Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Herní firmy sužuje krize, on-line trh v Číně ale rapidně poroste

  0:02
Čínští hráči berou on-line hry jako nejlepší formu společenské zábavy.

Čína. Ilustrační foto

Zatímco celý svět včetně velkých herních firem bojuje s důsledky celosvětové ekonomické krize, Číně je to v podstatě úplně jedno. Přinejmenším firmám angažovaným na tamním trhu s on-line hrami. Čína totiž pomalu přebírá od Koreje pozici nejlukrativnějšího trhu s on-line hrami.

Společnost Niko Partners, která se zabývá průzkumem trhu, zveřejnila několik zajímavých čísel ohledně čínského on-line trhu a zároveň i odhad jeho vývoje v následujících letech.

Online hraní v ČíněLoni byla hodnota čínského trhu s on-line hrami 3,57 miliardy amerických dolarů a pro rok letošní se předpokládá nárůst o celou jednu miliardu, tedy na 4,5 miliardy dolarů.

Tento trend má pokračovat i v dalších letech, takže v roce 2014 by se toto číslo mělo pohybovat zhruba kolem hodnoty 9,2 miliardy amerických dolarů. Průměrný meziroční nárůst je v horizontu následujících pěti let odhadován na úrovni 20,9 procenta.

"Zatímco globální ekonomický propad tíží vydavatele her po celém světě, čínského byznysu s on-line hrami se krize vůbec nedotkla," podotýká Lisa Cosmas Hanson z Niko Partners. "Tamní hráči pokračovali v nastoleném trendu, kdy on-line hry považovali za nejlepší dostupný a nepříliš drahý způsob společenské zábavy."

Dále pak zmiňuje, že na západě představuje on-line trh především potenciál pro vývojáře a vydavatele, ale v Číně se jedná o téměř "davovou" záležitost. "Zatímco na západě generuje on-line byznys dostatečně velký zájem a nabízí mnoho příležitostí k růstu, tak Čína je jednou ze zemí, kde je on-line hraní již nedílnou součástí trhu. Ta se navíc každoročně rozšiřuje o velké množství nových čínských zákazníků."

Nejde ale jen o prodej samotných her, případně poplatky s jejich hraním spojené, ale i o řadu přidružených věcí, tvořících dohromady úspěšný obchodní model. Výzkum společnosti Niko Partners tak například zjistil, že 63 % z oslovených čínských hráčů za věci spojené s on-line hraním loni utratilo víc peněz než v roce 2008.

Korejská krása, akce G-star 2009 Korejská krása, akce G-star 2009

Bez zajímavosti pak rozhodně není ani skutečnost, že 65 % z dotázaných hráčů se alespoň občas věnuje své zálibě v prostředí internetových kaváren. To je zároveň jedna ze složek výše zmíněného sociálního aspektu, díky němuž je on-line hraní v Číně tak úspěšné.

A na závěr ještě údaje o počtech hráčů. V roce 2009 se on-line hraní v Číně věnoval téměř sedminásobek všech obyvatel Česka, konkrétně 68 milionu hráčů. V roce 2014 pak má být podle odhadu jejich počet více než dvojnásobný, když se má pohybovat kolem hodnoty 141 milionů.

Pravda, vzhledem k celkovému počtu Číňanů se to nemusí zdát nijak mnoho, ale v loňském roce to představovalo více než 5% všech obyvatel. Navíc jsou to čísla, s nimiž snese srovnání snad jen World of Warcraft, který v době své největší slávy registroval zhruba 11 milionů uživatelů. Ironií osudu spadl tento počet někam k šesti milionům poté, co byl po neshodách s provozovatelem v Číně zablokován.

  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách

Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová zbraň do Call of Duty stojí více než samotná hra

V rámci propagace posledního filmu o obřím opičíkovi King Kongovi přibyla do populární hry Call of...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci

Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...

Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli

Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...

Take-Two v únoru řekli, že nebudou propouštět. Teď propouští 5 % zaměstnanců

Společnost Take-Two je dalším gigantem videoherního průmyslu, který se odhodlal k masivnímu...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...