Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Je chybou začít s cílem být bohatý a slavný, říká český youtuber Nakashi

  0:01
Jeho videa, v nichž ukazuje různé fígle v Minecraftu, odebírá téměř 60 tisíc lidí. Nejvíce si ovšem cení přátelské komunity. „Vždy dovede podržet, když je třeba, a stále podporují mě i mojí tvorbu, čehož si vážím více než kteréhokoliv čísla, které mi YouTube ukazuje,“ říká Nakashi.
Nakashi

Nakashi | foto: Archiv Nakashiho

Nakashi na Bonuswebu povede Školu Minecraftu, která startuje během září. Než vám přiblíží, jak snadné je nechat se pohltit světem Minecraftu, rozhodli jsme se vám Nakashiho představit.

Co tě přivedlo k Minecraftu?
Na Minecraft jsem narazil před pár lety u jednoho ze zahraničních youtuberů a už v první minutě jsem věděl, že tahle hra je něco, u čeho bych dokázal vydržet celé hodiny. A to jsem netušil, že u něj vydržím dodnes.

Nakashi

Je mu 22 let, studuje a Minecraft hraje přibližně pět let. Rád by si vybudoval vlastní studio, v němž by měl klid na natáčení. Jeho kanál na YouTube naleznete zde.

Protože jsem si v té době Minecraft nemohl dovolit, tak jsem ho sledoval každý den na YouTube a pořád nacházel nové a nové autory, které sledovat. Tak jsem dál a dál pronikal do světa Minecraftu, aniž bych ho kdy hrál.

Moje vášeň pro něj zašla tak daleko, že jsem si jednoho dne našetřil a přes kamaráda Kubu si ho koupil. Svojí investice jsem ani na vteřinku nelitoval. Mimochodem mého kamaráda možná znáte, říká si House.

Co tě podnítilo k tomu publikovat návody na YouTube?
Sledoval jsem videa z Minecraftu snad každý den, a tak bylo jen otázkou času, kdy mě to napadne zkusit. Než jsem se ale odvážil vydat první video, snad půl roku jsem vše pečlivě připravoval do posledního detailu, aby videa neměla kvalitu televizního šumu.

Temple of Notch je chrám zasvěcený tvůrci Minecraftu, kterým je Markus "Notch" Persson.

Hvězdné války v Minecraftu

V té době jsem plánoval natáčet ve společném projektu s mým kamarádem ze Slovenska, bohužel vždy se našel nějaký problém, který náš začátek zbrzdil. Nakonec jsme každý šli vlastní cestou a já si založil kanál jménem Nakashi. A proč zrovna návody? No protože na české scéně byla spousta lidí, co natáčeli Minecraft, ale většina se držela toho samého způsobu jak hru hrát a nové věci nehledala. Tak jsem si řekl, že třeba někdo mé nápady a návody ocení, a nakonec z toho vznikla série čítající téměř 150 dílů.

Dejme tomu, že bych se chtěl stát youtuberem. Jak začít? Jakou výbavu k tomu budu potřebovat? Jsou nějaké běžné začátečnické chyby?
Dovolil bych si začít poslední částí otázky. Největší chybou je začít YouTube kariéru s cílem být bohatý, slavný, a nebo prostě proto, že to dneska letí. Být dobrým youtuberem stojí překvapivě hodně úsilí a téměř veškerý volný čas, a pokud to člověk nedělá jednoduše proto, že ho to baví, tak brzy narazí na problém.

Pro začátek nemusíte mít vybavení a počítač za desítky tisíc korun, stačí mít chuť a nápady. Originalita bývá velmi ceněna. Pokud chce člověk začít například jako Vlogger, postačí mu na začátek klidně i mobilní telefon, na LetsPlaye jsou nejdůležitější program na záznam hry nebo obrazovky počítače, mikrofon (jehož kvalita není divákovi nepříjemná), program na editaci videí (Windows Movie Maker pro začátek postačí) a samozřejmě hra, kterou chce natáčet.

Nejlepší je zvolit hru, která se vám osobně líbí a dobře hraje, a začít rovnou vydávat. Podle mě je chybou jako první video dělat zdlouhavé představení sama sebe, tím hůře ještě se ptát lidí, co byste měli točit. Nechte svůj obsah zaujmout diváky a oni si k vám cestu najdou.

Dalším doporučením je vyvarovat se zbytečně dlouhému intru. Taky není vhodné intro, které si stáhnete na internetu stejně jako dalších x lidí, takže máte na začátku videa něco, co člověk vidí u každého druhého.

Nakashi

Jak vznikla tvoje přezdívka Nakashi?
Vymyslet jméno bývá vždy ten největší problém a já nechtěl používat svou starou přezdívku, protože vycházela z mého jména. Tak jsem zdlouhavě přemýšlel a nakonec, z čistajasna přišlo Nakashi - krátké, lehce zapamatovatelné, dvojsmyslné, srandovní a rozhodně ne výstižné jméno. Zprvu jsem se bál, že budu považován za Vietnamce, ale brzy jsem si na něj zvykl a nikdy jsem výběru nelitoval.

Jak zvládáš popularitu? Koukal jsem, že máš snad jen samé pozitivní reakce.
Popularitu? Já si hlavně užívám tu úžasnou komunitu lidí, která se na mém kanále nastřádala, a která mě zatím, až na drobné výjimky, nikdy nezklamala. Vždy dovede podržet, když je třeba, a stále podporují mě i mojí tvorbu, čehož si vážím více než kteréhokoliv čísla, které mi YouTube ukazuje.

Změnil se nějak Minecraft poté, co ho koupil Microsoft?
Spousta lidí to tvrdí, ale je to hloupost. Minecraft vyvíjejí stále ti samí lidé a stále za tím stejným cílem. Naopak si myslím, že díky Microsoftu má Mojang lepší prostředky, a mohl tak například začít vyvíjet novou verzi určenou pro Windows 10, speciální virtuální realitu, která byla představena na letošních herních akcích, a další užitečné či méně užitečné věci. Na Minecraft samotný to ovšem dopad nemělo.

Slýchávám i názor, že Minecraft má to nejlepší za sebou. Má ovšem nějakou vážnější konkurenci? Mluví se třeba o LEGO Worlds.
Je sice pravda, že největší boom už má asi za sebou, ale podle mě má a ještě dlouho bude mít lidem hodně co nabídnout. Vzhledem k jeho neomezenosti a nesčetným módům a modpackům je dosti možné, že o něm budeme pravidelně slýchat i za 20 let.

Vážnějších konkurencí je spoustu, myslím si ale, že žádná nemá dostatečný potenciál Minecraft ohrozit. To, co je Minecraftu často vytýkáno, jako je například grafika a jednoduchost, jsou totiž jeho největší výhody. Bylo tu hodně pokusů udělat skoro-minecraft s dobrou grafikou, nebo dokonce nekostkovaný, ale grafika pak zdaleka nevypadala a neseděla tak dobře, jako když se 16 pixelů navázalo na dalších 16 pixelů.

V nekostkovaných verzích pak vznikaly při stavění divoké patvary, které hráč jen sotva vymodeloval podle svého. A pokusy napsat hru v lepším programovacím jazyce než je Java, kvůli lepšímu výkonu, by měly kromě spousty jiných nevýhod na svědomí i konec široké variace módů, protože Java je přístupná mnohem větší skupině lidí. Na mou otázku, zda by Minecraft udělal v jiném programovacím jazyce, kdyby mohl, jeden v tvůrců Minecraftu odpověděl, že Java je pro Minecraft jednoznačně nejlepší.

LEGO Worlds

LEGO Worlds

LEGO Worlds je toho vzácným příkladem. Je to hra na velice podobném principu, ale málokdo v ní bude stavět velkolepé chrámy či jiné šílenosti, a pokud vím, tak prvek „redstonu“- jakožto dejme tomu způsobu přenášení signálu a jiných operací, tam chybí úplně. Takže stále vidím Minecraft jako nejlepší volbu co se kreativity a troufám si říct, že i hratelnosti týká.

Hraješ i nějaké jiné hry?
Samozřejmě. Ovšem asi nesplňuji profil běžného hráče, hrajícího střílečky, závodní hry a masově multiplayerové hry. Mě spíše táhnou hry, ve kterých hraje hlavní roli tvořivost a přístup hráče. Rád si občas zahraji hru, která hráče vede příběhem a nenechá ho odbočit, ale opravdu to není můj šálek čaje.

Můžeš být konkrétnější, které hry tě poslední dobou zaujaly a proč?
Poslední dobou často hraji a dokonce na svůj kanál točím hru jménem Subnautica, což je jednoduše řečeno takový Minecraft s HD grafikou, umístěný pod hladinou oceánu s prvky vyspělé technologie. Takže o prozkoumávání hlubin, podmořská města, podvodní plavidla a další milá či nemilá překvapení v ní opravdu není nouze.

The Binding of Isaac

The Binding of Isaac

Fallout 4

Poslední dobou jsem také podlehl hře The Binding of Isaac: Rebirth, ve které se pokoj po pokoji prokousáváte neuvěřitelným příběhem chlapce Isaaca, ovšem každá vaše hra je unikátní. Postupně odemykáte nové předměty a vylepšení, a kombinace předmětů a jejich synergií pokaždé vytvoří jiný zážitek a jiný styl hraní hry, kterou v podstatě hrajete pořád dokola, ovšem pokaždé s jiným průběhem.

A v neposlední řadě s blížícím se vydáním hry Fallout 4 jsem znovu podlehl předchozím dílům, které stejně jako můj oblíbený Skyrim nabízejí obrovský svět s volným pohybem a neuvěřitelným množstvím hratelného obsahu.

Bavíš se o Minecraftu s ostatními českými youtubery, případně spolupracujete, nebo se naopak vnímáte jako konkurenci?
Bavím. Obecně na YouTube sice panuje závan jisté rivality, ale já se vždy setkal s příjemným a vlídným přístupem a lidmi, kteří neberou YouTube jen jako médium, ale jako okruh přátel se stejným koníčkem.

V nedávné době jsem byl pozván do spolku youtuberů jménem Younity, kde opravdu panuje přívětivá atmosféra a lidi se tam snaží o dobrý kolektiv a příjemnou spolupráci mezi autory.

Z kostiček vyrostlo i opevněné město Minas Tirith z Pána prstenů. Zajímavé je, že na projektu pracovali pouze dva lidé a dokončení jim trvalo skoro rok.

Raketoplán spolu se základnou vznikal jako součást pro větší projekt. Ten byl ovšem nakonec zrušen, a tak autor vystupující pod přezdívkou Corpeh dal svoji část volně ke stažení.

A když už je řeč o spolcích, tak i já jsem zakladatelem kanálu Za-Play, který shromažďuje nadějné začínající autory a dává jim možnost prosadit se v dnešním drsném světě youtube začátečníků, a i tam se snažíme tvořit dobrou komunitu a dobré vztahy. Jsem rád za každého, kdo tento kanál a jeho autory podporuje, a pomáhá tak lidem plnit si sny.

Sleduješ i nějaké zahraniční youtubery?
Samozřejmě, sleduji jich v současné době přes 100, od Pewdiepie až po troufnu si říci skoro neznámé autory. Mým největším vzorem, co se Minecraftu týká, je Etho a nejraději sleduji youtubera jménem Generikb. Nejsou to ale jen herní videa, rád se podívám například na Vsauce, Veritasium nebo třeba kanál AWEme.

Jaké máš plány do budoucna?
Pořád se snažím na své tvorbě vylepšovat co se dá, ale jedna věc je - a myslím, že mi mnozí dají za pravdu - velmi obtížná. To jest tvořit videa a další obsah v blízkosti své rodiny, respektive nerušit, nenechat se rušit, a přitom se plně soustředit. Mým snem je jednou přesunout mé „studio“ z pokoje do vhodnějších prostor, například nějaké kanceláře, jelikož to by vyřešilo většinu mých současných obtíží. Bohužel na to zatím nemám prostředky, ale já věřím a doufám, že si tento sen jednou splním.

Autor:
Témata: Nakashi
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách

Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová zbraň do Call of Duty stojí více než samotná hra

V rámci propagace posledního filmu o obřím opičíkovi King Kongovi přibyla do populární hry Call of...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci

Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...

Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli

Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...

Take-Two v únoru řekli, že nebudou propouštět. Teď propouští 5 % zaměstnanců

Společnost Take-Two je dalším gigantem videoherního průmyslu, který se odhodlal k masivnímu...

Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko
Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko

Zajistěte svému miminku to nejlepší hned od začátku s BEBELO® Milk 2, které je pečlivě vyvinuté pro harmonický růst a vývoj vašeho dítěte. Mléko...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...