Imperiální GameEkonom

  • 732
Čína bude hry zakazovat systematicky *** Valve a Vivendi - nenávistná láska k Half-Life *** Výrobce tajemné konzoly Phantom obviněn ze zpronevěry *** World of Warcraft nejrychleji prodávanou PC hrou USA *** Impérium útočí na mobilní telefony

Čína bude hry zakazovat systematicky
Čínské úřady schválily oficiální systém označování počítačových her pro prodej, systém navrhla organizace China Youth Network Association pod názvem Doporučený standard pro zelené hry (Green Games Recommended Standard). Systém má být podobný klasickým ratingům ELSPA nebo ESRB, narozdíl od nich bude ale nejspíše povinným doplňkem každé krabice s hrou. Hry jsou podle schváleného standardu rozděleny do pěti kategorií: hráči všech věkových kategorií, školáci druhého stupně, středoškoláci, dospělí a pátou skupinou jsou hry označené jako "nebezpečné". Těchto pět základních skupin je nadále hodnoceno z pohledu dvanácti kategorií jako je erotika, násilí, teror, etika, kulturní obsah, zabíjení lidí, nelegální jednání, a podobně.
Hry, které projdou systémem hodnocení, dostanou označení "Zelená hra", což znamená zelenou pro prodej hry na území kontinentální Číny. Hry, které dostanou nálepku Nebezpečné, budou muset jejich dovozci obhajovat před jakousi radou, která zváží, zda hra s takovým obsahem může být prodávána, totiž, jestli by neohrozila morální vývoj čínského lidu nebo dokonce vedoucí úlohu Strany. Samozřejmě se může stát, že prodej hry s označením Nebezpečná bude zakázán, tato varianta je více než pravděpodobná. A není ani neobvyklá, herní cenzurou je proslulá i jinak demokratická a světu otevřená Austrálie. Tam naposledy zakázali hru Postal 2: Share the Pain. Herní cenzura se nevyhýbá ani samotné Velké Británii, kde distributoři a prodejci her čelí narůstajícímu tlaku na kontrolu obsahu her, problém ale není v samotných hrách nebo cenzuře, ale laxním přístupu prodejců, kteří doporučení o vhodném věku hráče ignorují.
Zdroj: Gamasutra

Valve a Vivendi - nenávistná láska k Half-Life
Zástupci vývojového týmu, který stvořil legendu Half-Life a její úspěšné pokračování HL2, oznámili vítězství v soudním sporu se svým vydavatelem Vivendi Universal Games. Předmětem soudní pře byla práva na distribuci Half-Life do internetových kaváren, ve kterých síťové modifikace jako je Counter-Strike hrají tisíce lidí. Tento spor, který probíhá již řadu měsíců, byl zveřejněn v průběhu tohoto roku s blížícím se datem uvedení Half-Life 2. Vstup HL2 na trh doprovázela řada problémů včetně soudního rozhodnutí, které Valve donutilo vydat zdrojové kódy hry svému vydavateli, což vztahy obou subjektů nijak nevylepšilo.
Aby byla celá situace ještě zábavnější, dává rozhodnutí soudu vývojářskému týmu Valve prostor pro požadavek na náhradu škod způsobených porušením autorských práv. Toto určitě Vivendi nepotěší a je otázkou, kdo nakonec vydá, a za jakých podmínek, Half Life 3, o kterém se už začíná mluvit. Také vzpomínáte na písničku I love to hate you od Erasure?
Zdroj: EuroGamer

Výrobce tajemné konzoly Phantom obviněn z podvodu
Po sérii obvinění mezi společnostmi Infinium labs (výrobce stále mlhavé konzoly Phantom) a investiční bankou SBI USA, které na sebe vychrlily obě společnosti v tiskových zprávách, dochází k průlomu. Investor do výrobce konzole, kterou slibuje již několik let, ale k vidění zatím byly jen makety, byl obžalován z podvodu a zpronevěry a porušení obchodní smlouvy. Na tuto skutečnost reagovali zástupci Infinium agresivním prohlášením, podle kterého je žaloba neopodstatněná a zlomyslná, a že jejím účelem je nabourat obchodní plán Infinium labs.
Žaloba je založena na smlouvě o investiční pomoci, podle které měla společnost Infinium SBI zaplatit určité procento ze všech peněz, které Infinium získá od svých investorů pro vývoj, výrobu a podporu distribuce své herní konzoly Phantom. Podle žaloby Infinium získalo 30 milionů dolarů pro tyto účely, ale svému investičnímu poradci nezaplatilo. Šéf Infinium labs hájí postup své společnosti tím, že výplata procent investiční bance SBI USA je vázána na specifické podmínky, které nebyly naplněny. Na protest pak Infinium od napadené smlouvy odstoupilo. I přes problémy způsobené jak žalobou tak obecným nedostatkem financí na pořádný start Phantomu je uvedení na trh plánováno na druhou polovinu roku 2005. Stálé oddalování uvedení ale důvěryhodnosti společností Infinium labs a jejímu produktu nepřidává.
Zdroj: Gamasutra

World of Warcraft nejrychleji prodávanou PC hrou USA
Blizzard Entertainment pokračuje ve vydávání oslavných zpráv týkajících se úspěšného vydání online hry World of Warcraft. Podle nejnovějších zpráv se celkem prodalo už 600 000 kopií hry. Prvních 240 000 si našlo zákazníky během prvního dne prodeje, do Díkuvzdání si pak hráči koupili více než 350 000 dalších kopií. Rychlost, s jakou hra mizela z pultů, stačila na pozici nejrychleji prodávané hry v USA (na vydání v Evropě a Asii se čeká). Zajímavé bude, na jaké hodnotě se zastaví ukazatel celkových prodejů, WoW má dobře našlápnuto.
Blizzard kvůli obrovskému zájmu, který totálně zahltil připravených 40 herních serverů (clustery o několika desítkách serverů na jeden herní svět), musel přidat dalších 40 serverů a oznámil, že až se vyprodá první dávka CD, nebudou další do obchodů dodány, dokud Bizzard nepřipraví infrastrukturu pro další dávku hráčů. Tyto pro Blizzard příjemné starosti by ale neměly ovlivnit evropské testováni ani uvedení hry v lednu 2005.
Zdroj: MMORPG.com

Impérium útočí na mobilní telefony
Síla proniká celým vesmírem, jde o energii, která je společná všem živým bytostem. Tato energie nyní proniká i do mobilních telefonů na planetě Zemi ve slunečním systému Sol. Aneb THQ získala licenci na vývoj a distribuci her ze světa Star Wars pro mobilní telefony.
Vzhledem k tomu, jak pokročily schopnosti programátorů pracovat s grafikou v jazyce Java, je možné, že se dočkáme mnohem zajímavějších kousků než Space Invaders s nálepkou Hvězdné války. Smlouva se ale netýká pouze her, do distribuce se dostanou také grafická témata a vyzvánění včetně slavného imperiálního pochodu. THQ počítá také s nabídkou animací, spořičů displeje a tapet s hrdiny Hvězdných válek. Prostě pořádná komerce. Ať vás Síla ochraňuje.
Zdroj: Games Industry