Diskuze
NÁZOR: Obludné rozpočty videoher překonávají filmy. Je to cesta do záhuby
Děkujeme za pochopení.
P71e37t42r 19S36v33o40b60o83d76a
Beru článek jako zajimavou informaci, ale jinak je mi uplně, ale uplně putna, jestli někdo z těch lidí, co vydává hru s nesmyslnými náklady, zkrachuje nebo ne. Je to jejich byznys, jejich riziko, jejich peníze. Samozřejmě spoustu lidí zláká reklama, ale ta už ve hrách funguje od začátku (viz pěkný přebal hry, který neměl s grafikou ve hře vůbec, ale vůbec nic společného :) ), takže kdo se trošku zajímá, tak jako u filmu si nejdřív o té hře něco přečtu a pak se vydám na nákup...ono se to časem vytříbí samo až pár lidí prodělá. Astronomické rozpočty her uvedou do záhuby maximálně ty investory, nikoli celé odvětví....
D87r61a14h89o20m68í13r 68S14t18r79o27u89h27a54l
Blizzard vydává technicky zastaralé hry už dvacet let a nikdy neprodělal :-).
L87u86k44á68š 86M39i27c70h89a34l
Ja si myslim, ze kdo chce, bude delat AAA ultra mega drahe hry a inovatori vyuziji sluzby typu Kickstater nebo Steam Grennlight, kde sami hraci rozhoduji o tom, co nakonec vznikne a co ne. A zas tak cerne jako mnozi bych to nevidel. Nejlepsim prikladem je serie COD, ktera je porad stejne spatna a porad to lidi kupojou.
Navic ne vscihni touzime po MP zapoleni s pubertakama a jejich vylevama, takze treba pro mne je Lara, Hitman, Bioshock a dalsi hry bez zbytecneho MP cistym pozehnanim a ze by v nem byla budoucnost? Nebude. Dead Space 2 MP mel a trojka uz ne. Proc asi...
J78a14n 38M82a78r67š59á71l20e62k
To je věc studií a investorů...nikoho jinýho....ti nesou veškerá rizika.
P42e68t65r 69U40r15a32m
a je to sotva tak hratelne, jako Jet Pac nebo Commando
J53o47z24e63f 47L45e95p90i96č
No jo, když dneska každá hra musí uživit armádu kravaťáků se jmény končícími na -stein nebo -berg, obnovu jejich vozovýho parku, luxusní prostitutky, přísun kokainu a letní sídla po celém světě, tak rozpočty vypadají jako u filmů.
O46n69d90ř23e65j 13M10a33t63ě75j34k10a
Nechápu za co ty mínusy, přesně takhle totiž funguje dnešní svět.
O59s39k55a43r 35P64o12k10o31r69n86ý
Když jsem napsal že hry se zjednodušují nemyslel jsem tím že se zjednodušuje obtížnost - Zjednodušují se herní principy. Mizí propracovanost. U RPG se to projevuje tak že mizí variabilita tvorby postavy a možnosti (např osekání vývojového stromu) Obtížnost herní je téma samo o sobě protože ta jde zvýšit 2. způsoby a) zlepší se AI počítače (tzn počítat bude používat vyšší škálu taktických prvků a pružně reagovat na chování hráče ) - to je ta správná obtížnost, která by se zvedat nebo zachovat měla b) počítač bude prostě podvádět (což je obtížnost která by měla mizet)
J65a67n 80K68o52z24á65k
Holt dneska táhnou herní scénu dva typy her - multiplayerové FPS, kde je příběh často jen pro okrasu (Battlefield 3, série Modern Warfare apod.), MMO hry, na kterých se rýžuje pomocí mikrotransakcí (World of Tanks, War Thunder, WoW apod.) a těch několik RPG her (např. Skyrim)
Dnes vládne trend, že hráč chce něco rychlého a jednoduchého. Nemá čas řešit nějaké složité puzzle (adventury a různé logické hry), nemá náladu se učit složité ovládání u simulátorů (kde ho navíc bude frustrovat, že mu to stále nejde - viz série ArmA, Sturmovik, Flight Simulator apod,.) a chce bojovat, střílet, vyhazovat věci do vzduchu a pobíjet zlouny (tj. nestřílecí hry mají smůlu).
Paralela se dá najít ve světě knížek - bůhví kolik kvalitních titulů živoří a sotva se zaplatí, zatímco trhy válcuje brak typu 50 Shades of Grey...
P49e65p38e67k 41V15y64s80k31o92č
Herní průmysl jako celek, ale zjevně vydělává, jinak by to nikdo nedělal. Takže je potřeba diverzifikovat, tj. vyvíjet současně např. 10 her z různých oblastí, a v průměru musíte být na zisku. Něco zkrátka vydělá moc, většina podprůměrně, a něco málo bude propadákem.
D68o30m22i79n93i90k 75C76e82r35n54y
A v tuhle chvíli, ať se nám to líbí nebo ne jsou molochy jako Avtivision, nebo EA docela potřeba, jsou schopni zaplatit vývoj her, které mohou a nemusí mít úspěch. Studia jako CD project red nejsou moc častý jev, bohužel.
O44s56k18a97r 82P46o23k88o26r53n24ý
Za současnou proměnou herního trhu (jednu část života jsem pro jedno vydavatelství pracoval) může kombinace změny cílového zákazníka s zavedením ekonomických managerských principů z jiných odvětví. Když "průmysl" PC her začínal, tak PC technika byla doménou hlavně vysoce vzdělaných odborníků. Jejich požadavky byly vysoké hlavně co se týče logiky a délky příběhu, hry byli obecně náročnější, dospělejší a komplikovanější. Postupem času se ovšem PC začalo šířit do všech skupin obyvatelstva a průměrný věk a (nemyslím to nijak zle) inteligence hráčů začala klesat. Navíc toto mladší a méně vzdělané publikum je více náchylnější k různým marketingovým trikům (prostě se nechá lépe zblbnout). Abych ukázal že nejsem nějaký zapšklý děda co tvrdí že za jeho mladších let byla "tráva zelenější" tak toto tvrzení jde dokonce i otestovat. Stačí se podívat na TOP selling na GOG.com - vedou takové hry jako Baldurs gate nebo Falllout. (Metacritic u her s velkým HYPE není radno věřit, protože vydavatelé si prokazatelně platí lidi kteří tam píší pozitivní recenze-to je jeden z těch marketingových triků co jsem o nich mluvil) TO že za tyto hry jsou lidé i po 15 letech zaplatit 10 dolarů prokazuje že tyto hry jsou prostě výjimečné a že zjevně za ně není náhrada.
H85e98r72b41e88r63t 32V84á45c86l60a83v93s53k21ý
Nekvalitní argument: prodejnost her na GOG.com je nutně zkreslena nostalgickou mlhou. Stejně tak je zaslepené si myslet, že nevznikají RPG podobných kvalit i dnes. Není jich mnoho, ale BG byla ve své době taky jednou z mála. Počet kvalitních her se de fakto nemění, pouze je těžší si jich všimnout ve zmnohonásobené produkci.
Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa
Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...
Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos
Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu
Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...
KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?
Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů
Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...
Jsou na vás hry moc těžké? V budoucnu vám možná pomůže umělá inteligence
Nový patent Sony věští budoucnost hraní, kdy může vzniknout nový nejnižší stupeň obtížnosti. Hru za...
Simulátor offroadového ježdění MudRunner vyjde i pro virtuální realitu
V MudRunnerovi se sice jezdí daleko pomaleji, než ve většině ostatních automobilových simulátorů,...
OBRAZEM: Paper Mario: The Thousand-Year Door je další příkladný remake
Paper Mario: The Thousand-Year Door je remake akčního RPG s tahovými souboji, které původně vyšlo v...
Hry ze známých sérií najdete i v mobilech. Co si zahrát?
Zlatá éra mobilních her je sice dávno pryč, ale i tak se dá najít celá řada mobilních variant her...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!