V 80. letech vznikla hra, která se špatným hráčům sama smazala

aktualizováno 
Byl to nápad, od kterého ho všichni odrazovali. Vývojář Tom Snyder si však svůj cíl rozmluvit nenechal. Chtěl vytvořit hru, která se smaže, pokud v ní nebudete dost dobří.

Sub Mission: A Matter of Life and Death | foto: Tom Snyder

Titul se původně jmenoval Sigourney Loves Peter, později ho však přejmenovali na Sub Mission: A Matter of Life and Death. Snyder základní koncept vytvořil při hraní Flight Simulatoru.

Ten ho totiž zcela pohltil a Snyder se jednoho dne rozhodl, že se ve virtuálním světě vydá k německým hranicím. A pokud ho piloti třikrát sestřelí, Snyder nosič s kopií Flight Simulatoru zlikviduje.

Nápad později chtěl převést do hry, což jeho okolí považovalo za bláznovství. „Takovou hru nemůžete prodat,“ tvrdili mu podle serveru Polygon přátelé i spolupracovníci. Snyder však byl profesionálním vývojářem a zakladatelem firmy, ve které pracoval.

I nadále tak vytvářel projekt, který se odehrával ve vzdálené budoucnosti na planetě ovládané mimozemským vůdcem. Ten na ni unesl dva pozemšťany, které držel v zajetí. Jmenovali se Signourney a Peter a jejich jedinou nadějí na záchranu bylo porazit vládce ve válečné hře s ponorkami. Romantický vztah Sigourney a Petra pak měl zajistit větší zájem o osud obou postav.

Hra zahrnovala trenažér, ve kterém jste místo lidských zajatců ovládali robota. Ten sloužil jako výuková část, nezahrnoval však některé ze situací, na které bylo možné narazit při hraní za Sigourney a Petera.

Trenažér bylo možné hrát donekonečna. Jakmile jste však zvolili Sigourney a Petera a ti vám ve hře zemřeli, smazal se soubor potvrzující pravost kopie. A protipirátská ochrana vám již hru neumožnila spustit. Titul přitom stál 40 dolarů.

O hru nakonec projevilo zájem vydavatelství Mindscape, které přidalo manuál s radami, jak postavy zachránit. Ty sloužily jako několik dodatečných životů. Pokud ani to nestačilo, mohli jste zaslat žádost o další instalační médium, které stálo sedm dolarů.

Výsledná hra vyšla v roce 1986 a skončila jako komerční propadák. Snyder však jako příčinu problému identifikoval romantickou rovinu, o kterou lidé v 80. letech prý neměli zájem.

Tu proto odstranil, hru přejmenoval na Sub Mission: A Matter of Life and Death a vydal ji znovu. Hit se z ní nestal, nová verze si však našla komunitu skalních fanoušků.

Snyderovi je dnes 66 let a hry již řadu let nevyvíjí. Jeho příběh přinesl server Polygon.

Autor:
 

Nejčtenější

THQ Nordic koupilo české Warhorse Studios za 860 milionů korun

Kingdom Come: Deliverance

Vydavatelství THQ Nordic koupilo stoprocentní podíl v pražském vývojářském studiu Warhorse Studios, které před rokem...

Vývojář vrací fanouškům dvojnásobek darovaných částek, z jeho hry je hit

Rise to Ruins

Z nenápadné nezávislé hry se stal prodejní hit a její autor nyní svým nejvěrnějším fanouškům vrací peníze, které mu...

Vjel do kolejí, pak dostal další ban. Český streamer opět „úřadoval“

Český streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš měl 8. února 2019 drobnou dopravní nehodu v...

Komentátor a herní streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš se rozpovídal o tom, jak se svým autem skončil v kolejích. Posléze se...

Nastává herní svátek, vychází rovnou několik netrpělivě očekávaných pecek

Anthem

Herní průmysl dnes zažívá jedno z nejbohatších období roku, protože vychází rovnou několik titulů, na které jsme se již...

RECENZE: Kdyby vyšel Half-Life letos, vypadal by jako Metro: Exodus

Metro: Exodus

Čekali jsme hodně, ale dostali jsme ještě víc. Po patnácti letech od vydání Half-life 2 se konečně objevila hra, která...

Další z rubriky

Ještě nedávno nevěděli co s penězi, nyní jsou na dně. Příběh Starbreeze

Payday 2

Ani takový stoj na peníze, jakým byl komerční hit Payday 2, nezaručil švédskému týmu Starbreeze dlouhodobou prosperitu....

KOMENTÁŘ: Rozchod Activisionu s Bungie staví oba giganty na rozcestí

Destiny 2: Forsaken - trailer

Rozchod gigantů dělících se o úspěch hry Destiny vnímá většina fanoušků jako radostný start do nového roku. Podle nich...

KOMENTÁŘ: Nedodělek, nebo příslib? Význam patchů ve hrách roste

Fortnite

Jedním z poznávacích znamení moderních her je jejich závislost na dodatečných úpravách všeho druhu. Řeč není pouze o...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz