4 Epic Games
Epic zažil své zlaté časy ještě v 90. letech, poté už více než kvalitou her udivoval svými technologickými řešením Unreal Enginu. Před dvěma roky se však díky Fortnitu rychle probil až na vrchol potravního řetězce.
Proč je nemít rád:
Důvody jsou dva a už o nich bylo napsáno mnohé. Fortnite je tak obrovským hitem, až všechny, kdo ho nehrají, musí unavovat. Na první pohled jde jen o přeplácanou bezobsažnou střílečku pro malé děti, kteří do ní sypou děsivé množství peněz. Fortnite je však daleko více než jen hra, jde doslova o kulturní fenomén dnešní doby, ryzí mainstream se všemi klady a zápory toho slova.
Jen díky němu si mohl Epic dovolit vyšlápnout si na do té doby nedotknutelný Steam a rozjet svůj vlastní digitální obchod s hrami. Namísto budování lepšího koncového klienta vsadil na agresivní marketing, který se opírá o exkluzivní spolupráci s některými herními studii. I po více než roce a půl od spuštění je přitom Epic Store spartánský a umí jen zlomek toho, co jeho roky zažitý konkurent.
Aby toho nebylo málo, 40% podíl společnosti patří čínskému Tencentu, který by si zde pomalu zasloužil vlastní záložku. V souvislosti se strukturou této gigantické firmy se totiž skloňují výrazy jako odposlouchávání, únik dat, cenzura a tak dále.
Proč je mít rád:
Když nic jiného, Epic pořádně rozhýbal herní svět a každá konkurence je dobrá. Fortnite dostal ke hraní spoustu nových lidí, kteří v herním průmyslu doufejme nechají spoustu peněz, z čehož bude prosperovat celé odvětví. Díky Epic Storu mají už teď firmy větší procento ze zisků a hráči spoustu her zdarma.