Zásadní novinka ve Stadii. Služba Googlu konečně dostala vyhledávač

  • 0
Ačkoli herní službu Stadia provozuje firma proslulá schopností vyhledávat na internetu, v tomto případě se na funkci vyhledávače úplně zapomnělo. A trvalo víc než rok, než si Google uvědomil, že by takovou funkci hráči mohli potřebovat.

Ačkoli Google Stadia dorazila na český trh teprve loni v prosinci, ve vybraných zemích ji lidé mohou využívat od listopadu 2019. Už v našem loňském testu nás na Stadii vedle pár grafických bugů a slabého výběru her nemile překvapila absence textového vyhledávání, a to jak v obchodě, tak v knihovně uživatele. Což je samozřejmě jedna z nejzákladnějších funkcí snad jakéhokoli moderního softwaru.

O to víc s podivem jsme pak vyhledávání nenašli ve službě Googlu. Přesně od té firmy, která proslula internetovým vyhledáváním natolik, že se dnes už ani neříká „najdi si to“, ale „vygoogli si to“. Textové vyhledávací pole se ve Stadii nyní objevilo: 17 měsíců po startu na prvních světových trzích.

Pravděpodobně trochu smutným důvodem, proč se Google na tuto funkci až doteď nezaměřoval, je celkem malý výběr her. Stadia na českém trhu startovala s něco málo přes sto tituly, aktuálně jich v této službě najdete zhruba dvojnásobek. S pomalu narůstající knihovnou her tak nejspíš už přišel čas, aby lidé měli efektivnější nástroj, jak něco najít, než jen seznam her seřadit podle abecedy nebo si vyfiltrovat kategorii. To na stovku původních titulů vlastně i stačilo.

Google zároveň společně s vyhledáváním přidal i další jinde běžně využívaný prvek, jako je sledování aktivity uživatelů a jejich přátel. Na internetu to za takové „inovace“ Stadia patřičně schytává, a to se přitom služba sotva oklepala z předchozí situace, kdy Google ukončil financování interního vývojářského studia. To znamená, že Stadia pravděpodobně nebude mít do budoucna žádné exkluzivní tituly.

Pod oficiálním oznámením této novinky ve Stadii se hned objevily poznámky, že vyhledávací pole má dávno třeba obchod Nintenda na Switchi, a to je firma, která je proslulá svou slušnou zaostalostí, co se online služeb týče:

To samé se opakuje i v případě srovnání s virtuálním obchodem Sony, které se po nějaké době opět naučilo řadit hry podle kategorií. Ačkoli lidé i takovou věc po právu kritizovali, oproti „novice ve Stadii“ se ladění PlayStation obchodu jeví jako celkem nedůležitá věc:

Na situaci je poněkud zarážející i fakt, že vyhledávání funguje pouze ve webovém rozhraní. Pokud hrajete na Stadii v mobilní aplikaci, tak tuto možnost stále nemáte: