Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Žijeme ve zlaté éře herního retra?

Pokud se vám občas zasteskne po starých časech, kdy byla Windows ještě v plenkách a v obýváku se vám rozvalovaly staré konzole, musíte mít z aktuální nabídky na herním trhu jistě velkou radost. Vývojáři i distributoři totiž evidentně naslouchají přáním nostalgických hráčů a různými způsoby oživují jednu značku za druhou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D48a84l68i63b17o48r 19R71o97z54s65y57p40a88l 7110303526249

Stále marně čekám na předělávku hry Fable 2 na PC. 1 i 3 byly perfektní.

0/0
8.9.2018 22:28

P12e30t86r 23B47o56ž74e47k 1753332423352

Nedávno jsem se dozvěděl, že vyjde pokračování planescape, jupí.

0/0
7.9.2018 21:46

M62a57r31t69i32n 89V46a85l30o93s63e59k 7703454937902

tides of numeria už vyšlo...

0/0
8.9.2018 22:36

F96i76l66i20p 13T72ř20e89b66a 6353470228876

Žijeme ve zlaté éře věcí, jejichž tehdy náctiletí uživatelé dosáhli vrcholu své ekonomické výkonnosti. A prachy mluví.

Užijte si to. Za pár let převezmou otěže ti, kteří svoje nejlepší léta prožili u Facebookových klikaček a EA recyklátů, v těsném závěsu následováni generací Free-to-play...

+17/0
7.9.2018 16:17

D68a72n85i39e72l 90U18r36b70a66n 8214831655921

Pokud bude takový kolotoč pokračovat, časem dorostou do Vámi zmíněného věku ti, kteří vyrůstají v současnosti, na hrách pro nás retro

0/−1
7.9.2018 22:25

V18i66t 36O51t11a62h83a50l 5975650319314

Ono to částečně souvisí s tím, že původní hráči těchto klasik jsou nyní věkem a pozicí na místech, kde mohou spolurozhodovat o tom, co by se mohlo vydávat.

Jejich nostalgie a vzpomínky na bezstarostné dětství nad Settlery, původními AOE nebo Baldury či Dungeon Mastery vedou k tomu, že remake, prequely a sequely dostávají šanci.

Moje generace "husákových dětí" je jedna z nich.

Týká se to nejen "retra" ale i nových her. Takové Kingdom Come je příkladem - Dan Vávra taky začínal hrát jako uhrovitý puberťák a nyní je v pozici, kdy si může dovolit udělat hru tak, jak ji chtěl hrát tehdy.

+9/0
7.9.2018 14:05

J88a47n 40F12r95i51d34r97i60c30h 6765308979533

K Divinity hře v úvodu ... minulý rok jsem s ní strávil 50 hodin a teď po vydání Definitive edition dalších zhruba 50 ... R^

0/0
7.9.2018 12:17

J84a64k36u20b 55R36o47u79s 3113330394832

Žádná z těchto "retro" her nesahá originálním klasikám ani po kotníky.

+3/−22
7.9.2018 7:01

D45r59a14h28o73m30í18r 50S12t69r94o67u69h68a58l 4665428862884

Asi jste nepochopil, o čem byl článek. Všechno to jsou remaky, což znamená, že se v drtivém množství případů vezme mechanika bez úprav, kód se zkompiluje pro nové systémy a trochu se vylepší grafika a zvuk, protože na dnešních Full HD televizích vypadá NTSC kódování příšerně. Technicky vzato jde o ty staré dobré klasiky, akorát si člověk nemusí shánět původní konzoli a pájet ji doma na koleně, aby fungovala, nebo to spouštět z emulátoru.

Technicky vzato tedy nejde o retro hry, které by sázely na starou grafiku, ale o retro období jako takové, kdy se hrají staré hry. proto je váš příspěve nesmysl.

+16/0
7.9.2018 8:33

J16a52k57u76b 28B23o87h19o93n83ě19k 8465176729227

Možná šlo o to, že článek zmiňuje dost nových her, které jsou udělané ve starším stylu nebo navazují na retro značku. Třeba Pillars of Eternity a nebo Wasteland 2. A tam bych souhlasil s tím, že na ty staré nemají. Není to zase nějaká výčitka, ty staré hry jsou legendy a takové hry se i schopným lidem podaří jednou nebo dvakrát za život, takže navazovat na ně je těžké, ne-li předem ztracené.

0/0
7.9.2018 11:06
Foto

P16a73v92e41l 56J56a21n57e51č25e68k 6686492869766

jenze ono je taky rozdil delat jakoukoliv hru, ktera oslovi milion lidi v dobe, kdy je hrani novy druh zabavy, nez kdyz uz jsme v dobe, kdy je to naprosto standardni pro miliony lidi, protoze PC ma temer kazdy, ted kdyz se oslovi hrou milion lidi, tak to takovy uspech neni

stejne tak zajem o typ her je naprosto nekde jinde, dneska s prehledem vitezi masovy multiplayer, hry, ktere se rozvijeji a maji support, o kterem se starym hram ani nemohlo snit

tedy za me je takove porovnavani naprosto o nicem, proste bud nekoho bavi "retro styl" napr tahove nebo real time strategie a nebo ne a jakekoliv porovnavani je scestne, protoze nove vytvorene hry jsou proste nekde jinde a cili na jine lidi, kteri jsou narocnejsi na hry nez byli driv

0/0
7.9.2018 12:03

V79i46t 23O43t32a40h87a81l 5845150859214

Asi tak, je to podobné, jako se ušklíbat nad tím, že Ford v roce 1918 prodal za rok ušmudlaných 9tis vozů - když VW dokáže prodat v roce 2017 přes 10 mil. aut za rok. A navíc daleko lepších.

+1/0
7.9.2018 14:11

J23a66k91u33b 86B93o57h61o84n73ě10k 8405426939947

Já přece nesrovnával prodeje, ale svůj vlastní pohled na staré vs. retro hry. Pillars of Eternity možná vypadá jako Baldur ́s Gate, ale není to ani vzdáleně tak dobrá hra

+1/0
7.9.2018 19:47

J15a60k58u54b 47Ž31e27ž13u71l32e 1737492807281

Zajímavé, můžete být konkrétní? Mě docela zajímá, co dělá z BG o tolik lepší titul. Jestli totiž nezaměňujete pokrokovost a originalitu s celkovou kvalitou. Myslíte si třeba, že kdyby Pillars a obzvlášť Divinity 2 vyšla v roce 98 tak by vám přišel Baldur's Gate na míle lepší hrou? Nebo byste spíš na tyhle hry vzpomínal úplně stejně, nebo ještě víc?:-)

0/0
7.9.2018 20:28

P90e17t36r 70J45a97r89o58š 8907815739

Určitě to tak myslí, ta originalita je pro celkový efekt strašně důležitá. Tenkrát se nám tajil dech, běhal mráz po zádech, kolikrát jsem letěl ze školy jako v transu nebo u něčeho proseděl noc. Ten pocit jsem zažil naposledy v roce 2004, když vyšel WoW. Nemyslím si, že je to věkem.

0/0
7.9.2018 21:21

R91a34d91e16k 46Č81e11r37n45ý 8818313360604

Potom možná rozlišovat dva typy ohledně toho co je "lepší hra".

- Hry průkopnické, originální, s wow (ne WoW :-)) efektem - nezapomenutelné zážitky.

- Hry po technické stránce (zvuk, grafika, rozlehlost, online, aj.) - po této stránce jasně lepší dnešní hry - logicky když HW se vyvíjí mílovými kroky.

0/0
8.9.2018 8:07

J47a88k94u63b 30B11o23h53o75n43ě92k 8655726699957

Těch věcí je spousta. Předně využití známých reálií místo snahy znovu vynalézt kolo. Když zvládnu porazit třeba ogra, tak mám představu, jak je moje postava silná. v PoE nemám, protože je všechno "nové." Příběh, který se postupně odkrývá místo jakéhosi ekvivalentu stoupnutí na hrábě. Boje v BG byly taktičtější a člověk si musel sakra rozmyslet, kam a kdy hodí fireball. ̈

Jediné, v čem má PoE náskok je grafika a pak to, že má výhodu v tom, že stojí na zádech obrů a využívá postupně přidávaná vylepšení ze starších her..

Otázka, jak by vypadalo PoE v roce 98 dává asi stejný smysl, jako se ptát na vesmírnou raketu v roce 1647. PoE by v takové podobě v roce 98 prostě nemohlo existovat.

0/0
8.9.2018 11:49

V95l14a56d69i76m79í55r 96K34r95i35s49t71e21n 7446452695808

pro mne osobne BG 1 byl první, tam by asi pillars vyhrálo ale BG II to byl myslím vrchol

0/0
8.9.2018 18:42

M75a33r55t12i36n 38V89a68l29o25s89e98k 7493724227142

Mně se osobně PoE líbí a ikdyž to není tak dobrá hra jako BG2.

Ale autor zminňuje i hry, které vznikly v podstatě konverzí na nový systém.

Což jsou BG EE, BG2 EE, Planetscape Torment EE, Icewind Dale EE, NWN EE, které jsou příběhem mechanismy defakto stejné jako originály a kvalitou možná lehce výše z důvodu přidání dalších společníků.

0/0
7.9.2018 21:21

M41a40r35t60i58n 80H90r90o70m66á93d60k50o 7426406977322

To si fakt nemyslím. Něco se možná nepovede, ale určitě ne všechno.

0/0
8.9.2018 17:53

Najdete na iDNES.cz