se stredu trate a klepat se jak ratlik pri ovladani, abych se tam udrzel. Navigator hlasi nebezpecny mista pozde, v realu by vas zabil. Dojem z ryclosti zadny, jedete 100 a nevite o tom. Rally je dobra bud v realu nebo se sirokou trati na pc, kde si uzijeme prujezdy smykem a vracecky. Kde se auto na rovince neroztoci. Na okruzich to mam radeji tezke, pouze si dovolim abs a trakci na sipkach. S volantem zadnou pomoc. A pilovat brzdne body, zavodni linii, ladit prevody, diferencial, aero, nekam se tim dohrabat, zajet lepsi cas, uzit si ovladani auta. S vekem nemusite mit nejrychlejsi reakci, rozhled prinese ten cas navic. Ja preferuju hlavne zabavu a odreagovani, abych to dokolecka tlacil nekam a nakonec to tak trochu nasranej zvladl, k tomu me nikdo u hry nedonuti. To si ty nervy muzu usetrit pro realnej zivot, az to budu zase nekdy doufejme ze ne potrebovat. Kazdej se tu v diskusi docela rozepisuje, a ja se nedivim. Je to o necem, co mame radi, i kdyz na to nadavame.

+1/0
9.12.2017 22:54

P75e42t29r 23S79u60c19h96ý 1288449444516

Podle mě se zdají být nynější hry lehčí, protože už se hráči vycvičili hrát. V době kdy vznikaly první hry totiž nikdo neměl dost zkušeností jak se takové hry hrají, nyní když každý hrál X her, tak už se to tím hraním naučil a nové mu pak přijdou logicky lehčí.

Kdybyste například v minulosti nehráli hry a nyní si zapli nějakou současnou, tak by vám taky přišla zatraceně těžká.

P.S. Osobně vítám, že u většiny her se dá obtížnost nastavit, ale nechápu, proč u některých titulů musím hru dohrát na nižší obtížnost než mi to odemče tu těžší ..... osobně bych si dal třeba těžší, ale když už to dohraju jednou , tak se mi do toho znova už nechce (výjimky se najdou)

+4/0
9.12.2017 21:55

M77i79l88a97n 82B73r42z11e34k 4354244846530

musím souhlasit. Nějak jsem měl před časem zapnuté GTA a přítelkyně k tomu zasedla.. nevíte jaký byl problém přejít silnici :)

+1/0
11.12.2017 13:46

M68i71c73h72a10l 31N56o97v36á86k 9499799511129

v obecné rovině má pocit , že jsou hry mnohem lehčí a současná "utra" obtížnost je spíš to co dříve bylo normal. ovšem zda je to horší/lepší je sporně podle toho co od hry očekáváte. a zde je myslím dnes lepší možnost volby - od pohodového procházení a kochání se prostředím a příběhem (což dříve vzhledem k výkonu a vzhledu moc nešlo) až po obtížné výzvy některých titulů. a ti co si dávají dark souls a pod. na extra ultra hard nightmare a zdá se jim to snadné jsou minorita které se může uspokovovat mody.

0/0
9.12.2017 21:18
Foto

P29e18t21r 42J50a61r10o48š 6163792391

Me se libi hodne model co ma Borderlands. Kombinace autoheal (dobyti stitu) a lekarnicek (doplneni zivotu). A diky predmenutm a skillum vyladeni postavy tak, aby co nejlepe odpovidala vasemu hernimu stylu.

A dokonce i system obtiznosti. Nejdrive normal, odemce se hard a pote very hard (tento system byl uz minimalne u Diabla II pokud ser nepletu).

0/0
10.12.2017 0:20

M31i32c19h71a28l 49S27k44l69e21n87á45ř 5336280237

Tak u mne se výběr obtížnosti vyvíjí s časem. Ze začátku jsem hrával hry na všechny obtížnosti jenom pro tu výzvu, že jsem to dohrál na všechny obtížnosti. Pak už jsem přešel jenom na ty nejtěžší obtížnosti. Taky to byly doby, kdy jsem měl na hraní hafo času. V současné době na to prostě už tolik času pro spousty povinností není. Takže jsem přešel na střední obtížnost. Pro mne je to zlatá cesta. Není to ani moc jednoduché a ani se na tom nezasekám na moc dlouhou dobu :-)

+8/0
9.12.2017 12:21
Foto

P86e52t50r 92H48v28o40z70d22o92v23s92k73ý 5329537297654

Jak.je tu psano. Hodne.velky vyber a kazdy si najde to sve. Taky sem zacinal na hrach typu Contra apod. kde ste sam nebo s kamaradem travili hodiny casu. Ted sem rad, ze si hru muzu vychutnat a potom si ji dam na brutalni obtiznost a plnim ruzny vyzvy a achievmenty. Ten kdo chce to svoje si urcite najde nebo v nastaveni hry poupravi.

+3/0
9.12.2017 11:24

V93i43t 77O98t46a35h18a47l 5325440819904

Hry, které mne zajímají, začínám vždy na nejtěžší obtížnost a posledních 10 let jsem nenarazil na nic co by mi přišlo příliš obtížné. Hádanky jsou obvykle snadné a nepřátelé vysokou AI také neoplývají.

Od chvíle kdy má defakto každá hra save/load je obtížnost dost ireleventní.

U některých her to naštěstí zachraňuje komunita s vydáváním modů.

Čest výjimce Dwarf Fortress.

+2/0
9.12.2017 10:57

R41o71b86e23r37t 73A56d96á23m40e20k 5897610961

Dark Souls - Prepare To Die jsem před týdnem dohrál, trvalo mi to 174 hodin (všechny bosse, vč. datadisku) čistého času. Na PC s ovladačem XBox One. Považuji tuhle hru za asi nejlepší soubojovou RPG všech dob. Atmosféra a soubojový systém tančí na hraně žiletky balet, ale když vám ovládání přejde do krve, je to zábava, jakou jsem u jiné hry nezažil. Na Dark Souls II a III se teprve chystám, ale nemůžu se dočkat. Dokonce přemýšlím, že si kvůli Demon Souls pořídím Playstation 3..

+2/0
9.12.2017 9:34

F77r15a56n53t21i25š91e32k 51K89i50n23g 7493260420

Dohrál jsem všechny souls hry včetně demon souls a bloodborne. Jako první jsem hrál taky DS1 a ten pocit jsem měl úplně stejný. Bohužel už se u žádné další nikdy neopakoval.:( I když jsou to pořád super hry.

0/0
9.12.2017 23:17
Foto

J55a26k82u58b 79R80a30i35d78a 5458576969324

Přesně, jak zmiňoval Andrej, jako první mě u tohoto tématu napadlo, že se hlavně změnil způsob, jakým jsou hry v dnešní době těžké. V původním Doomovi na vás v UV šly větší hordy nepřátel, což mi přijde pro vyvolání dojmu větší intenzity přijde lepší než jen větší zdraví či poškození nepřátel. Taky v původním Doomovi šlo UV v klidu projet, když si člověk dával bacha, v tom novém mi to přijde o dost těžší s ohledem na to, že dvě tři rány a jsem pod drnem. Na druhou stranu, třeba New Order (Colossus jsem ještě nehrál) mi nepřišel na Death Incarnate až tak těžký.

0/0
9.12.2017 9:28

M51i62l32o86š 47K49r57u13m90p 2784327654

Emanuel Svoboda nezna rozdil mezi slovesy zdravit a uzdravovat se.

+1/0
9.12.2017 8:45

A98l19e30š 95A72d23a34m 7390640678249

Všechno dohromady. Je velká nabídka her různých kvalit a obtížností.

Já začal s hrami v 80. letech. Byl jsem dítě a měl jsem hromadu času a navíc jednu hru třeba na celý rok. Mohl jsem jí tak věnovat spoustu času. Dnes už ten čas není. Pokud chci stíhat rodinu, koníčky, knihy atd., musím si velmi dobře vybírat a když si vybírám, volím lehké hry. Velké obecně nemám rád, protože na ně nemám čas. Dohrál jsem všechny TES hry a upřímně, byl jsem rád, že ve skyrimu nemusím řešit podrobný popis questů a mužů jen jít za sipkou. To samé Zaklínač.

Hrál jsem teď pillars of eternity. Výborná hra, ale po 30 hodinách jsem to vzdal. Místo hraní jsem v podstatě jen četl příliš dlouhé texty. Na to už bohužel čas fakt nemám.

Holt generace co začala s hrami zestarla a nemá tolik času a kvůli tomu se část her změnila, zjednodušila. Chápu, že to lidem může vadit, ale já to vítám. I tak je tu pořád dost her, co nabízí ultimátní herní zážitek rovný tomu že starých dob.

+21/0
9.12.2017 6:50

M37i41r80o25s56l78a76v 17C62a28n68k79a87ř 2679628758983

Jako vetsi tema vidim zivotnost, chcete li delku her. FPS strilecky na 5 az 10 hodin za 1700 korun je zlocin. Oproti tomu treba JRPG jako Yakuza Zero nebo nove Final Fantasy jsou komplexni kousky, ktere hrace vychovavaji a poskytuji zabavu na 50 az 70 hodin.

+2/−2
9.12.2017 6:19

A68l39e64š 47A59d92a79m 7710100388169

No jo ale fps střílečky často nabízí nekonečný multiplayer.

0/0
9.12.2017 6:52

M31i33r67o66s83l48a93v 55C65a33n10k33a23ř 2709698468393

Bezduchý mulťák mě nijak neoslovuje.

+16/0
9.12.2017 7:32

R38u41d38a 20S47l34a69v35í12k 5753768476101

Tebe možná ne, ale herní trh to má dnes naprosto opačně. Ve FPS nikoho SP moc nezajímá.

0/−3
9.12.2017 11:12

J53a56n 49P70i84r39a60s 1123945496726

No hraju teď třeba Wildlans. Hraju ho sám a bez kooperace. Teď je nahráno asi 46 hodin a docela se u toho bavím. I FPS hra může být zábavná a dlouhá.

0/0
9.12.2017 9:01

M16a20r75t67i15n 50B75e89r55a50n 6429675106941

Souhlasil bych. Kdyby zrovna JRPG nevypadaly všechny tak hnusně ;-D

0/0
11.12.2017 8:56

Najdete na iDNES.cz