Včera jsme vám přinesli článek o připravovaném leteckém simulátoru Target for Tonight, který je výjimečný jednou věcí - bude totiž kompletně zdarma. Co všechno v něm najdete a jaké s ním mají plány do budoucna, na to a mnoho dalších věcí jsme se ptali koordinátora projektu a hlavního programátora, pana Richarda Galla.
Včera jsme zveřejnili článek o vašem projektu a naši čtenáři o něj projevili velký zájem. Mohl byste nám o něm říci něco více? Co vás přivedlo na nápad vytvořit něco takového? Na trhu je přece dost leteckých simulátorů...
Target For Tonight je simulátorem, který chce hráčům představit události z nočního bombardování Německa letadly RAF v průběhu 2. světové války. Příběh bude vyprávěn za obě strany, za útok RAF i německou obranu. Target For Tonight chce mít i co nejpřesnější modely letadel, přesnější, než je u leteckých simulátorů běžné - zkrátka aby byly jako ve skutečnosti. Celkový výčet letounů ještě není zcela hotov, zatím počítáme s následujícími typy:
Použitelné letouny RAF:
Použitelné letouny Luftwaffe:
Použitelné letouny RAF (zatím nerozhodnuto):
Použitelné letouny Luftwaffe (zatím nerozhodnuto)
Nepoužitelné letouny:
Je důležité zdůraznit, že všechna letadla budou zrekonstruována do těch nejmenších detailů ve všech směrech, včetně leteckých vlastností, modelu, strategických možností a elektronického vybavení. V tom nám pomáhají například i někteří bývalí piloti a váleční veteráni..
Hráč si bude moci vybrat z jakékoliv pozice v letadle, a to ve všech letadlech na obou bojujících stranách. To se pochopitelně týče i multiplayera. Hráč také bude moci usednout k německé protivzdušné obraně. Za zmínku stojí i skutečnost, že v T4T by se měly objevit i mise zvané Mosquito, které by si měly získat u hráčů velkou popularitu.
Více informací najdete na našich stránkách a uvítáme jakékoliv komentáře v našem fóru. Debatám se samotnými hráči se věnujeme pravidelně, protože právě pro ně je konec konců tato hra vytvářena.
Důležitý faktor je také to, že Target For Tonight není komerčním titulem, ale bude nabídnut zdarma. Bude tedy možné si jej volně stáhnout (i když to asi bude nějakého stahování!). K dostání by měl být i na CD ve stejné kvalitě, jako ostatní hry kupované v obchodech. Cena za CD bude pokrývat pouze samotné výrobní náklady, takže čím více lidí si hru předobjedná, tím bude výsledná cena nižší :o)
Pokud z toho všeho nakonec přeci jen budeme mít nějaký finanční výnos (např přínosy z reklamy na stránce apod.), bude věnován na konto nějaké charitativní společnosti starající se o oběti války..
Kdy jste začali s vývojem této hry? Věděli jste v tu chvíli, kam až to všechno dospěje?
Target For Tonight vznikl před mnoha měsíci jako malý projekt beze jména... Nejdříve jsme sháněli nějaké lidi, kteří by měli dostatek zkušeností a chuť ke spolupráci na takovémto projektu. Byl to vlastně jakýsi výsledek zklamání komerčními leteckými simulátory, které hráčům nedávají to, co by se od nich očekávalo. Je to poněkud překvapivé, protože by stačil jen malý průzkum za malé peníze a výrobce by pak opakmžitě věděl, co hráči vlastně chtějí, a tak by jej čekaly také velké zisky. Pokud například nebude simulátor obsahovat tak toužebně očekávanou multiplayerovou podporu, skončil ještě dříve než začal. Zeptejte se jakéhokoliv hráče leteckých simulátorů.
Když to všechno začínalo, pochybuji, že by někdo očekával nějakou silnou podporu. Proto jsme byli velice mile překvapeni tím, v jaké míře se nám jí dostává. To nás žene neustále dál a proto chceme z Target For Tonight udělat přesně takový simulátor, jaký si hráči přejí. Již od prvního dne byl T4T nekomerční záležitostí, o kterou se starali pouze dobrovolníci. Protože jsem měl již z předchozí doby zkušenosti s vývojem her a dalšího softwaru, byl jsem to já, kdo nakonec vzal koncept do rukou a pokusil se jej uvést v život. Nyní máme de facto profesionální tým, jenž pracuje na simulátoru v komerční kvalitě, přičemž náš roční rozpočet je nulový. Pokud spolupracujete s nadšenými a schopnými lidmi, nepotřebujete milióny, aby se vám podařilo vytvořit kvalitní hru.
Jak je vývoj hry daleko? S čím máte největší potíže?
Z hlediska vývoje je Target For Tonight ještě velice mladý projekt. Z programového hlediska se právě věnujeme GUI, které bychom rádi poté nabídli společně s enginem k veřejnému testování. Na enginu terénu je však ještě stále spousta práce a bude ještě chvíli trvat, než jej dokončíme. Naším cílem je vytvořit velice pružnou sadu technologií, které by byly velice snadně přístupné dalším změnám. Tento cíl je jak výhodou, tak i závazkem. Všechny komponenty jsou ale vyvíjeny s tímto požadavkem.
Na domovské stránce hry je zveřejněn stav prací z ledna. Změnilo se od té doby něco podstatného? Je snad už některá z částí hry (engine, modely, hudba atd.) hotova?
Jádro T4T nebude oficiálně hotovo do vydání verze 1.0, a tu budou předcházet verze mnohé jiné. Engine terénu se vyvíjí hezky a podporuje změny v reálném čase. Pokud tedy například svrhnete bombu, v zemi se udělá opravdu kráter, nejen že by se na povrchu nakreslila textura kráteru. To se nám navíc podařilo tak, že se ani nijak výrazně nesnižuje výkon samotného enginu. Při jedno testu se nám dokonce stalo, že tvorba kráteru nám zvedla FPS (počet snímků za vteřinu) o 50 (smích). Model Lancasteru je již z 99% hotov a toto naše štěňátko velice brzy uvedeme v život. Právě jsme začali pracovat na prvním letounu Mosquito a velice brzy zveřejníme i jeho první obrázky. Docela hezky se také vyvíjí systém dynamické kampaně... bude silně provázán se samotným enginem a bude se tedy i vizuálně projevovat ve virtuálním světě. Vezměme si jako příklad například dopravu a zásobování. Vlaky a konvoje se opravdu pohybují krajinou a pokud se vám podaří je najít, můžete je zničit. Tím pochopitelně ovlivníte zásobování nepřítele, což se ve hře náležitě projeví.
Už jsme minuli hodně milníků, všechny z nich jsou technologického rázu. Zaměřujeme se na to, abychom všechno dělali co nejlépe, což ve zkratce znamená, že neméme žádné velké množství hezky vypadajících screenshotů, ale již nyní můžeme zaručit dobrý výkon, kompatibilitu, rozšiřitelnost a velké množství dobré zábavy.
Kolik lidí pracuje pro Sapphire Sun? Je to jen skupinka nadšených amatérů, nebo se mezi nimi najdou i lidé, kteří se výrobou her živí?
Asi bych měl vysvětlit, že Sapphire Sun Interactive nejsou vývojáři Target For Tonight. S hrou mají společné jen to, že u nich máme stránky a fórum. Sapphire Sun jsou komerčními vývojáři, kteří v současné době pracují na své prvním titulu. Je to plně profesionální tým, ve kterém pracuji jako programátor (a zároveň jsem spolumajitelem, ale to sem nepatří :o)).
Tým, který pracuje na hře Target For Tonight, se skládá čistě jen z nadšenců a našich známých. To ale neznamená, že by tito lidé nebyli na svém poli profesionály.
Mohou nějak naši čtenáři pomoci se samotným vývojem? Co byste potřebovali nejvíce?
Lidé nám mohou nejlépe pomoci tím, když nám budou sdělovat svoje nápady a návrhy na vylepšení. Když nám řeknou, co by v simulátoru mělo být a na čem doopravdy záleží. To lze nejlépe tak, když navštíví naše fóra a pustí se do diskuzí, které tam probíhají. Velice rádi v těchto fórech s hráči hovoříme.
Bude kód hry Target for Tonight otevřený, aby si v něm mohli případně dělat změny i sami hráči? Bude součástí hry i editor misí?
Samotný kód zveřejňovat nebudeme, protože s ním máme dlouhodobější plány. Poskytneme ale veřejnosti SDK (sada vývojářwských nástrojů), které budou sloužit jako rozhraní bez ohledu na to, o jakou verzi se bude jednat. S jeho pomocí budou různé modifikace možné. Veřejnosti poskytneme i nástroje nezbytné pro snadnou editaci různých textur a terénu.
Co máte v plánu, až bude Target for Tonight dokončen? Budete jej vylepšovat různými add-ony, nebo se pustíte do nějaké další takovéto hry?
Než bude hra hotová, to ještě bude chvíli trvat, ale jinak máme v plánu podporovat T4T i z dlouhodobého hlediska. I nadále budeme pracovat na Target For Tonight, budeme jej neustále vylepšovat a rozšiřovat. Technologie podporuje denní cykly, takže možná začleníme i denní mise. Takže co se této otázky týče, T4T nemusí být také vůbec nikdy tak docela hotov.
Děkuji vám za rozhovor a přeji vám mnoho štěstí.
Není zač.