Shepard (Mass Effect)
Ačkoliv se marketingové materiály k Mass Effectu povětšinou soustředí na mužskou verzi Sheparda, ve hře je možné hlavní postavě zvolit i ženské pohlaví. Shepard se v titulu pokouší zastavit robotickou rasu Reaperů a objevit ho lze i v jiných titulech ve „vedlejší roli“.
Ženskou verzi Sheparda kritika vyzdvihuje pro chybějící snahu o sexualizaci postavy. Hrdinku kryje brnění, které příliš nezvýrazňuje ženské tvary.
Sonic
Sonicovu barvu určila dominantní modrá v logu vydavatele, tedy společnosti Sega. Styl bot byl inspirován obuví Michaela Jacksona, jejich barva pro změnu oblečením Santa Clause. Vývojáři však Sonica ochudili o možnost plavat, mylně totiž předpokládali, že to ježci neumějí.
Sonic je svým pánem a nerad se komukoliv přizpůsobuje. Nesnáší útlak a vytrvale hájí svobodu. Většinou s ním lze dobře vyjít, je však temperamentní a poněkud netrpělivý. Je to ostatně nejrychlejší ježek na světě.
Link ze Zeldy
Jednotlivé díly vykládají Linkův původ odlišně. V některých titulech je Link člověk, v jiných patří do rasy Hylianů. I jeho věk je hru od hry různý. Link se navíc nevyjadřuje mluvou či prostřednictvím psaných dialogů. Cílem návrhářů prý bylo umožnit každému promítnout do postavy své pocity, touhy a představy.
Ostatně výchozí jméno Link (hráči ho mohou změnit) znamená v překladu spojení či spojku. Jde o symbolické propojení hráče se světem Zeldy. Na jednu povahovou vlastnost přesto vývojáři kladou důraz. Jde o odvahu. Postava je to skromná, kuráž jí však nechybí.
Gordon Freeman z Half-Lifu
Gordon již v dětství projevil zájem o teoretickou fyziku. Na rozdíl od většiny dětí nebyli jeho největšími hrdiny Superman, Batman či Spiderman, nýbrž jména jako Albert Einstein, Stephen Hawking či Richard Feynman. Po zhlédnutí série teleportačních pokusů se středem jeho zájmu stal přenos hmoty. Tato záliba mu vydržela do dospělosti a vedla až k doktorátu v oboru teoretické fyziky.
Mario (Super Smash Bros)
Vzhled Maria značně ovlivnila technická omezení doby, vznikal totiž v 80. letech. Červené montérky a modré triko vývojáři zvolili tak, aby postava byla dobře viditelná v jakémkoli prostředí. Čepice měla zakrýt vlasy a zjednodušit tak Mariovu siluetu. Velký nos a knírek měly s ohledem na velikost postavy zvýraznit lidský vzhled.
Mariova podoba se během let vyvíjela a proměňovala. Na čepici přibylo červené písmeno M v bílém kruhu, na kalhotách se objevily žluté knoflíky a došlo k menší rošádě s barvami.
Cyrax (Mortal Kombat)
Starý čínský klan Lin Kuei vytvořil trojici kybernetických ninjů, mezi které patří i Cyrax. Cílem byl vznik zabijáků bez svědomí, které je zbytečně omezuje. Cyraxovým úkolem byl lov odpadlíka Sub-Zera, jenž býval členem Lin Kuei. Cyraxovi se však svědomí podařilo obnovit, za což je vděčný Sonye a Jaxovi.
Bomberman
Panáčci ve skafandrech freneticky pobíhající v uličkách mezi zdmi a házející jednu bombu za druhou. Kdo by je neznal. Hry podobného ražení se ovšem objevily už o mnoho dříve na osmibitových počítačích a získaly si srdce mnoha hráčů.
Mario a Luigi (Supermario Bros)
Ačkoliv si v herních kruzích více pozornosti získal instalatér Mario, ani jeho bratr Luigi není nevýznamnou postavou. Bratři jsou dvouvaječnými dvojčaty. Narodili se tedy v podobnou dobu, vzhledově si však až tak blízcí nejsou. Luigi je navíc oproti Mariovi o něco vyšší. Obě postavy vytvořil japonský herní návrhář Shigeru Miyamoto.
Gabe Newell
Šéf společnosti Valve z koncepce seznamu mírně vybočuje. Je to totiž skutečná osobnost, která se těší popularitě, a objevuje se díky tomu i v počítačových hrách. Gabe Newell původně pracoval v Microsoftu jako producent Windows, čímž naspořil finance na založení Valve.
Ještě během práce v Microsoftu však zadal studii, ze které vyplynulo, že Windows jsou až druhým nejpoužívanějším softwarem. Na prvním místě byla hra Doom od id Software. To Newella dovedlo až k založení vlastní společnosti, ve které vznikl první díl Half-Life.