Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak probíhá vývoj Target for Tonight?

  12:00
Mysleli jste si, že včerejší článek o profesionálně zpracovaném, ale nekomerčním leteckém simulátoru byl jen opožděný aprílový žertík? Pak jste byli na omylu - opravdu se našel tým lidí, kteří vám nabídnou hru tohoto ražení zdarma. Co všechno takový projekt obnáší, na to jsme se ptali jednoho z duchovních otců T4T.

Včera jsme vám přinesli článek o připravovaném leteckém simulátoru Target for Tonight, který je výjimečný jednou věcí - bude totiž kompletně zdarma. Co všechno v něm najdete a jaké s ním mají plány do budoucna, na to a mnoho dalších věcí jsme se ptali koordinátora projektu a hlavního programátora, pana Richarda Galla.

Včera jsme zveřejnili článek o vašem projektu a naši čtenáři o něj projevili velký zájem. Mohl byste nám o něm říci něco více? Co vás přivedlo na nápad vytvořit něco takového? Na trhu je přece dost leteckých simulátorů...
Target For Tonight je simulátorem, který chce hráčům představit události z nočního bombardování Německa letadly RAF v průběhu 2. světové války. Příběh bude vyprávěn za obě strany, za útok RAF i německou obranu. Target For Tonight chce mít i co nejpřesnější modely letadel, přesnější, než je u leteckých simulátorů běžné - zkrátka aby byly jako ve skutečnosti. Celkový výčet letounů ještě není zcela hotov, zatím počítáme s následujícími typy:

Použitelné letouny RAF:

  • Avro Lancaster BI, BIII, BX, Specials
  • Handley Page Halifax BIII
  • De Havilland Mosquito BIV, BIX, NFII, NF

    Použitelné letouny Luftwaffe:

  • Bf110G
  • Ju88 C6, R
  • He219

    Použitelné letouny RAF (zatím nerozhodnuto):

  • Shorts Stirling
  • Avro Manchester

    Použitelné letouny Luftwaffe (zatím nerozhodnuto)

  • Me262

    Nepoužitelné letouny:

  • Vickers Wellington
  • Armstrong Whitworth Whitley
  • Handley Page Hampden

    Je důležité zdůraznit, že všechna letadla budou zrekonstruována do těch nejmenších detailů ve všech směrech, včetně leteckých vlastností, modelu, strategických možností a elektronického vybavení. V tom nám pomáhají například i někteří bývalí piloti a váleční veteráni..

    Hráč si bude moci vybrat z jakékoliv pozice v letadle, a to ve všech letadlech na obou bojujících stranách. To se pochopitelně týče i multiplayera. Hráč také bude moci usednout k německé protivzdušné obraně. Za zmínku stojí i skutečnost, že v T4T by se měly objevit i mise zvané Mosquito, které by si měly získat u hráčů velkou popularitu.

    Více informací najdete na našich stránkách a uvítáme jakékoliv komentáře v našem fóru. Debatám se samotnými hráči se věnujeme pravidelně, protože právě pro ně je konec konců tato hra vytvářena.

    Důležitý faktor je také to, že Target For Tonight není komerčním titulem, ale bude nabídnut zdarma. Bude tedy možné si jej volně stáhnout (i když to asi bude nějakého stahování!). K dostání by měl být i na CD ve stejné kvalitě, jako ostatní hry kupované v obchodech. Cena za CD bude pokrývat pouze samotné výrobní náklady, takže čím více lidí si hru předobjedná, tím bude výsledná cena nižší :o)

    Pokud z toho všeho nakonec přeci jen budeme mít nějaký finanční výnos (např přínosy z reklamy na stránce apod.), bude věnován na konto nějaké charitativní společnosti starající se o oběti války..

    Kdy jste začali s vývojem této hry? Věděli jste v tu chvíli, kam až to všechno dospěje?
    Target For Tonight vznikl před mnoha měsíci jako malý projekt beze jména... Nejdříve jsme sháněli nějaké lidi, kteří by měli dostatek zkušeností a chuť ke spolupráci na takovémto projektu. Byl to vlastně jakýsi výsledek zklamání komerčními leteckými simulátory, které hráčům nedávají to, co by se od nich očekávalo. Je to poněkud překvapivé, protože by stačil jen malý průzkum za malé peníze a výrobce by pak opakmžitě věděl, co hráči vlastně chtějí, a tak by jej čekaly také velké zisky. Pokud například nebude simulátor obsahovat tak toužebně očekávanou multiplayerovou podporu, skončil ještě dříve než začal. Zeptejte se jakéhokoliv hráče leteckých simulátorů.

    Když to všechno začínalo, pochybuji, že by někdo očekával nějakou silnou podporu. Proto jsme byli velice mile překvapeni tím, v jaké míře se nám jí dostává. To nás žene neustále dál a proto chceme z Target For Tonight udělat přesně takový simulátor, jaký si hráči přejí. Již od prvního dne byl T4T nekomerční záležitostí, o kterou se starali pouze dobrovolníci. Protože jsem měl již z předchozí doby zkušenosti s vývojem her a dalšího softwaru, byl jsem to já, kdo nakonec vzal koncept do rukou a pokusil se jej uvést v život. Nyní máme de facto profesionální tým, jenž pracuje na simulátoru v komerční kvalitě, přičemž náš roční rozpočet je nulový. Pokud spolupracujete s nadšenými a schopnými lidmi, nepotřebujete milióny, aby se vám podařilo vytvořit kvalitní hru.

    Jak je vývoj hry daleko? S čím máte největší potíže?
    Z hlediska vývoje je Target For Tonight ještě velice mladý projekt. Z programového hlediska se právě věnujeme GUI, které bychom rádi poté nabídli společně s enginem k veřejnému testování. Na enginu terénu je však ještě stále spousta práce a bude ještě chvíli trvat, než jej dokončíme. Naším cílem je vytvořit velice pružnou sadu technologií, které by byly velice snadně přístupné dalším změnám. Tento cíl je jak výhodou, tak i závazkem. Všechny komponenty jsou ale vyvíjeny s tímto požadavkem.

    Na domovské stránce hry je zveřejněn stav prací z ledna. Změnilo se od té doby něco podstatného? Je snad už některá z částí hry (engine, modely, hudba atd.) hotova?
    Jádro T4T nebude oficiálně hotovo do vydání verze 1.0, a tu budou předcházet verze mnohé jiné. Engine terénu se vyvíjí hezky a podporuje změny v reálném čase. Pokud tedy například svrhnete bombu, v zemi se udělá opravdu kráter, nejen že by se na povrchu nakreslila textura kráteru. To se nám navíc podařilo tak, že se ani nijak výrazně nesnižuje výkon samotného enginu. Při jedno testu se nám dokonce stalo, že tvorba kráteru nám zvedla FPS (počet snímků za vteřinu) o 50 (smích). Model Lancasteru je již z 99% hotov a toto naše štěňátko velice brzy uvedeme v život. Právě jsme začali pracovat na prvním letounu Mosquito a velice brzy zveřejníme i jeho první obrázky. Docela hezky se také vyvíjí systém dynamické kampaně... bude silně provázán se samotným enginem a bude se tedy i vizuálně projevovat ve virtuálním světě. Vezměme si jako příklad například dopravu a zásobování. Vlaky a konvoje se opravdu pohybují krajinou a pokud se vám podaří je najít, můžete je zničit. Tím pochopitelně ovlivníte zásobování nepřítele, což se ve hře náležitě projeví.

    Už jsme minuli hodně milníků, všechny z nich jsou technologického rázu. Zaměřujeme se na to, abychom všechno dělali co nejlépe, což ve zkratce znamená, že neméme žádné velké množství hezky vypadajících screenshotů, ale již nyní můžeme zaručit dobrý výkon, kompatibilitu, rozšiřitelnost a velké množství dobré zábavy.

    Kolik lidí pracuje pro Sapphire Sun? Je to jen skupinka nadšených amatérů, nebo se mezi nimi najdou i lidé, kteří se výrobou her živí?
    Asi bych měl vysvětlit, že Sapphire Sun Interactive nejsou vývojáři Target For Tonight. S hrou mají společné jen to, že u nich máme stránky a fórum. Sapphire Sun jsou komerčními vývojáři, kteří v současné době pracují na své prvním titulu. Je to plně profesionální tým, ve kterém pracuji jako programátor (a zároveň jsem spolumajitelem, ale to sem nepatří :o)).

    Tým, který pracuje na hře Target For Tonight, se skládá čistě jen z nadšenců a našich známých. To ale neznamená, že by tito lidé nebyli na svém poli profesionály.

    Mohou nějak naši čtenáři pomoci se samotným vývojem? Co byste potřebovali nejvíce?
    Lidé nám mohou nejlépe pomoci tím, když nám budou sdělovat svoje nápady a návrhy na vylepšení. Když nám řeknou, co by v simulátoru mělo být a na čem doopravdy záleží. To lze nejlépe tak, když navštíví naše fóra a pustí se do diskuzí, které tam probíhají. Velice rádi v těchto fórech s hráči hovoříme.

    Bude kód hry Target for Tonight otevřený, aby si v něm mohli případně dělat změny i sami hráči? Bude součástí hry i editor misí?
    Samotný kód zveřejňovat nebudeme, protože s ním máme dlouhodobější plány. Poskytneme ale veřejnosti SDK (sada vývojářwských nástrojů), které budou sloužit jako rozhraní bez ohledu na to, o jakou verzi se bude jednat. S jeho pomocí budou různé modifikace možné. Veřejnosti poskytneme i nástroje nezbytné pro snadnou editaci různých textur a terénu.

    Co máte v plánu, až bude Target for Tonight dokončen? Budete jej vylepšovat různými add-ony, nebo se pustíte do nějaké další takovéto hry?
    Než bude hra hotová, to ještě bude chvíli trvat, ale jinak máme v plánu podporovat T4T i z dlouhodobého hlediska. I nadále budeme pracovat na Target For Tonight, budeme jej neustále vylepšovat a rozšiřovat. Technologie podporuje denní cykly, takže možná začleníme i denní mise. Takže co se této otázky týče, T4T nemusí být také vůbec nikdy tak docela hotov.

    Děkuji vám za rozhovor a přeji vám mnoho štěstí.
    Není zač.

  • Autor:
    • Nejčtenější

    Jen 15 minut slávy? Kdeže, dívka, co plive na penis, nově streamuje na Kicku

    Američanka Haliey Welchová, známá celému internetovému světu spíše jako „Hawk Tuah Girl“ chytila příležitost za pačesy. I když její video, ve kterém bezelstně na kameru předvádí, jak zaručeně orálně...

    10. října 2024 28

    Která je nejkrásnější? Zvolte miss mezi streamerkami

    Mají až miliony sledujících. Jsou úspěšné, krásné a hrají počítačové hry. Řeč je o herních streamerkách. A právě váš hlas může rozhodnout o tom, která je nejkrásnější.

    12. října 2024 11

    {NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

    {POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

    Nerozdýchali skvělá hodnocení novinky, na protest zfalšovali skóre recenzí

    Remaku hry Silent Hill 2 věštila jistá skupina hráčů neúspěch. Těšili se na moment, až hra neobstojí ani u kritiků. Když však vyšly recenze, které hru vychválily jako jednu z předních her roku, tito...

    9. října 2024 17

    Legendární Commandos se vrací novým dílem, už lze vyzkoušet i demoverzi

    Po několika nepovedených remasterech původních dílů se letos dočkáme i regulérního pokračování legendární strategie Commandos. Ve hře s podtitulem Origins prožijeme počátky pověstného týmu hrdlořezů....

    7. října 2024  17:16 13

    {NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

    {POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

    Češi chtějí přinést AI revoluci do her. Občas jsme se nestačili divit

    Ve vývoji her jsme došli do bodu, kdy máme strhující grafiku i pohlcující zvuk. Dokonce už díky haptické odezvě můžeme hry i cítit a s virtuální realitou se do nich doslova ponořit.

    6. října 2024 14

    Streamer naboural auto za miliony, místo pomoci spolujezdci natáčel dál

    Jednadvacetiletý youtuber Jack Doherty v přímém přenosu během streamu rozbil své luxusní auto, protože se na mokrém povrchu místo řízení věnoval telefonu. Kvůli svému cynickému chování po nehodě se...

    13. října 2024 4

    Která je nejkrásnější? Zvolte miss mezi streamerkami

    Mají až miliony sledujících. Jsou úspěšné, krásné a hrají počítačové hry. Řeč je o herních streamerkách. A právě váš hlas může rozhodnout o tom, která je nejkrásnější.

    12. října 2024 11

    Bylina bude Diablo z prostředí slovanské mytologie

    Žánr diablovek příští rok rozšíří i zajímavě vypadající Bylina. Ta klasické porcování davů nepřátel osvěží originálním zasazením, tvůrci se totiž inspirují ve slovanském folklóru.

    11. října 2024  13:38 6

    KVÍZ: Četli jste v devadesátkách herní časopisy? A pamatujete si z nich něco?

    Herní časopisy pomáhaly v devadesátých letech zásadním způsobem formovat tuzemskou herní scénu. Vlastní jim byl neformální projev, společné nadšení pro věc a velmi specifický (dnes bychom řekli, že...

    vydáno 11. října 2024

    Hravé koupání s Bübchen: Soutěžíme o 5 balíčků dětské kosmetiky
    Hravé koupání s Bübchen: Soutěžíme o 5 balíčků dětské kosmetiky

    Hraní s lodičkami, potápění nebo vytváření velehor z bohaté pěny? Jak vypadá váš koupelový rituál? Podělte se o něj v komentářích a třeba zrovna vy...

    Zemřel český raper Pavel Protiva. Bylo mu sedmadvacet let

    V sedmadvaceti letech zemřel raper Pavel Protiva, informovalo hudební vydavatelství Blakkwood, pro které umělec tvořil....

    Příběh Jitky: Manžel po mně chce sex každý den, je to k nevydržení

    Moje manželství je takové, jaké po patnácti letech obvykle bývá. Překonali jsme pár krizí, vychováváme dvě školou...

    Zmapovali jsme, které spořicí a termínované účty teď vynášejí nejvíc

    Česká národní banka dál snižuje základní úrokovou sazbu a má inflaci pod kontrolou. Banky na to reagují snižováním...

    Kanye West požádal o rozvod s Biancou Censori, raper chce žít v Tokiu

    Manželství Kanyeho Westa a Biancy Censori se po dvou letech rozpadlo. Pár, který uzavřel úřední sňatek v prosinci 2022,...

    Karel Janeček žaluje exmanželku o bitcoiny. Chce je zpět, jde o víc než miliardu

    Miliardář Karel Janeček se soudí s exmanželkou Mariem Mhadhbi o kryptoměny, které jí před lety daroval při rozvodovém...