Hogwarts Legacy už nikdo nehraje, posmívají se aktivisté. Není ovšem za co

  • 62
Ani měsíc po vydání Hogwarts Legacy se v harrypotterovské herní komunitě neuklidnily hlasy zesměšňující a bojkotující tuto hru. Nejnovější kritika jde na adresu faktu, že hru dokončila jen čtvrtina těch, kteří si ji pořídili. Značí to neúspěch? Ani náhodou.

„Ze hry, o které se mluví, se po šesti týdnech stala hra, kterou nikdo nehraje,“ zní posměšky na Twitteru, mířící na adresu čísel počtu lidí, kteří aktuálně Hogwarts Legacy stále hrají. Číslo aktivních hráčů Hogwarts Legacy se smrsklo z 880 tisíc na přibližně desetinu, ještě daleko masivnější propad má hra ve sledovanosti na Twitchi. Aktivisté si myslí, že nakonec vyhráli, ovšem pravda je taková, že zkrátka jen ignorují kontext.

Hogwarts Legacy

„Podívejte se na to, kolik lidí hrálo Elden Ring po takové době. Pořád strašně moc!“ následují argumenty, které akorát podporují fakt, že si někdo neumí správně interpretovat data.

Takže zaprvé, je naprosto normální, že čistě singleplayerovou hru po šesti týdnech valná většina hráčů opustí, a to z jednoho prostého důvodu – už ji dohráli nebo jejich tempo hraní výrazně zpomalilo. Utichlo počáteční nadšení a možná se objevila i jiná novinka, které se nyní dotyčný hráč chce věnovat. A samozřejmě se stává, že někoho to prostě v polovině nebo kdekoliv jinde přestane bavit.

Argument s Elden Ringem je srovnávání jablek s hruškami, neboť Elden Ring má multiplayerovou složku a je pravidlem, že hra více hráčů díky své variabilitě umí pozornost držet po delší čas, jelikož se lidé snaží hru pořádně naučit, vydobýt si pověst nebo se zkrátka jen bavit s přáteli. Čísla samozřejmě také klesnou, ale ne tolik drasticky jako u singleplayer titulů, kde se závěrečnými titulky rovnou můžete hru smazat z disku.

Schválně se zamyslete nad tím, jak dlouho vám trvaly dohrát i ty opravdu velká RPG typu Assassin’s Creed Odyssey, Red Dead Redemption 2 nebo Ghost of Tsushima. Dva týdny? Měsíc? Dva? I když v těchto hrách utopíte 100 hodin, dohrajete je tempem dvou hodin denně za méně než dva měsíce. Já osobně už bývám po překročení hranice někde mezi 60 a 100 hodinami u velkých RPG s otevřeným světem hrou trochu otupělý, a buď si musím dát delší pauzu, a nebo se prostě už pozornost definitivně vyčerpala.

Hogwarts Legacy tedy prostě lidi dohráli a posunuli se dál, což tedy opravdu není smeč od internetových aktivistů virtuálním balonem do obličeje J. K. Rowlingové. Ale oni to zkoušejí dál.

„Věděli jste, že hru podle trofejí na Steamu dohrálo méně než 30 % lidí?“ objevují se další pokusy se strefit do fanoušků světa Harryho Pottera. A zase je to jen obyčejná neznalost místo nějakého šokujícího odhalení.

Třeba takového Witchera 3 dohrálo podle Steamu jen necelých 24 % hráčů, Elden Ring necelých 27 % a Red Dead Redemption 2 dokonce ani ne 23 %. A opravdu si nepamatuji, že by se psalo o těchto třech titulech jako o herních propadácích, které nedovedly udržet hráčskou pozornost.

Nedohrávat dlouhé hry s otevřeným světem je zkrátka norma, která může mít celou řadu vysvětlení. Část hráčů prostě během hraní ztrácí pozornost, část hráčů to vzdá rovnou na začátku a část ani nemá ve zvyku hry dohrávat. Opět se sami zamyslete nad tím, kolik singleplayerových her jste za posledních pár let nechali být, protože vás prostě po čase pustily.

Ultimátní herní kvíz 1983 až 2023. Prožijte 40 pozoruhodných let videoher

Já sám se třeba přiznám, že jsem po asi 30 hodinách ztratil trpělivost s Yakuzou Like a Dragon, a nebo třeba Skyrim jsem si dokonce rozjel několikrát, a i přesto, že mne pokaždé bavil a klidně bych ho rozjel zase znovu, konec jsem ještě neviděl ani jednou. Prostě se to stává a některé hry můžou zůstat nedohrané, pokud už máte zkrátka pocit, že jste si u ní užili dost zábavy nezávisle na tom, zda se spustily závěrečné titulky.