Poté, co jsem v nedávno uveřejněném článku stručně načrtl vlastnosti grafického čipsetu Kyro II od firmy STMicroelectronics a zmínil se o první na něm založené kartě, kterou je Hercules 3D PROPHET 4500, objevily se na Internetu recenze této karty potvrzující, že se skutečně jedná o zajímavý kousek.
První zevrubné testy provedl Matthew Witheiler na serveru AnandTech a jejich výsledky se dají stručně označit jako malá bomba. Zde jsou některá důležitá fakta, která vyšla při benchmarkování najevo:
- Ve hře Quake III Arena Kyro II vždy překonalo GeForce2 MX, Radeon 64 DDR i Voodoo5 5500, v rozlišeních 1024x768x32 a výše pak i GeForce2 GTS!
- Ve hře MDK2, která hojně využívá instrukcí T&L, se ukázala zřejmě jediná skutečná slabina Kyra II, kterou je absence HW akcelerace těchto operací. Nicméně pozor: i tak se Kyro dokázalo v rozlišení 1024x768x32 dostat před MX, Voodoo a Radeon SDR!
- Hra Serious Sam přinesla snad největší překvapení: od rozlišení 1024x768x32 nahoru překonalo Kyro II všechny karty včetně GeForce2 Ultra, která je více než dvakrát dražší!!
- Kvalita obrazu a výkon při zapnutém celoobrazovkovém antialiasingu (FSAA) byly pod OpenGL ve hře Serious Sam vynikající.
Jak se mi to jeví, jediné dvě nevýhody, které můžeme na čipsetu Kyro II najít, jsou ne zcela doladěné ovladače (projevilo se ve hře Mercedes-Benz Truck Racing) a neschopnost akcelerovat T&L. Je však vidět, že Kyro II dokáže i ve hrách, které se teprve chystají na trh (Serious Sam), překonat ve vysokých rozlišeních s přehledem celé startovní pole. NVIDIA se zde dostává s T&L do podobné situace jako Intel s Pentiem 4 a instrukcemi SSE2: pokud dokáže vývojáře přesvědčit, aby intenzivněji využívali T&L a spoléhali se na specializovaný hardware, bude mít Kyro II krušné časy. Zatím to ale vypadá, že chytrý „David“ Kyro II má při souboji s „Goliášem“ GeForceX, který se spoléhá na svou hrubou sílu, slušné šance.
Zdroje: AnandTech, SharkyExtreme.com
Konkurence brzdí Intel v rozletu
Zastupitelé Austinu, hlavního města amerického státu Texas, jsou pohoršeni. Intel, který si v centru tohoto města staví desetipodlažní kancelářskou budovu, jim totiž oznámil, že je nucen stavbu pozastavit, a zanechat tak v dané lokalitě na neurčitou dobu místo výstavního sídla šestipatrovou panelovou kostru. Jistý austinský občan se nechal slyšet, že to u nich ve městě teď „vypadá jako v Bejrútu“. Tiskový mluvčí Intelu však austinským oznámil, že se nemusí znepokojovat, protože v tom nejsou sami – Intel pozastavil práce na celkem 20 stavbách po celém světě.
Inu, prodeje nejsou velké, konkurence tlačí... Příjmy za první kvartál letošního roku bude mít Intel zřejmě o čtvrtinu nižší než se očekávalo a pravděpodobně bude nucen propustit kolem 5000 zaměstnanců. „Geniální“ propojení Pentia 4 s kontroverzní firmou Rambus, které mělo být věrozvěstem zářné budoucnosti, se na těchto výsledcích bezpochyby podepisuje také.
Zdroj: TechWeb