Pondělí 2. října 2023, svátek má Olívie, Oliver
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 2. října 2023 Olívie, Oliver

Kouzmin a jeho opečovávané dítě

  12:00
Na Perimeter čekají kovaní stratégové jako na smilování - po dlouhé době přichází strategie s originálním schématem expanze. Termíny ""nanotechnologie"" či ""teraforming"" jsou klíčovými pro úspěšné splnění misí. Odkud se nápady vzaly a proč vývoj trvá dva roky, nám odpověděl zakladatel mateřského studia KD-Lab Andrej Kouzmin.

15 minut - víc nám zakladatel firmy preview). Andrej jezdí na ECTS od 1997. "To tu byla spousta světel, plakátů, hluku," říká. "Ale z distribučního úhlu pohledu je to skvělá příležitost. Máme spoustu schůzek a Perimetrem zatím zaznamenal velký úspěch," dodává předtím, než se vrhneme na samotné otázky.

Mají strategické hry v Rusku tradici?

popisek

Andrej Kouzmin: Rusové strategie milují, proto se jich na našem trhu vyskytuje poměrně hodně. To stejné se dá říci o celé Evropě, kde mají lidé raději komplikované hry, hlavně strategie. Z vlastní zkušenosti vím, že navrhování strategie je jedním z nejsložitějších úkolů v herním vývojářství.

Na vejci Perimetru sedíte už přes dva roky, vývoj se zdá být komplikovanější. V jaké oblasti leží geneze projektu a jeho nynější dospívání?

popisek

Většina členů našeho vývojářského týmu pochází z Kaliningradské univerzity, kde vystudovali vysoké školy s matematickým nebo fyzikálním zaměřením. Jsme tedy na jednu stranu spolek abstraktních geometrů, ale o to snadněji se nám pracuje s technologií. První podoba enginu k Perimeter byla vyvinuta pro náš minulý projekt, ale neměla podporu 3D akcelerace, kterou jsme zakomponovali až nyní. Technologie tedy byla připravená, samotný nápad nás však napadl z ničeho nic, jakoby na nás sestoupila vize strategie Perimeteru (Andrej předvádí gestikulací sestup vize do návrhářských mozků -pozn. red.). Především nás napadl teraforming a ohraničené oblasti (perimetry) pro expanzi základny.
Když hrajete obvyklé strategie, vidíte, že jsou postavené na principu šachů. Já miluji japonskou hru Go! a proto jsem jí filozofii Perimeteru hodně přizpůsoboval. V Go! vyhráváte tím, že obkličujete nepřátelské kameny. Dalším důvodem, který mě ujistil, že princip Go! je ten pravý, je neschopnost počítače porazit člověka v jedné partii. Automatický šachista vás porazí, zatímco AI pro Go! je zatím hodně pozadu.

Když hru vyvíjíte dva roky, mohla se pravidla stát pořádně komplikovanými.

popisek

Mechanismus hry je podobný motoru auta: nikdo mu nerozumí, ale na světě je spousta řidičů. Hra je možná komplikovaná vevnitř, ale z vnějšku je dostatečně jednoduchá a pochopitelná. Na tenhle bod klademe velký důraz.

Z krátké prezentace je jasné, že jde o rozdílná pravidla expanze, boje a celkové mentality. Máte pocit, že vdechujete do strategického žánru nový život?

Přesně tak.

Hm...

popisek

Jak obtížné je vyvíjet hru v Rusku?

Není to horší než v jakékoliv evropské zemi. Největší problém nebyl ve financích, ale v originalitě Perimetru - nemá mnoho předchůdců. Samozřejmě jsme se inspirovali jinými strategiemi, ale pro Perimeter to není to nejlepší. Museli jsme si prošlapat vlastní cestičku. Spousta nápadů vypadá skvěle na papíře, ale jakmile je dáte do hry, tak nefungují.

Ale Populous...

Ano, Populous měl podobné prvky. Ale technologie a prostředí byly úplně mimo. Teraforming v Populousovi je krom toho spíše vizuálním efektem než základem hry, jako je tomu v Perimetru.

Máte relativně tuctový příběh: je důležitý pro evoluci hry anebo je jen jako pozadí?

popisek

Když tvoříme hru, tvoříme i její vesmír. Každý vesmír má střed. Když ho nalezneme a popíšeme, dáme ho profesionálnímu spisovatelovi, který z něj napíše povídky a novely. Máme zvláštní internetovou stránku (pouze v ruštině -pozn. red.), kde tyto příběhy shromažďujeme - www.exodist.net. Navíc, pakliže se vydavatatel uvolí, plánujeme vydat knihu povídek z Perimetera. Snažíme se vytvořit tak trochu svojí vlastní sérii Dune.

KD-Lab založil před deseti lety a od té doby firma vytvořila mezinárodně známé hry Brainy Ball, Biprolex+ a samozřejmě Vangers. Perimeter má být po Vangers druhým hitem.

Autor:
Témata: Hluk, Země (planeta)
  • Nejčtenější

Vývojáři Baldur’s Gate počítali i s tím, že hráči zabijí všechny postavy

Vývojáři famózní Baldur’s Gate 3 chtěli dát hráčům maximální svobodu, museli se proto připravit na každou myslitelnou...

Roky potlačovaná nenávist k doktorovi v Cyberpunku se díky updatu uvolnila

Obrovský update hry Cyberpunk 2077 na verzi 2.0 přinesl hráčům bezpočet vylepšení, virtuálnímu lékaři Prsťákovi však...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojáři Cyberpunku se omlouvají za ukrajinskou lokalizaci. Uráží Rusy

Ukrajinští překladatelé čerstvě vydaného datadisku Phantom Liberty k Cyberpunku 2077 propašovali do prodejní verze hry...

Přišli jsme o třetinu hráčů, ale nelitujeme, říká o bojkotu Ruska šéf „tanků“

Společnost Wargaming, která provozuje populární online hry World of Tanks a World of Warships, oslavila letos 25 let od...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vybělování černochů a Spider-man nacista. To je svět zakázaných modifikací

Vyhodili je z velkých portálů, tak si založili vlastní. V katalogu zakázaných modifikací však najdete především...

Solární panely odcházejí překvapivě rychle a záruky nefungují, říká expert

Premium Solární boom může za pár let přinést majitelům fotovoltaických elektráren nepříjemné překvapení. Životnost solárních...

Při výchově sourozenců nejde být úplně spravedlivý, vysvětluje psycholožka

Premium Do pracovny za ní chodí rodiče, kteří tápají ve výchově ratolestí, řeší komplikované vztahy sourozenců či výchovu...

Jsme firma na zážitky. Ředitel Sparty Křivda o Priskem i novém stadionu

Premium Dodnes ho zabolí nohy, když si vzpomene, jak hrála Sparta naposledy v Edenu. V loňském derby dostala takovou...

Disco Elysium už je i česky. Ukousli jsme si velké sousto, říká překladatel

Disco Elysium, jedna z nejupovídanějších her, jaké kdy vznikly, se po čtyřech letech od vydání dočkala fanouškovské...

Stačí jen připojit gamepad. Vyzkoušeli jsme hraní na chytrém projektoru

Projektory jsou alternativou k televizím už pěkně dlouhou dobu. Ale je to asi poprvé, co je projektor alternativou k...

RECENZE: Assassin’s Creed je skvělý i v deskové podobě a hezky česky

Premium Známé herní univerzum rozšiřuje nová desková hra Assassin’s Creed: Brotherhood of Venice. Vrací se přitom k původním...

Týden ve hrách: zahráli jsme si Assassin’s Creed Mirage i Spider-Mana 2

Stali jsme se elitním zabijákem v Bagdádu devátého století našeho letopočtu * Vyzkoušeli jsme očekávaného Spider-Mana...

Kazma ukázal, jak snadno se dal zjistit kód vedoucí k výhře 22 milionů korun

Kazma (38) ukázal, jak relativně lehce se dal zjistit kód vedoucí k výhře jednoho milionu dolarů, v přepočtu 22 milionů...

To mi máma nikdy neřekla! Archiv StB Janu Kratochvílovou překvapil

Podraz režimu a nucená emigrace. Tak popisuje Jana Uriel Kratochvílová (70) čtyřicet let staré události, které...

Smartwings přestanou létat z malých letišť. Zařízly plány cestovek

Premium Posílit význam tuzemských regionálních letišť a umožnit řadě lidí cestovat na dovolenou bez cesty na pražské letiště. S...

Další celebrita na OnlyFans. Dělám to kvůli rodině, říká herečka

Drea de Matteová (51) je americká herečka známá například díky rolím Angie v Zoufalých manželkách, Wendy v Zákonu gangu...

Sophii Lorenovou si manžel vyhlédl v šestnácti. Herečka dodnes lituje jediné věci

Historie vztahu herečky Sophie Lorenové (89) a italského filmového producenta Carla Pontiho (†94) byla dramatická....